Párhuzamos világok

Nem teltek eseménytelenül az elmúlt hetek a Mercedes-Benz Actros számára. Megkezdődött ugyanis a gépkocsivezetőket kényeztető felszereltségű, ugyanakkor igen hatékonyan üzemelő Actros L és a tisztán elektromos hajtású eActros sorozatgyártása.

Közzétéve:

Miután az idei év elején a Mercedes-Benz bemutatta az egyszerű funkcionalitásra és a kedvező beszerzési árra összpontosító Actros F modellt, illetve a korlátozott példányszámú Actros Edition 2 különleges kiadást, nyártól rendelhetővé tette az Actros L kivitelt, amelynek novemberben elindult a sorozatgyártása.

Sofőrhiány ellen

 

Az L minden bizonnyal a hosszú távú alkalmazásra utal, ugyanis a tervezők különösen nagy hangsúlyt fektettek a járművezető kényelmére és biztonságára. Ezért csak a 2,5 méter széles, síkpadlós StreamSpace, BigSpace és GigaSpace fülkékkel készül az Actros L, ráadásul még tovább javították ezek hő- és hangszigetelését. A xenontechnika a múlté, immár LED-es fényszórók szerepelnek az extralistán, az üléshelyzetet pedig negyven milliméterrel lejjebb süllyesztették a nagyobb vezetési kényelem érdekében. Míg a belsőteret igényes üléshuzatok, új ajtókárpitok, 45 milliméter vastag fedőmatrac és a hátfal puha tapintású kárpitozása teszi otthonosabbá. A biztonság terén sem szűkmarkú az Actros L, hiszen a tükröket helyettesítő kamerás rendszeren túl a szükség esetén automatikusan vészfékező oldalsó holttérfigyelő, az Active Sideguard Assist, a gyalogosokat is érzékelő automatikus vészfékrendszer, az Active Brake Assist 5 és a megfelelő körülmények esetén részleges önvezetésre képes Active Drive Assist 2 is szerepel a kínálatában. Ez utóbbi a járművezető cselekvőképtelenségét észlelve, például elalvás vagy rosszullét esetén, biztonságosan megállítja a szerelvényt.

Cél a maximális hatékonyság és üzemidő

Az üzemelés hatékonyságát pedig a műszerfalon a vezetési stílust kiértékelő új Eco-Support kijelzés és még a laprugós első tengely terhelését is mutató funkció segíti növelni. Míg a Mercedes-Benz Truck App Portal számos hatékonysági és kényelmi alkalmazást tesz elérhetővé a jármű fedélzetén. A HABBL logisztikai alkalmazás a szállítási lánc minden résztvevőjét folyamatosan tájékoztatja a rakomány állapotáról. A Dashdoc teljes mértékben papírmentes megbízáskezelést tesz lehetővé, a Scangaroo pedig egy mobil szkenner. A YellowFleetApp kommunikációra és megbízások kezelésére szolgál, a mobileServiceManager egy megbízáskezelő és flottamenedzselő megoldás, míg az AeralPilot egy automatikus forgalomirányító. A Mercedes-Benz Uptime szolgáltatás pedig az üzemidő maximalizálását segíti a szervizlátogatások hatékonyabb ütemezésével és az esetleges leálláshoz vezető problémák korai felismerésével.

Beérett az akkumulátorról üzemelő Actros

A csillagos márka zászlóshajójának másik jelentős újdonsága, hogy nemrég sorozatgyártásba került a tisztán elektromos hajtású változata. Az eActros két- vagy háromtengelyes kivitelben, 19 vagy 27 tonna legnagyobb megengedett össztömeggel, 4–5,5 méter tengelytávolsággal és teljes légrugózással rendelhető. A modellt 2018 óta üzemeltetői tesztek tapasztalatai alapján tökéletesítették, főként a hatótávolság, a teljesítmény és a biztonság terén. Így a szériaváltozat elosztófuvarozásban, részterheléssel, húsz Celsius-fokos időjárásban akár négyszáz kilométert is megtehet egy feltöltéssel, amennyiben négy akkumulátorral, tehát 420 kilowattóra kapacitással rendelik meg. Hajtott tengelyének két folyadékhűtésű villanymotorja 400 kilowatt csúcsteljesítményt és 330 kilowatt tartós teljesítményt biztosít, a kétfokozatú váltónak köszönhetően pedig autópályán sem kell túl nagy fordulatszámon pörögniük az erőforrásoknak. Mivel nem a belső égésű motor helyére épített központi villanymotor hajtja az eActros modellt, több akkumulátor fér el az alvázán és alacsonyabb a tömegközéppontja. Az alvázmagassága és a szabad hasmagassága pedig változatlan maradt a dízelmotoros kivitelekéhez képest. Természetesen minden segédberendezése elektromos hajtású, sőt, a felépítmény is egy nagyfeszültségű csatlakozón keresztül működhet hagyományos mellékhajtás helyett.

Speciális biztonsági megoldások

A Mercedes-Benz szakemberei az eActros biztonságára is kiemelt figyelmet fordítottak. A közlekedés többi résztvevőjét, elsősorban a járókelőket és a kerékpárosokat hanggenerátor figyelmezteti a rendkívül csendesen üzemelő monstrum elindulására és mozgására. Az akkumulátorokat pedig alumíniumprofilok védik az ütközésektől, illetve baleset során automatikusan leválasztódnak az elektromos rendszerről. A modell szériafelszerelése az oldalsó holttérfigyelő és a gyalogosokat is érzékelő automatikus vészfékrendszer, akárcsak a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer és a teljesen digitális műszerpanel. A tartósfék szerepét pedig retarder helyett öt fokozatban szabályozható rekuperáció tölti be. Igencsak ígéretesek tehát az eActros képességei, és ez még csak a kezdet. Jövőre jön az eEconic, rá két évre a hosszabb távú fuvarozásra optimalizált eActros LongHaul, a tervek szerint az évtized második felében pedig a hidrogénnel működő üzemanyagcellás modellek is. Persze ezekkel párhuzamosan az egyelőre még uralkodó dízelmotoros változatokat is folyamatosan fejleszti a Mercedes-Benz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra