Még több közösködés

Tavaly jelentette be világméretű stratégiai együttműködési szándékát a Volkswagen AG és a Ford Motor Company, amely most a következő fontos állomásához ért három jelentős közös projekt felvázolásával. Ezek pedig igen meghatározók lesznek a közeljövőben a kishaszonjárművek piacán.

Közzétéve:

Újabb szintre lépett a Ford és a Volkswagen világméretű szövetsége azáltal, hogy a Volkswagen AG felügyelőbizottsága jelentős horderejű megállapodásokat hagyott jóvá a Ford Motor Company vállalattal. Ennek keretében három projekt megvalósítását tervezik a gépkocsik villamosítása és a kishaszonjárművek fejlesztése terén.

Hármas kötelék

Az első projekt lényege, hogy Európában a Ford egyik elektromos típusa a Volkswagen moduláris elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül majd. A második arról szól, hogy bizonyos piacokon megjelenik egy olyan közepes méretű pickup, amelyet a Ford fejleszt ki, de a Volkswagen Haszonjárművek is felveszi a kínálatába. Ez azt jelenti, hogy az Amarok utódja feltehetően a Ranger új generációjának az átemblémázott változata lesz. A harmadik projekt jegyében pedig a Volkswagen Haszonjárművek hoz létre egy kompakt kisáruszállítót a Ford számára, tehát a Transit Connect következő nemzedéke ezek szerint az új Caddy kék oválist viselő klónja lesz. Ugyanakkor a Ford felel egy egy tonna hasznos teherbírású kishaszonjármű kifejlesztéséért, amely tehát a Volkswagen emblémájával ellátva a T6.1 utódja is lehet.

További együttműködési tervek

Mindezek igen jelentős összefonódást vetítenek előre a két óriásmárka között, amelyeket minden bizonnyal további közös projektek is követnek majd. Annyi már most kiderült, hogy a két vállalat erősen fontolóra vette a befektetést az önvezető gépkocsik platformját gyártó Argo AI cégbe. A Ford és a Volkswagen globális szövetsége ugyanakkor nem jelenti a társaságok közötti kereszttulajdonlást, tehát csak annyi a célja, hogy mindkét fél működésének hatékonyságát fokozza, illetve a gyártók közösen erősítsék piaci helyzetüket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…