Mozgalmas megújulás

Igen alapos típusfrissítésen esett át az Opel Movano. Jelentősen javult a dízelüzemű hajtásláncainak hatékonysága, áttervezett műszerfalat, illetve számos korszerű vezetéstámogató rendszert kapott, az elektromos változat teljesítménye és hatótávolsága pedig nagyjából megduplázódott. És ez még nem minden!

Közzétéve:

Közel három évvel ezelőtt gyökeresen megváltozott az Opel Movano, hiszen a német márka a Stellantis cégcsoport tagjaként a továbbiakban már nem a Renault Master, hanem a Fiat Ducato testvéreként kínálta legnagyobb haszonjárművét. Most pedig eljött egy átfogó korszerűsítés ideje. A kívülről is jól szembetűnő ráncfelvarrás mögött még lényegesebb újítások sorakoznak. A jócskán átrajzolt műszerfalra immár teljesen digitális, konfigurálható, hétcolos, színes kijelzővel ellátott műszerpanel is kerülhet, amelyen akár a navigációs rendszer térképe is megjeleníthető.

A középkonzol tetején pedig egy tízcolos, színes érintőképernyő szolgálja az informálódást, illetve a szórakozást. Navigációs rendszere a TomTom® háromdimenziós térképeit használja, ezenkívül okostelefonok képernyőtükrözésére is képes Apple CarPlay és Android Auto alkalmazáson keresztül. Továbbá hangvezérlés, induktív telefontöltés és kulcs nélküli nyitás, illetve indítás segíti a személyzet munkáját, az opcionális Eat & Work üléspaddal pedig néhány mozdulattal irodává alakítható a fülke. Az elektromos kormányrásegítő sebességfüggő rásegítéssel működik, míg az elektromos rögzítőfék a műszerfalról egyetlen gombnyomással kezelhető.

Kettes szintű önvezetés és üzemanyag-hatékonyabb működés

A Movano a vezetéstámogató rendszerek terén is jelentősen előre lépett. A táblafelismerő, az automatikus vészfékező és a holttérfigyelő mellett újdonság a kínálatban az éberségfigyelő, az aktív sávtartó, az araszolássegítő, a körkörösen érzékelő parkolóradar, a parkolássegítő és a digitális visszapillantó, így már összesen 22 elektronikus segéd teszi még biztonságosabbá és egyszerűbbé a Movano vezetését. Ezek együttműködéseként a típus harminc kilométer/óra sebességig már önállóan tud gyorsítani, fékezni és kanyarodni, vagyis mostantól kettes szintű önvezetésre is képes. Szintén fontos újdonság, hogy a 120, 140, illetve 180 lóerős dízelmotorokhoz nyolcfokozatú automatikus sebességváltó is rendelhető. Sőt, az erőforrások továbbfejlesztésének és a javított aerodinamikának köszönhetően akár kilenc százalékkal kisebb lehet a Movano üzemanyag-fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása az eddigiekhez képest.

Az elektromos hajtás új dimenziója

Ennél is nagyobb mértékben fejlődött a tisztán elektromos hajtású Movano Electric. Villanymotorjának legnagyobb teljesítménye a korábbi 90 kilowattról, azaz 122 lóerőről 200 kilowattra, vagyis 272 lóerőre gyarapodott, amihez 260 helyett immár 400 newtonméter maximális nyomaték társul, teljes terhelés mellett is kiváló menetdinamikát eredményezve. A modell legnagyobb sebességét 130 kilométer/órában korlátozták, míg a rekuperáció mértéke négy fokozatban állítható a kormánykerék billentyűivel. Továbbá az eddigi 37 és 70 kilowattórás akkumulátorokat egy 110 kilowattórás csomag váltotta fel, amivel 420 kilométerre nőtt a WLTP1 ciklus szerinti hatótávolsága. Ráadásul már 150 kilowatt teljesítménnyel is tölthető a jármű energiatárolója, vagyis kevesebb mint egy óra alatt „feltankolható” elektromos árammal.

A Movano Electric újdonsága a műszerfalon elhelyezett 230 voltos csatlakozó is, amelyről 150 watt teljesítményig akár kéziszerszámok is működtethetők. Az akkumulátorcsomagot a padló alá építették be, hogy ne korlátozza a puttony méretét, így akár 17 köbméteres raktérrel is elérhető az elektromos modell, amelynek hasznos teherbírása elérheti a másfél tonnát. Sőt, az Opel legnagyobb haszonjárműve már üzemanyagcellás hajtással is választható. A 400 kilométer hatótávú Movano HYDROGEN nagy előnye, hogy a gázpalackjai öt percen belül feltölthetők. Az Opel Movano tehát olyan lényeges műszaki újításokat vonultat fel, amelyek még egy generációváltásnál sem általánosak, nemhogy egy ráncfelvarrásnál.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra