Ráhajtottak a hajtásra

Eddig sem érhette az a vád a Ford kishaszonjárműveket, hogy csak szűk körű piaci igényeket szolgálnak ki. Most viszont új összkerékhajtással, differenciálzárral, tízfokozatú automatikus váltóval és hibrid hajtással bővült a kínálatuk, sőt, ezzel együtt többé-kevésbé terepesített modellek is megjelentek a palettán.

Közzétéve:

Napjaink elsöprő gépjárműipari divathulláma egyre több, valamilyen szinten terepezésre is alkalmas vagy legalábbis ennek látszatát, hangulatát keltő gépkocsival árasztja el az utakat. Ez a hullám a kishaszonjárműveket is elérte, akár magánhasználatú, akár professzionális felhasználású személy-, illetve áruszállítókról beszélünk. Ezt lovagolja meg a Ford a Trail és Active modelljeivel.

Egy csapásra

A Transit Trail és a Transit Custom Trail modelleket kívülről a jármű alján körbefutó fekete műanyag elemek, fekete, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a hűtőrácsukon az embléma helyére kerülő Ford felirat különbözteti meg. Ezek utalnak arra, hogy az elsőkerék-hajtású Transit Trail és a Transit Custom Trail szériafelszerelése a mechanikusan, részlegesen önzáró differenciálmű, és ennek megfelelően az elektronikus menetstabilizálót is átprogramozták. Az eredetileg hátsókerék-hajtású Transit Trail kivitelek pedig összkerékhajtással is kérhetők. A műszerfal hajtásmódkapcsolójával csúszós, illetve sáros terepre optimalizált menetprogram is választható, valamint a tengelyek között fixen összezárható a hajtás. Ráadásul ezt a 4×4-es hajtásrendszert úgy alakították ki, hogy ne csökkentse a raktér befogadóképességét. A Transit Trail és a Transit Custom Trail modellek orrában a kétliteres EcoBlue dízelmotor 130, 170 vagy 185 lóerős változata dolgozhat, a kisebbik haszonjárműhöz pedig ugyanezzel az erőforrással egy 48 voltos részleges hibrid hajtás is rendelkezésre áll.

Aktívan hasznosak

Igaz, hogy a Transit Custom Active és Tourneo Custom Active modellek extrafelszereléseinek sorában szerepel a mechanikusan, részlegesen önzáró differenciálmű, ám ezek a kishaszonjárművek inkább csak külső-belső stílusukkal idézik a terepezést. Továbbá a rakodást megkönnyítő, praktikus megoldásokat kínálnak. Egyedi, 17 colos könnyűfém keréktárcsáik, alul végigfutó fekete elemeik, tetősínjeik és részben bőr üléskárpitozásuk szolgálja az aktív élet-, illetve munkastílust. A Transit Connect Active és a Tourneo Connect Active a szabadidő-autós külsőn és az opcionális differenciálzáron túlmenően elöl 24, hátul 9 milliméterrel nagyobb hasmagassággal segíti az egyenetlen terepek leküzdését, valamint kipörgésgátlójukat összehangolták a részlegesen önzáró differenciálművel. Alapfelszerelésük a tetősín, az alsó védőlemezek elöl-hátul, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, az egyedi üléskárpitok, a kék színű részletek és a fém küszöbvédők. Az 1,5 literes EcoBlue dízelmotorjuk 100 vagy 120 lóerős kivitelben kérhető.

Tízből válogathat

A legnagyobb típus, vagyis a Transit hajtáslánckínálatában további fontos újdonság az amerikai piac sztárjából, az F-150 pickupból átültetett korszerű, tízfokozatú automatikus sebességváltó. Ez a hátsókerék-hajtású, 170 lóerős modellekhez választható extra kényelmesebbé, ugyanakkor széles áttételi tartományával gazdaságosabbá is teszi az üzemelést. Továbbá segítségével akár 2,8 tonnát is vontathat a Transit.

Dízelt váltó hibrid

A márka legkisebb haszonjárműve, a Fiesta Van pedig egy részleges hibrid hajtással gazdagodott. A Fiesta Van Eco Boost Hybrid modell 1,0 literes, 125 lóerős benzinmotorjához egy 24 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor kapcsolódik szíjhajtással, amely az önindító és a generátor szerepét is betölti. A fékezéskor visszatáplált energiát egy 48 voltos lítiumion-akkumulátor tárolja el. Fontos, hogy a hibrid hajtásrendszer részegységei nem csökkentik az 1,0 köbméteres raktér befogadóképességét, és a modell hasznos teherbírása sem kevés ebben a kategóriában, 531 kilogramm. A palettán a 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor helyébe lépő hibrid hajtás hat százalékkal is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást a villanymotor nélküli benzines változathoz képest. A Ford kishaszonjárműveinek legfrissebb újdonságai tehát még szélesebb körű ügyféligényeket elégítenek ki, és így jó eséllyel új híveket is szerezhetnek a kék oválnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra