Önálló oroszlán

Világszerte sorra szökkennek szárba a tehergépjárművek önvezető rendszereinek fejlesztését támogató tesztprogramok. Ilyen a MAN által kezdeményezett ANITA projekt is, amely egy német vasúti-közúti intermodális konténerterminál területén több mint három évig fut majd.

Közzétéve:

Habár műszakilag már ma is annyira fejlettek a négyes szintű, azaz teljesen önvezető rendszerek, hogy hamarosan készen állhatnak a piaci bevezetésre, úgy tűnik, hogy a közúti forgalomban való alkalmazáshoz megfelelő jogszabályi háttér kidolgozása még jó ideig várat magára. Ezért a teljesen önvezető járművek közúti teszteléséhez is külön hatósági engedélyek szükségesek, illetve szigorú feltételeknek és megkötéseknek kell eleget tenni. Azonban a járműforgalom elől elzárt területeken nem kell ilyen kötöttségekkel számolniuk a gyártóknak, valamint egyszerűbb és biztonságosabb is az önvezető technikák használata, így manapság főként bányákban, kikötőkben és logisztikai központokban folyik az önvezető rendszerek próbaüzeme.

Zárthelyi dolgozat

Ennek megfelelően az MAN is zárt területet szemelt ki az önvezetés gyakorlati teszteléséhez, mégpedig az ulmi DUSS Terminal nevű vasúti-közúti intermodális konténerterminált. Az Autonome Innovation im Terminalablauf (ANITA), magyarul az Önvezetési Innováció Termináli Üzemeltetésben elnevezésű projektben a Deutsche Bahn AG, a Hochschule Fresenius egyetem és a Götting KG is együttműködik az oroszlános gyártóval. A német szövetségi gazdasági és energiaügyi minisztérium pedig körülbelül 5,5 millió euróval támogatja a tervek szerint 39 hónapig futó projektet, amelynek célja a konténerek rugalmasabb, gyorsabb és hatékonyabb kezelése a terminálokon. Jól mutatja ennek fontosságát, hogy ma az intermodális fuvarozás az áruszállítási ágazat egyik leggyorsabban fejlődő területe. Ingyenes online játékok: megegyet.hu

Sorozatgyártású alapokon

Az ANITA projekt főszereplője pedig nem más, mint az új generációs TGX nyerges vontató, amelynek vadonatúj elektromos, illetve elektronikus rendszerét már a jövő önvezető technikáinak a befogadására is alkalmassá tették az MAN fejlesztői. Ez a vontató egy konténerszállító alvázas félpótkocsival teljesen automatizáltan dolgozik majd a DB Intermodal Services konténerdepó és a DUSS Terminal területén belül. Volánja mögött csupán a biztonság kedvéért ül majd mindig egy gépkocsivezető, hogy adott esetben azonnal beavatkozhasson.

Digitalizált folyamatok

A projekt keretében a megfelelő digitális infrastruktúrát is kialakítják a telephelyeken, amely a konténerkezelési folyamatok digitalizálásához is szükséges a Terminal 4.0 projekt részeként. Az önvezető tesztszerelvény pontos helymeghatározásáért és az akadályok észleléséért felelős algoritmust pedig a Götting KG fejleszti ki. Emellett a Hochschule Fresenius egyetem szakemberei gondosan tanulmányozzák az emberek és a gépek viselkedését a telephelyeken, amit aztán digitális folyamatokban és szabályokban képeznek le. Magától értetődően a biztonság mindvégig kiemelt fontosságú a projektben, ám a teljesítmény is központi szerepet játszik. Az ANITA tehát egy újabb mérföldkő az MAN tehergépkocsik, sőt, a teljes fuvarozási folyamat automatizálásában, amely hozzájárul majd az ágazat fenntarthatóságának megvalósításához.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra