Még több közösködés

Tavaly jelentette be világméretű stratégiai együttműködési szándékát a Volkswagen AG és a Ford Motor Company, amely most a következő fontos állomásához ért három jelentős közös projekt felvázolásával. Ezek pedig igen meghatározók lesznek a közeljövőben a kishaszonjárművek piacán.

Közzétéve:

Újabb szintre lépett a Ford és a Volkswagen világméretű szövetsége azáltal, hogy a Volkswagen AG felügyelőbizottsága jelentős horderejű megállapodásokat hagyott jóvá a Ford Motor Company vállalattal. Ennek keretében három projekt megvalósítását tervezik a gépkocsik villamosítása és a kishaszonjárművek fejlesztése terén.

Hármas kötelék

Az első projekt lényege, hogy Európában a Ford egyik elektromos típusa a Volkswagen moduláris elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül majd. A második arról szól, hogy bizonyos piacokon megjelenik egy olyan közepes méretű pickup, amelyet a Ford fejleszt ki, de a Volkswagen Haszonjárművek is felveszi a kínálatába. Ez azt jelenti, hogy az Amarok utódja feltehetően a Ranger új generációjának az átemblémázott változata lesz. A harmadik projekt jegyében pedig a Volkswagen Haszonjárművek hoz létre egy kompakt kisáruszállítót a Ford számára, tehát a Transit Connect következő nemzedéke ezek szerint az új Caddy kék oválist viselő klónja lesz. Ugyanakkor a Ford felel egy egy tonna hasznos teherbírású kishaszonjármű kifejlesztéséért, amely tehát a Volkswagen emblémájával ellátva a T6.1 utódja is lehet.

További együttműködési tervek

Mindezek igen jelentős összefonódást vetítenek előre a két óriásmárka között, amelyeket minden bizonnyal további közös projektek is követnek majd. Annyi már most kiderült, hogy a két vállalat erősen fontolóra vette a befektetést az önvezető gépkocsik platformját gyártó Argo AI cégbe. A Ford és a Volkswagen globális szövetsége ugyanakkor nem jelenti a társaságok közötti kereszttulajdonlást, tehát csak annyi a célja, hogy mindkét fél működésének hatékonyságát fokozza, illetve a gyártók közösen erősítsék piaci helyzetüket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra