Nagytestvérei nyomában

Idén ősszel kívül-belül megújult a DAF LF, megörökölve a CF és XF tavasszal bemutatott újdonságainak jó részét. Így a frissebb külső megjelenése mellett jelentősen továbbfejlesztett hajtásláncot, még rugalmasabb felépítményezhetőséget és korszerű hálózatba kapcsolhatóságot kínál.

Közzétéve:

Követve a megújult XF és CF formai arculatát, immár az LF módosított hűtőrácsát is krómozott csíkok ékesítik, ezek felett pedig az új élekkel kihangsúlyozott szürke panelen krómozott szegély teszi elegánsabbá a DAF logót. Persze funkcionális újdonságokat is felfedezhetünk az LF-en, mint például az utasoldali ajtóra rendelhető alsó ablak, amelyen keresztül a vezető könnyebben észreveheti a jármű melletti holttérben tartózkodó gyalogosokat, illetve kerékpárosokat. A fülke belsőtérben új, melegebb árnyalatú színvilág uralkodik, valamint áttervezték a műszerpanel grafikáját, illetve a számlapok betűtípusát.

Ám a legjelentősebb újdonságok a fülke alatt találhatók. A 4,5 literes PACCAR PX-5 és a 6,7 literes PACCAR PX-7 dízelmotort már tavaly továbbfejlesztették, amelynek keretében új vezérlőprogramot és optimalizált hőszabályozást, illetve feltöltést kaptak. Ezáltal ezek az erőforrások 5-12 százalékkal nagyobb nyomatékot fejtenek ki 100-200-zal kisebb percenkénti fordulatszámon. Teljesen új tag viszont a motorkínálatban a 3,8 literes, négyhengeres PACCAR PX-4, amely kifejezetten a 7,5 tonnás városi elosztó modellekhez készült. Kis tömege és kompakt felépítése mellett 156, illetve 172 lóerő teljesítményt nyújt.

A hajtáslánc további fontos újdonsága a minden eddiginél hosszabb, 3,31-os hátsó hídáttétel, amely szintén hozzájárul az eddigieknél akár hat százalékkal is kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz. Szintén újítás, hogy már a PX-7 motor legerősebb változataihoz is rendelhető Allison automatikus sebességváltó.

Az alvázat illetően az új LF már 6,9 méteres tengelytávolsággal is specifikálható, amely több mint kilencméteres felépítményhosszt tesz lehetővé, illetve 1240 liter összkapacitású gázolajtartályok is rendelhetők. További újítás a hosszabb tengelytáv és a rövidebb hátsó túlnyúlás együttese, amely megkönnyíti a hulladékgyűjtő felépítmények ráépítését. Szintén a felépítményezhetőséget segíti, hogy új elemekkel bővítették a „felépítmény-csatlakoztató modulok” (Body Attachment Modules) kínálatát, és speciális előkészítések könnyítik meg emelőhátfalas dobozok, segédvázas tartányok vagy billenőfelépítmények felszerelését.

Lépést tartva a kor követelményeivel már a DAF LF is kiegészíthető a DAF Connect hálózatba kapcsolási rendszerrel. Ez a fejlett flottakezelő rendszer egy személyre szabható online műszerfalon keresztül nagyon hasznos valós idejű adatokat szolgáltat az üzemeltetőknek, segítve a járművek üzemidejének optimalizálását és az üzemeltetési költségek csökkentését. Így a megújult DAF LF is kiválóan bizonyítja, hogy a DAF Szállítási Hatékonyság nemcsak egyszerű marketingszlogen, hanem kézzelfogható eredményeket nyújtó fejlesztési stratégia.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…