Nagytestvérei nyomában

Idén ősszel kívül-belül megújult a DAF LF, megörökölve a CF és XF tavasszal bemutatott újdonságainak jó részét. Így a frissebb külső megjelenése mellett jelentősen továbbfejlesztett hajtásláncot, még rugalmasabb felépítményezhetőséget és korszerű hálózatba kapcsolhatóságot kínál.

Közzétéve:

Követve a megújult XF és CF formai arculatát, immár az LF módosított hűtőrácsát is krómozott csíkok ékesítik, ezek felett pedig az új élekkel kihangsúlyozott szürke panelen krómozott szegély teszi elegánsabbá a DAF logót. Persze funkcionális újdonságokat is felfedezhetünk az LF-en, mint például az utasoldali ajtóra rendelhető alsó ablak, amelyen keresztül a vezető könnyebben észreveheti a jármű melletti holttérben tartózkodó gyalogosokat, illetve kerékpárosokat. A fülke belsőtérben új, melegebb árnyalatú színvilág uralkodik, valamint áttervezték a műszerpanel grafikáját, illetve a számlapok betűtípusát.

Ám a legjelentősebb újdonságok a fülke alatt találhatók. A 4,5 literes PACCAR PX-5 és a 6,7 literes PACCAR PX-7 dízelmotort már tavaly továbbfejlesztették, amelynek keretében új vezérlőprogramot és optimalizált hőszabályozást, illetve feltöltést kaptak. Ezáltal ezek az erőforrások 5-12 százalékkal nagyobb nyomatékot fejtenek ki 100-200-zal kisebb percenkénti fordulatszámon. Teljesen új tag viszont a motorkínálatban a 3,8 literes, négyhengeres PACCAR PX-4, amely kifejezetten a 7,5 tonnás városi elosztó modellekhez készült. Kis tömege és kompakt felépítése mellett 156, illetve 172 lóerő teljesítményt nyújt.

A hajtáslánc további fontos újdonsága a minden eddiginél hosszabb, 3,31-os hátsó hídáttétel, amely szintén hozzájárul az eddigieknél akár hat százalékkal is kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz. Szintén újítás, hogy már a PX-7 motor legerősebb változataihoz is rendelhető Allison automatikus sebességváltó.

Az alvázat illetően az új LF már 6,9 méteres tengelytávolsággal is specifikálható, amely több mint kilencméteres felépítményhosszt tesz lehetővé, illetve 1240 liter összkapacitású gázolajtartályok is rendelhetők. További újítás a hosszabb tengelytáv és a rövidebb hátsó túlnyúlás együttese, amely megkönnyíti a hulladékgyűjtő felépítmények ráépítését. Szintén a felépítményezhetőséget segíti, hogy új elemekkel bővítették a „felépítmény-csatlakoztató modulok” (Body Attachment Modules) kínálatát, és speciális előkészítések könnyítik meg emelőhátfalas dobozok, segédvázas tartányok vagy billenőfelépítmények felszerelését.

Lépést tartva a kor követelményeivel már a DAF LF is kiegészíthető a DAF Connect hálózatba kapcsolási rendszerrel. Ez a fejlett flottakezelő rendszer egy személyre szabható online műszerfalon keresztül nagyon hasznos valós idejű adatokat szolgáltat az üzemeltetőknek, segítve a járművek üzemidejének optimalizálását és az üzemeltetési költségek csökkentését. Így a megújult DAF LF is kiválóan bizonyítja, hogy a DAF Szállítási Hatékonyság nemcsak egyszerű marketingszlogen, hanem kézzelfogható eredményeket nyújtó fejlesztési stratégia.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szívből jövő segítség

Mindig is kiemelt figyelmet fordított a Viarent Kft. a társadalmi felelősségvállalásra, elég csak a rendszeres, nagyszabású karácsonyi adománygyűjtéseket említeni. Ezért amikor a hátrányos helyzetű gyermekek sorsának javításával foglalkozó Csillagfény Alapítvány megkereste a haszonjárművek bérbeadása terén…

Vigyázz! Pihenj!

Jelenleg csak a 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárművekben kötelező a menetíró, azaz a tachográf használata, azonban 2026. július 1-jétől a nemzetközi fuvarozásban részt vevő, 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszonjárművekre is vonatkozik majd ez a kötelezettség.…

Biztosan biztonságban vezet?

Sajnos a közúti ellenőrzési statisztikák azt mutatják, hogy a tehergépkocsi-vezetők körében még mindig jelentős arányt képviselnek azok, akik nem használják szabályosan a biztonsági övet vezetés közben. Holott a biztonsági öv ezekben a járművekben is az…

Csúszós úton is biztonságban

Hétvégén beköszönt az ősz, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező hetekben egyre többször kell majd esőben, vizes utakon közlekednünk. Novemberben már a hajnali fagyok miatt jeges útszakaszokkal is találkozhatunk, majd leeshet az első hó. Az…

Ne hajtsunk a trófeákra!

Sajnos hazánkban is bárkivel könnyen előfordulhat, hogy furgonjával vagy teherautójával elgázol egy úttestre tévedt nagyobb vadállatot, jellemzően őzet, szarvast vagy vaddisznót. Az ilyen balesetek általában az állat számára végzetesek, a gépjárműben jelentős anyagi kár keletkezik…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra