Nagytestvérei nyomában

Idén ősszel kívül-belül megújult a DAF LF, megörökölve a CF és XF tavasszal bemutatott újdonságainak jó részét. Így a frissebb külső megjelenése mellett jelentősen továbbfejlesztett hajtásláncot, még rugalmasabb felépítményezhetőséget és korszerű hálózatba kapcsolhatóságot kínál.

Közzétéve:

Követve a megújult XF és CF formai arculatát, immár az LF módosított hűtőrácsát is krómozott csíkok ékesítik, ezek felett pedig az új élekkel kihangsúlyozott szürke panelen krómozott szegély teszi elegánsabbá a DAF logót. Persze funkcionális újdonságokat is felfedezhetünk az LF-en, mint például az utasoldali ajtóra rendelhető alsó ablak, amelyen keresztül a vezető könnyebben észreveheti a jármű melletti holttérben tartózkodó gyalogosokat, illetve kerékpárosokat. A fülke belsőtérben új, melegebb árnyalatú színvilág uralkodik, valamint áttervezték a műszerpanel grafikáját, illetve a számlapok betűtípusát.

Ám a legjelentősebb újdonságok a fülke alatt találhatók. A 4,5 literes PACCAR PX-5 és a 6,7 literes PACCAR PX-7 dízelmotort már tavaly továbbfejlesztették, amelynek keretében új vezérlőprogramot és optimalizált hőszabályozást, illetve feltöltést kaptak. Ezáltal ezek az erőforrások 5-12 százalékkal nagyobb nyomatékot fejtenek ki 100-200-zal kisebb percenkénti fordulatszámon. Teljesen új tag viszont a motorkínálatban a 3,8 literes, négyhengeres PACCAR PX-4, amely kifejezetten a 7,5 tonnás városi elosztó modellekhez készült. Kis tömege és kompakt felépítése mellett 156, illetve 172 lóerő teljesítményt nyújt.

A hajtáslánc további fontos újdonsága a minden eddiginél hosszabb, 3,31-os hátsó hídáttétel, amely szintén hozzájárul az eddigieknél akár hat százalékkal is kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz. Szintén újítás, hogy már a PX-7 motor legerősebb változataihoz is rendelhető Allison automatikus sebességváltó.

Az alvázat illetően az új LF már 6,9 méteres tengelytávolsággal is specifikálható, amely több mint kilencméteres felépítményhosszt tesz lehetővé, illetve 1240 liter összkapacitású gázolajtartályok is rendelhetők. További újítás a hosszabb tengelytáv és a rövidebb hátsó túlnyúlás együttese, amely megkönnyíti a hulladékgyűjtő felépítmények ráépítését. Szintén a felépítményezhetőséget segíti, hogy új elemekkel bővítették a „felépítmény-csatlakoztató modulok” (Body Attachment Modules) kínálatát, és speciális előkészítések könnyítik meg emelőhátfalas dobozok, segédvázas tartányok vagy billenőfelépítmények felszerelését.

Lépést tartva a kor követelményeivel már a DAF LF is kiegészíthető a DAF Connect hálózatba kapcsolási rendszerrel. Ez a fejlett flottakezelő rendszer egy személyre szabható online műszerfalon keresztül nagyon hasznos valós idejű adatokat szolgáltat az üzemeltetőknek, segítve a járművek üzemidejének optimalizálását és az üzemeltetési költségek csökkentését. Így a megújult DAF LF is kiválóan bizonyítja, hogy a DAF Szállítási Hatékonyság nemcsak egyszerű marketingszlogen, hanem kézzelfogható eredményeket nyújtó fejlesztési stratégia.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…