Önálló oroszlán

Világszerte sorra szökkennek szárba a tehergépjárművek önvezető rendszereinek fejlesztését támogató tesztprogramok. Ilyen a MAN által kezdeményezett ANITA projekt is, amely egy német vasúti-közúti intermodális konténerterminál területén több mint három évig fut majd.

Közzétéve:

Habár műszakilag már ma is annyira fejlettek a négyes szintű, azaz teljesen önvezető rendszerek, hogy hamarosan készen állhatnak a piaci bevezetésre, úgy tűnik, hogy a közúti forgalomban való alkalmazáshoz megfelelő jogszabályi háttér kidolgozása még jó ideig várat magára. Ezért a teljesen önvezető járművek közúti teszteléséhez is külön hatósági engedélyek szükségesek, illetve szigorú feltételeknek és megkötéseknek kell eleget tenni. Azonban a járműforgalom elől elzárt területeken nem kell ilyen kötöttségekkel számolniuk a gyártóknak, valamint egyszerűbb és biztonságosabb is az önvezető technikák használata, így manapság főként bányákban, kikötőkben és logisztikai központokban folyik az önvezető rendszerek próbaüzeme.

Zárthelyi dolgozat

Ennek megfelelően az MAN is zárt területet szemelt ki az önvezetés gyakorlati teszteléséhez, mégpedig az ulmi DUSS Terminal nevű vasúti-közúti intermodális konténerterminált. Az Autonome Innovation im Terminalablauf (ANITA), magyarul az Önvezetési Innováció Termináli Üzemeltetésben elnevezésű projektben a Deutsche Bahn AG, a Hochschule Fresenius egyetem és a Götting KG is együttműködik az oroszlános gyártóval. A német szövetségi gazdasági és energiaügyi minisztérium pedig körülbelül 5,5 millió euróval támogatja a tervek szerint 39 hónapig futó projektet, amelynek célja a konténerek rugalmasabb, gyorsabb és hatékonyabb kezelése a terminálokon. Jól mutatja ennek fontosságát, hogy ma az intermodális fuvarozás az áruszállítási ágazat egyik leggyorsabban fejlődő területe. Ingyenes online játékok: megegyet.hu

Sorozatgyártású alapokon

Az ANITA projekt főszereplője pedig nem más, mint az új generációs TGX nyerges vontató, amelynek vadonatúj elektromos, illetve elektronikus rendszerét már a jövő önvezető technikáinak a befogadására is alkalmassá tették az MAN fejlesztői. Ez a vontató egy konténerszállító alvázas félpótkocsival teljesen automatizáltan dolgozik majd a DB Intermodal Services konténerdepó és a DUSS Terminal területén belül. Volánja mögött csupán a biztonság kedvéért ül majd mindig egy gépkocsivezető, hogy adott esetben azonnal beavatkozhasson.

Digitalizált folyamatok

A projekt keretében a megfelelő digitális infrastruktúrát is kialakítják a telephelyeken, amely a konténerkezelési folyamatok digitalizálásához is szükséges a Terminal 4.0 projekt részeként. Az önvezető tesztszerelvény pontos helymeghatározásáért és az akadályok észleléséért felelős algoritmust pedig a Götting KG fejleszti ki. Emellett a Hochschule Fresenius egyetem szakemberei gondosan tanulmányozzák az emberek és a gépek viselkedését a telephelyeken, amit aztán digitális folyamatokban és szabályokban képeznek le. Magától értetődően a biztonság mindvégig kiemelt fontosságú a projektben, ám a teljesítmény is központi szerepet játszik. Az ANITA tehát egy újabb mérföldkő az MAN tehergépkocsik, sőt, a teljes fuvarozási folyamat automatizálásában, amely hozzájárul majd az ágazat fenntarthatóságának megvalósításához.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra