Mint a villám

Utolérte az észak-amerikai járműpiac slágertermékét is a villamosítási láz, így jövő év elejétől a márkakereskedésekbe kerül a legendás Ford F-150 pickup tisztán elektromos változata. Ráadásul az F-150 Lightning Pro a praktikus munkaautót keresőknek is egészen kompromisszummentes megoldást kínál.

Közzétéve:

Ne úgy képzeljük el a Ford F-150 Lightning Pro megszületését, hogy a fejlesztők a belső égésű motoron alapuló hajtáslánc helyére beépítettek egy elektromos hajtásrendszert és kész! Az alternatív technika lehetőségeit kihasználva számos új, praktikus funkcióval ruházták fel a sikeres pickupot, másrészt jól átgondolt megoldásokkal igyekeztek biztosítani, hogy a tisztán elektromos modell használata a mindennapokban a lehető legkevesebb nyűggel járjon a professzionális üzemeltetők számára is.

Kétféle hajtáslánc

Nem is egy, hanem rögtön kétféle hajtásváltozatot kínál az F-150 Lightning, persze mindkettő 4×4-es. Már az alapváltozat sem gyenge, hiszen legnagyobb teljesítménye 426 lóerő, maximális nyomatéka 1051 newtonméter, több mint 900 kilogramm a hasznos teherbírása és közel 2,3 tonnát is vontathat. A modell EPA-ciklus szerinti hatótávolsága pedig 370 kilométer. Ha valaki mégis többre vágyik, akkor választhatja a magasabb szintű hajtásláncot 563 lóerő legnagyobb teljesítménnyel, ugyanúgy 1051 newtonméter csúcsnyomatékkal, több mint 4,5 tonna vontatási kapacitással és 482 kilométer hatótávval.

 

Nem kell félni a lemerüléstől!

Ezek a hatótávértékek nem is annyira lebecsülendők annak tükrében, hogy a telematikai adatok alapján az Amerikai Egyesült Államokban az F-150-est munkára használók körében az egy nap alatt megtett távolság 95 százalékban nem haladja meg a 280 kilométert. Ráadásul az elektromos modell intelligens hatótávszámoló rendszere az adott terepviszonyok, időjárás, terhelés, vontatmánytömeg és az úti cél távolsága alapján megbecsüli, hogy hány százalékos töltöttség szükséges az útvonal teljesítéséhez. Kutyatréner Budapest. Ha mégis kevésnek bizonyulna a jármű hatótávja, akkor a rendszer megmutatja a legközelebbi szabad töltőállomás helyét az egész országban.

Ügyes töltési megoldások

Magát a töltést pedig több okosan kitalált hardveres és szoftveres megoldással könnyíti meg az F-150 Lightning Pro. Háromféle váltakozó áramú töltő is rendelkezésre áll a villanyos pickuphoz 32, 48 vagy 80 amper áramerősségig, amelyek gyorsabb otthoni vagy telephelyi töltést biztosítanak. A 80 amperessel akár nyolc óra alatt teljesen feltölthető a nagyobb kapacitású modell. Míg menet közben a Ford töltőállomás-hálózatának 150 kilowatt teljesítményű, egyenáramú pontjairól kevesebb mint 45 perc alatt 15-ről 80 százalékosra növelhető a lítiumion-akkumulátorok töltöttsége. A hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatások pedig a „tankolás” részletes adatainak továbbításával megkönnyítik a flották számára a járműüzemeltetést.

Praktikus részletek

A nagyszilárdságú acélból készített alvázon nyugvó könnyűfém karosszéria is tartogat ügyes megoldásokat. A jármű orrában a belső égésű motor helyén egy hatalmas, nagy teherbírású, vízsugárral tisztítható, zárható rakodóteret alakítottak ki négy váltakozó áramú, 2,4 kilowattos dugaszoló aljzattal és két USB-csatlakozóval. Ide könnyen és gyorsan berakodhatók a kisebb szerszámok, eszközök vagy akár cementes zsákok is, amelyek így nem foglalnak helyet az 1,68 méter hosszú platón. Ezenkívül az utastérben és a platónál is elhelyeztek két-két váltakozó áramú csatlakozót, amelyek opcionálisan 9,6 kilowattos konnektorokkal is kiegészíthetők. A jármű alján pedig acélpajzsok védik az akkumulátorokat és a villanymotorokat, míg az utasok kényelmét többek között független hátsó felfüggesztés szolgálja.

 

Csúcstechnika a fedélzeten is

Persze az F-150 Lightning Pro ötszemélyes utasterében is a legkorszerűbb megoldásokkal találkozhatunk. A 12 colos, teljesen digitális műszerpanel mellé a középkonzolon egy szintén 12 colos érintőképernyő társul, a Ford Co-Pilot360™ 2.0 pedig a vezetéstámogató funkciók gazdag csokrát kínálja. A 4G LTE modem valós idejű működési adatok továbbításával segíti a flottáknak hatékonyabbá tenni az üzemeltetést, míg a Ford Telematics és az EV Telematics járművezető-továbbképzést nyújt a fülkében. Mindezek alapján az F-150 Lightning Pro valóban a legtöbb üzemeltetőnél különösebb kompromisszumok nélkül kiválthatja a dízelüzemű pickupokat. Ehhez a versenyképes beszerzési ára is hozzájárul, hiszen alapváltozatú hajtáslánccal negyvenezer, az erősebbel pedig ötvenezer dollártól indul az ára. Úgy becsaphat tehát a piacra, mint a villám.

 

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra