Megkezdődött az áttörés

Folyamatosan és következetesen fejleszti tisztán elektromos hajtású városi autóbuszait az MAN, így az elmúlt hónapokban több lényeges újdonsággal is szolgáltak a Lion’s City E modellek. Ezzel összhangban pedig a megrendelések is elkezdtek gyarapodni ezekre a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművekre. Úgy tűnik, hogy az oroszlános márka villanybuszai elérkeztek a piaci áttörés pontjához.

Közzétéve:

Tavaly október óta sorozatgyártásban születnek a Lion’s City E szóló autóbuszok Lengyelországban, az MAN starachowicei üzemében. Újabb mérföldkőnek számít, hogy nemrég megkezdték a csuklós elektromos buszok szériagyártását is. A termelést pedig az teszi igazán különlegessé és izgalmassá, hogy ezek a villanybuszok azonos gyártósoron készülnek a belső égésű motorral ellátott testvéreikkel. Ugyanis csupán a vázszerkezetük 30–40 százalékban különbözik a hagyományos hajtású modellekétől, az elektromos hajtáslánc az akkumulátorokkal és az egyéb nagyfeszültségű részegységekkel együtt pedig teljesen más technikát képvisel. Sőt, már az első MAN Lion’s City 18 E csuklós buszok üzemeltetői tesztelése is elindult Köln, illetve Barcelona városában. Ezek célja, hogy az oroszlános gyártó szakemberei a mindennapos gyakorlati tapasztalatok alapján folyamatosan továbbfejleszthessék a már sorozatgyártású elektromos modelleket.

Hatótávrekord

Ezeknek a kitartó fejlesztéseknek az eredménye az is, hogy hitelesített hatótávrekordot döntött május közepén egy MAN Lion’s City 12 E modell. A szóló elektromos busz München utcáin valós forgalmi körülmények között 24 óra alatt nem kevesebb mint 550 kilométert tett meg egy teljes feltöltést követően. A járművet az MAN ProfiDrive csapat tapasztalt oktatói a müncheni közlekedési vállalat két enyhe domborzatú járatán, átlagos időjárási viszonyok mellett, részleges műterheléssel tesztelték, és az életszerűség kedvéért az út során minden megállóhelyre beálltak. A mérést a TÜV Süd szakemberei hitelesítették többek között a töltőcsatlakozó fedelének leplombálásával. Az 550 kilométer hatótávolság azt jelenti, hogy ezek az elektromos városi buszok már az esetek 99 százalékában elvileg akár ma kiválthatnák dízelüzemű társaikat. Egyébként a gyártó még kevésbé ideális üzemelési körülmények között és az élettartama végéhez közeledő akkumulátorcsomaggal is legalább 270 kilométer hatótávot ígér, ami még mindig megfelel az MAN ügyfeleinél a járatok közel kilencven százalékának teljesítéséhez.

Záporozó megrendelések

Az üzemeltetői igényeknek egyre jobban megfelelő műszaki paraméterek és megoldások pedig egyre több megrendelést eredményeznek. A teljesség igénye nélkül, íme, néhány példa ezekre. Nürnberg közlekedési vállalata 28 Lion’s City 18 E modellt rendelt, miután korábban átvett 11 Lion’s City 12 E autóbuszt. Svédország egyik legnagyobb egyetemvárosa, Uppsala 12 elektromos csuklós példány leszállítására szerződött az MAN vállalattal, ráadásul további 45 csuklós és 20 szóló modellre nyújtott be 2023-ig lehívható opciót. Továbbá Koppenhága 25, Malmö 22, míg Luxemburg négy Lion’s City 12 E buszra adott le megrendelést a közelmúltban. Hazai vonatkozásban pedig fontos megemlíteni, hogy Kaposvár közlekedési vállalata idén augusztusban egy hónapig tesztelt egy Lion’s City 12 E modellt, feltételezhetően egy későbbi beszerzési döntés előkészítéseként. Mindez azt mutatja, hogy az MAN tisztán elektromos hajtású buszaira idén Európa-szerte ugrásszerűen megnőtt a kereslet.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…