Mozgalmas megújulás

Igen alapos típusfrissítésen esett át az Opel Movano. Jelentősen javult a dízelüzemű hajtásláncainak hatékonysága, áttervezett műszerfalat, illetve számos korszerű vezetéstámogató rendszert kapott, az elektromos változat teljesítménye és hatótávolsága pedig nagyjából megduplázódott. És ez még nem minden!

Közzétéve:

Közel három évvel ezelőtt gyökeresen megváltozott az Opel Movano, hiszen a német márka a Stellantis cégcsoport tagjaként a továbbiakban már nem a Renault Master, hanem a Fiat Ducato testvéreként kínálta legnagyobb haszonjárművét. Most pedig eljött egy átfogó korszerűsítés ideje. A kívülről is jól szembetűnő ráncfelvarrás mögött még lényegesebb újítások sorakoznak. A jócskán átrajzolt műszerfalra immár teljesen digitális, konfigurálható, hétcolos, színes kijelzővel ellátott műszerpanel is kerülhet, amelyen akár a navigációs rendszer térképe is megjeleníthető.

A középkonzol tetején pedig egy tízcolos, színes érintőképernyő szolgálja az informálódást, illetve a szórakozást. Navigációs rendszere a TomTom® háromdimenziós térképeit használja, ezenkívül okostelefonok képernyőtükrözésére is képes Apple CarPlay és Android Auto alkalmazáson keresztül. Továbbá hangvezérlés, induktív telefontöltés és kulcs nélküli nyitás, illetve indítás segíti a személyzet munkáját, az opcionális Eat & Work üléspaddal pedig néhány mozdulattal irodává alakítható a fülke. Az elektromos kormányrásegítő sebességfüggő rásegítéssel működik, míg az elektromos rögzítőfék a műszerfalról egyetlen gombnyomással kezelhető.

Kettes szintű önvezetés és üzemanyag-hatékonyabb működés

A Movano a vezetéstámogató rendszerek terén is jelentősen előre lépett. A táblafelismerő, az automatikus vészfékező és a holttérfigyelő mellett újdonság a kínálatban az éberségfigyelő, az aktív sávtartó, az araszolássegítő, a körkörösen érzékelő parkolóradar, a parkolássegítő és a digitális visszapillantó, így már összesen 22 elektronikus segéd teszi még biztonságosabbá és egyszerűbbé a Movano vezetését. Ezek együttműködéseként a típus harminc kilométer/óra sebességig már önállóan tud gyorsítani, fékezni és kanyarodni, vagyis mostantól kettes szintű önvezetésre is képes. Szintén fontos újdonság, hogy a 120, 140, illetve 180 lóerős dízelmotorokhoz nyolcfokozatú automatikus sebességváltó is rendelhető. Sőt, az erőforrások továbbfejlesztésének és a javított aerodinamikának köszönhetően akár kilenc százalékkal kisebb lehet a Movano üzemanyag-fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása az eddigiekhez képest.

Az elektromos hajtás új dimenziója

Ennél is nagyobb mértékben fejlődött a tisztán elektromos hajtású Movano Electric. Villanymotorjának legnagyobb teljesítménye a korábbi 90 kilowattról, azaz 122 lóerőről 200 kilowattra, vagyis 272 lóerőre gyarapodott, amihez 260 helyett immár 400 newtonméter maximális nyomaték társul, teljes terhelés mellett is kiváló menetdinamikát eredményezve. A modell legnagyobb sebességét 130 kilométer/órában korlátozták, míg a rekuperáció mértéke négy fokozatban állítható a kormánykerék billentyűivel. Továbbá az eddigi 37 és 70 kilowattórás akkumulátorokat egy 110 kilowattórás csomag váltotta fel, amivel 420 kilométerre nőtt a WLTP1 ciklus szerinti hatótávolsága. Ráadásul már 150 kilowatt teljesítménnyel is tölthető a jármű energiatárolója, vagyis kevesebb mint egy óra alatt „feltankolható” elektromos árammal.

A Movano Electric újdonsága a műszerfalon elhelyezett 230 voltos csatlakozó is, amelyről 150 watt teljesítményig akár kéziszerszámok is működtethetők. Az akkumulátorcsomagot a padló alá építették be, hogy ne korlátozza a puttony méretét, így akár 17 köbméteres raktérrel is elérhető az elektromos modell, amelynek hasznos teherbírása elérheti a másfél tonnát. Sőt, az Opel legnagyobb haszonjárműve már üzemanyagcellás hajtással is választható. A 400 kilométer hatótávú Movano HYDROGEN nagy előnye, hogy a gázpalackjai öt percen belül feltölthetők. Az Opel Movano tehát olyan lényeges műszaki újításokat vonultat fel, amelyek még egy generációváltásnál sem általánosak, nemhogy egy ráncfelvarrásnál.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra