Nincs lehetetlen, csak tehetetlen

Minden bizonnyal ezt a filozófiát vallják a Volvo Buses szakemberei. Ugyanis minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy világszerte a legkülönlegesebb ügyféligényeket is kielégítsék, ha elektromos vagy hibrid autóbuszokról van szó.

Közzétéve:

Ahány ügyfél, annyi egyedi igény és annyi személyre szabott megoldás. Éppúgy igaz ez az elektromos haszonjárművek esetében, mint ahogyan dízelüzemű társaiknál már megszokhattuk, csak éppen másféle igények merülnek fel. Az elektromos hajtású városi autóbuszok üzemeltetőinek például sokszor kardinális kérdés a töltési lehetőségek választéka. Ebből kiindulva a Volvo Buses a töltőoszlopról lenyúló pantográfos áramszedő (OppCharge) és a CCS-szabvány Combo 2 csatlakozóján keresztüli vezetékes töltés mellé felvette kínálatába a jármű tetejéről felemelkedő pantográfos áramszedőt is. Ez a kompakt kialakítású és kis tömegű berendezés mostantól a Volvo 7900 Electric szóló és csuklós változatához egyaránt rendelkezésre áll. A biztonság jegyében pedig már oldalsó holttérfigyelő, a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer, a jármű közeledésére figyelmeztető külső hangjelzés és erősített elülső ütközésvédelem is elérhető a svéd márka elektromos buszaihoz.

Jól bírja az extrém viszonyokat

Az akkumulátorról üzemelő elektromos járművek kapcsán szintén kulcsfontosságú kérdés a különféle éghajlati viszonyok mellett elérhető hatótávolság. Ezért a Volvo Buses üzemeltetők közreműködésével sarkvidéki fagyban és több mint negyven Celsius-fokos kánikulában is tartósan tesztelte az elektromos autóbuszait. A 7900 Electric típus ilyen szélsőséges körülmények között is remekül teljesített, ahogyan Mexikóvárosban és Dubai városában is kiváló eredményekkel zárta a féléves üzemeltetői teszteket.

Járóképes alváz elektromos hajtásrendszerrel

Persze nem minden üzemeltető szeretne komplett járműveket beszerezni, sokan csak járóképes alvázakat rendelnek a neves gyártóktól, amelyekre aztán helyi vállalatok készítik el a felépítményt. A Volvo Buses is évtizedek óta világszerte jelentős szereplő a járóképes alvázak piacán, ezért nemrég bevezette a tisztán elektromos hajtású BZL Electric modellt. Ez a korszerű alváz igen nagy szabadságfokot engedélyez a felépítményezőknek, így még emeletes karosszériával is elláthatják. A körkörös gazdaság elvének jegyében ez az új járműalap több mint kilencven százalékban újrahasznosítható. A BZL Electric hajtásáról szintén a Volvo 200 kilowatt teljesítményű villanymotorja gondoskodik, amelyből egyébként kettő is beépíthető egy járműbe. Ehhez kétfokozatú automatizált váltó kapcsolódik, míg a tetőre kerülő akkumulátorcsomag kapacitása elérheti a 470 kilowattórát. Természetesen ez az energiatároló egység is a járóképes alváz szerves része.

Profi szaktanácsadás az optimális üzemelésért

A Volvo Buses azonban nem áll meg ott, hogy korszerű és rugalmasan az adott igényekhez igazítható elektromos járműveket kínál az ügyfeleknek, hanem ezeket átfogó szaktanácsadással is kiegészíti. Új szolgáltatásának keretében a gyártó szakemberei az üzemeltetővel közösen felmérik az adott járatok energiaigényét többek között az éghajlat, az átlagsebesség, a terhelés, a domborzat és a töltési stratégia figyelembevételével, majd ez alapján optimalizálják a jármű akkumulátorcsomagjának kapacitását.

A hibridek is hódítanak

Egyre általánosabb szakmai nézet, hogy a tisztán elektromos járműveké a jövő, azonban ma még a hibrid modellekre is nagy igény mutatkozik. Például a svájci Sierre település az egész buszflottáját hibrid járművekre cserélte le néhány évvel ezelőtt. Nemrég pedig elkezdték használni a Volvo Buses földrajzi kerítésen alapuló szolgáltatását, amely a járatok előre meghatározott szakaszain automatikusan csak elektromos üzemmódban működteti a hajtásláncot. Ennek köszönhetően további tíz százalékkal csökkent a flotta üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A Volvo Buses tehát nagyon is komolyan veszi a buszközlekedés villamosítását, ezért mindent elkövet, hogy világszerte a legkülönfélébb ügyféligényekre is a lehető legjobb megoldást nyújthassa.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…