Még több közösködés

Tavaly jelentette be világméretű stratégiai együttműködési szándékát a Volkswagen AG és a Ford Motor Company, amely most a következő fontos állomásához ért három jelentős közös projekt felvázolásával. Ezek pedig igen meghatározók lesznek a közeljövőben a kishaszonjárművek piacán.

Közzétéve:

Újabb szintre lépett a Ford és a Volkswagen világméretű szövetsége azáltal, hogy a Volkswagen AG felügyelőbizottsága jelentős horderejű megállapodásokat hagyott jóvá a Ford Motor Company vállalattal. Ennek keretében három projekt megvalósítását tervezik a gépkocsik villamosítása és a kishaszonjárművek fejlesztése terén.

Hármas kötelék

Az első projekt lényege, hogy Európában a Ford egyik elektromos típusa a Volkswagen moduláris elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül majd. A második arról szól, hogy bizonyos piacokon megjelenik egy olyan közepes méretű pickup, amelyet a Ford fejleszt ki, de a Volkswagen Haszonjárművek is felveszi a kínálatába. Ez azt jelenti, hogy az Amarok utódja feltehetően a Ranger új generációjának az átemblémázott változata lesz. A harmadik projekt jegyében pedig a Volkswagen Haszonjárművek hoz létre egy kompakt kisáruszállítót a Ford számára, tehát a Transit Connect következő nemzedéke ezek szerint az új Caddy kék oválist viselő klónja lesz. Ugyanakkor a Ford felel egy egy tonna hasznos teherbírású kishaszonjármű kifejlesztéséért, amely tehát a Volkswagen emblémájával ellátva a T6.1 utódja is lehet.

További együttműködési tervek

Mindezek igen jelentős összefonódást vetítenek előre a két óriásmárka között, amelyeket minden bizonnyal további közös projektek is követnek majd. Annyi már most kiderült, hogy a két vállalat erősen fontolóra vette a befektetést az önvezető gépkocsik platformját gyártó Argo AI cégbe. A Ford és a Volkswagen globális szövetsége ugyanakkor nem jelenti a társaságok közötti kereszttulajdonlást, tehát csak annyi a célja, hogy mindkét fél működésének hatékonyságát fokozza, illetve a gyártók közösen erősítsék piaci helyzetüket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra