Mozgalmas megújulás

Igen alapos típusfrissítésen esett át az Opel Movano. Jelentősen javult a dízelüzemű hajtásláncainak hatékonysága, áttervezett műszerfalat, illetve számos korszerű vezetéstámogató rendszert kapott, az elektromos változat teljesítménye és hatótávolsága pedig nagyjából megduplázódott. És ez még nem minden!

Közzétéve:

Közel három évvel ezelőtt gyökeresen megváltozott az Opel Movano, hiszen a német márka a Stellantis cégcsoport tagjaként a továbbiakban már nem a Renault Master, hanem a Fiat Ducato testvéreként kínálta legnagyobb haszonjárművét. Most pedig eljött egy átfogó korszerűsítés ideje. A kívülről is jól szembetűnő ráncfelvarrás mögött még lényegesebb újítások sorakoznak. A jócskán átrajzolt műszerfalra immár teljesen digitális, konfigurálható, hétcolos, színes kijelzővel ellátott műszerpanel is kerülhet, amelyen akár a navigációs rendszer térképe is megjeleníthető.

A középkonzol tetején pedig egy tízcolos, színes érintőképernyő szolgálja az informálódást, illetve a szórakozást. Navigációs rendszere a TomTom® háromdimenziós térképeit használja, ezenkívül okostelefonok képernyőtükrözésére is képes Apple CarPlay és Android Auto alkalmazáson keresztül. Továbbá hangvezérlés, induktív telefontöltés és kulcs nélküli nyitás, illetve indítás segíti a személyzet munkáját, az opcionális Eat & Work üléspaddal pedig néhány mozdulattal irodává alakítható a fülke. Az elektromos kormányrásegítő sebességfüggő rásegítéssel működik, míg az elektromos rögzítőfék a műszerfalról egyetlen gombnyomással kezelhető.

Kettes szintű önvezetés és üzemanyag-hatékonyabb működés

A Movano a vezetéstámogató rendszerek terén is jelentősen előre lépett. A táblafelismerő, az automatikus vészfékező és a holttérfigyelő mellett újdonság a kínálatban az éberségfigyelő, az aktív sávtartó, az araszolássegítő, a körkörösen érzékelő parkolóradar, a parkolássegítő és a digitális visszapillantó, így már összesen 22 elektronikus segéd teszi még biztonságosabbá és egyszerűbbé a Movano vezetését. Ezek együttműködéseként a típus harminc kilométer/óra sebességig már önállóan tud gyorsítani, fékezni és kanyarodni, vagyis mostantól kettes szintű önvezetésre is képes. Szintén fontos újdonság, hogy a 120, 140, illetve 180 lóerős dízelmotorokhoz nyolcfokozatú automatikus sebességváltó is rendelhető. Sőt, az erőforrások továbbfejlesztésének és a javított aerodinamikának köszönhetően akár kilenc százalékkal kisebb lehet a Movano üzemanyag-fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása az eddigiekhez képest.

Az elektromos hajtás új dimenziója

Ennél is nagyobb mértékben fejlődött a tisztán elektromos hajtású Movano Electric. Villanymotorjának legnagyobb teljesítménye a korábbi 90 kilowattról, azaz 122 lóerőről 200 kilowattra, vagyis 272 lóerőre gyarapodott, amihez 260 helyett immár 400 newtonméter maximális nyomaték társul, teljes terhelés mellett is kiváló menetdinamikát eredményezve. A modell legnagyobb sebességét 130 kilométer/órában korlátozták, míg a rekuperáció mértéke négy fokozatban állítható a kormánykerék billentyűivel. Továbbá az eddigi 37 és 70 kilowattórás akkumulátorokat egy 110 kilowattórás csomag váltotta fel, amivel 420 kilométerre nőtt a WLTP1 ciklus szerinti hatótávolsága. Ráadásul már 150 kilowatt teljesítménnyel is tölthető a jármű energiatárolója, vagyis kevesebb mint egy óra alatt „feltankolható” elektromos árammal.

A Movano Electric újdonsága a műszerfalon elhelyezett 230 voltos csatlakozó is, amelyről 150 watt teljesítményig akár kéziszerszámok is működtethetők. Az akkumulátorcsomagot a padló alá építették be, hogy ne korlátozza a puttony méretét, így akár 17 köbméteres raktérrel is elérhető az elektromos modell, amelynek hasznos teherbírása elérheti a másfél tonnát. Sőt, az Opel legnagyobb haszonjárműve már üzemanyagcellás hajtással is választható. A 400 kilométer hatótávú Movano HYDROGEN nagy előnye, hogy a gázpalackjai öt percen belül feltölthetők. Az Opel Movano tehát olyan lényeges műszaki újításokat vonultat fel, amelyek még egy generációváltásnál sem általánosak, nemhogy egy ráncfelvarrásnál.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra