Nagytestvérei nyomában

Idén ősszel kívül-belül megújult a DAF LF, megörökölve a CF és XF tavasszal bemutatott újdonságainak jó részét. Így a frissebb külső megjelenése mellett jelentősen továbbfejlesztett hajtásláncot, még rugalmasabb felépítményezhetőséget és korszerű hálózatba kapcsolhatóságot kínál.

Közzétéve:

Követve a megújult XF és CF formai arculatát, immár az LF módosított hűtőrácsát is krómozott csíkok ékesítik, ezek felett pedig az új élekkel kihangsúlyozott szürke panelen krómozott szegély teszi elegánsabbá a DAF logót. Persze funkcionális újdonságokat is felfedezhetünk az LF-en, mint például az utasoldali ajtóra rendelhető alsó ablak, amelyen keresztül a vezető könnyebben észreveheti a jármű melletti holttérben tartózkodó gyalogosokat, illetve kerékpárosokat. A fülke belsőtérben új, melegebb árnyalatú színvilág uralkodik, valamint áttervezték a műszerpanel grafikáját, illetve a számlapok betűtípusát.

Ám a legjelentősebb újdonságok a fülke alatt találhatók. A 4,5 literes PACCAR PX-5 és a 6,7 literes PACCAR PX-7 dízelmotort már tavaly továbbfejlesztették, amelynek keretében új vezérlőprogramot és optimalizált hőszabályozást, illetve feltöltést kaptak. Ezáltal ezek az erőforrások 5-12 százalékkal nagyobb nyomatékot fejtenek ki 100-200-zal kisebb percenkénti fordulatszámon. Teljesen új tag viszont a motorkínálatban a 3,8 literes, négyhengeres PACCAR PX-4, amely kifejezetten a 7,5 tonnás városi elosztó modellekhez készült. Kis tömege és kompakt felépítése mellett 156, illetve 172 lóerő teljesítményt nyújt.

A hajtáslánc további fontos újdonsága a minden eddiginél hosszabb, 3,31-os hátsó hídáttétel, amely szintén hozzájárul az eddigieknél akár hat százalékkal is kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz. Szintén újítás, hogy már a PX-7 motor legerősebb változataihoz is rendelhető Allison automatikus sebességváltó.

Az alvázat illetően az új LF már 6,9 méteres tengelytávolsággal is specifikálható, amely több mint kilencméteres felépítményhosszt tesz lehetővé, illetve 1240 liter összkapacitású gázolajtartályok is rendelhetők. További újítás a hosszabb tengelytáv és a rövidebb hátsó túlnyúlás együttese, amely megkönnyíti a hulladékgyűjtő felépítmények ráépítését. Szintén a felépítményezhetőséget segíti, hogy új elemekkel bővítették a „felépítmény-csatlakoztató modulok” (Body Attachment Modules) kínálatát, és speciális előkészítések könnyítik meg emelőhátfalas dobozok, segédvázas tartányok vagy billenőfelépítmények felszerelését.

Lépést tartva a kor követelményeivel már a DAF LF is kiegészíthető a DAF Connect hálózatba kapcsolási rendszerrel. Ez a fejlett flottakezelő rendszer egy személyre szabható online műszerfalon keresztül nagyon hasznos valós idejű adatokat szolgáltat az üzemeltetőknek, segítve a járművek üzemidejének optimalizálását és az üzemeltetési költségek csökkentését. Így a megújult DAF LF is kiválóan bizonyítja, hogy a DAF Szállítási Hatékonyság nemcsak egyszerű marketingszlogen, hanem kézzelfogható eredményeket nyújtó fejlesztési stratégia.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…