Ráhajtottak a hajtásra

Eddig sem érhette az a vád a Ford kishaszonjárműveket, hogy csak szűk körű piaci igényeket szolgálnak ki. Most viszont új összkerékhajtással, differenciálzárral, tízfokozatú automatikus váltóval és hibrid hajtással bővült a kínálatuk, sőt, ezzel együtt többé-kevésbé terepesített modellek is megjelentek a palettán.

Közzétéve:

Napjaink elsöprő gépjárműipari divathulláma egyre több, valamilyen szinten terepezésre is alkalmas vagy legalábbis ennek látszatát, hangulatát keltő gépkocsival árasztja el az utakat. Ez a hullám a kishaszonjárműveket is elérte, akár magánhasználatú, akár professzionális felhasználású személy-, illetve áruszállítókról beszélünk. Ezt lovagolja meg a Ford a Trail és Active modelljeivel.

Egy csapásra

A Transit Trail és a Transit Custom Trail modelleket kívülről a jármű alján körbefutó fekete műanyag elemek, fekete, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a hűtőrácsukon az embléma helyére kerülő Ford felirat különbözteti meg. Ezek utalnak arra, hogy az elsőkerék-hajtású Transit Trail és a Transit Custom Trail szériafelszerelése a mechanikusan, részlegesen önzáró differenciálmű, és ennek megfelelően az elektronikus menetstabilizálót is átprogramozták. Az eredetileg hátsókerék-hajtású Transit Trail kivitelek pedig összkerékhajtással is kérhetők. A műszerfal hajtásmódkapcsolójával csúszós, illetve sáros terepre optimalizált menetprogram is választható, valamint a tengelyek között fixen összezárható a hajtás. Ráadásul ezt a 4×4-es hajtásrendszert úgy alakították ki, hogy ne csökkentse a raktér befogadóképességét. A Transit Trail és a Transit Custom Trail modellek orrában a kétliteres EcoBlue dízelmotor 130, 170 vagy 185 lóerős változata dolgozhat, a kisebbik haszonjárműhöz pedig ugyanezzel az erőforrással egy 48 voltos részleges hibrid hajtás is rendelkezésre áll.

Aktívan hasznosak

Igaz, hogy a Transit Custom Active és Tourneo Custom Active modellek extrafelszereléseinek sorában szerepel a mechanikusan, részlegesen önzáró differenciálmű, ám ezek a kishaszonjárművek inkább csak külső-belső stílusukkal idézik a terepezést. Továbbá a rakodást megkönnyítő, praktikus megoldásokat kínálnak. Egyedi, 17 colos könnyűfém keréktárcsáik, alul végigfutó fekete elemeik, tetősínjeik és részben bőr üléskárpitozásuk szolgálja az aktív élet-, illetve munkastílust. A Transit Connect Active és a Tourneo Connect Active a szabadidő-autós külsőn és az opcionális differenciálzáron túlmenően elöl 24, hátul 9 milliméterrel nagyobb hasmagassággal segíti az egyenetlen terepek leküzdését, valamint kipörgésgátlójukat összehangolták a részlegesen önzáró differenciálművel. Alapfelszerelésük a tetősín, az alsó védőlemezek elöl-hátul, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, az egyedi üléskárpitok, a kék színű részletek és a fém küszöbvédők. Az 1,5 literes EcoBlue dízelmotorjuk 100 vagy 120 lóerős kivitelben kérhető.

Tízből válogathat

A legnagyobb típus, vagyis a Transit hajtáslánckínálatában további fontos újdonság az amerikai piac sztárjából, az F-150 pickupból átültetett korszerű, tízfokozatú automatikus sebességváltó. Ez a hátsókerék-hajtású, 170 lóerős modellekhez választható extra kényelmesebbé, ugyanakkor széles áttételi tartományával gazdaságosabbá is teszi az üzemelést. Továbbá segítségével akár 2,8 tonnát is vontathat a Transit.

Dízelt váltó hibrid

A márka legkisebb haszonjárműve, a Fiesta Van pedig egy részleges hibrid hajtással gazdagodott. A Fiesta Van Eco Boost Hybrid modell 1,0 literes, 125 lóerős benzinmotorjához egy 24 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor kapcsolódik szíjhajtással, amely az önindító és a generátor szerepét is betölti. A fékezéskor visszatáplált energiát egy 48 voltos lítiumion-akkumulátor tárolja el. Fontos, hogy a hibrid hajtásrendszer részegységei nem csökkentik az 1,0 köbméteres raktér befogadóképességét, és a modell hasznos teherbírása sem kevés ebben a kategóriában, 531 kilogramm. A palettán a 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor helyébe lépő hibrid hajtás hat százalékkal is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást a villanymotor nélküli benzines változathoz képest. A Ford kishaszonjárműveinek legfrissebb újdonságai tehát még szélesebb körű ügyféligényeket elégítenek ki, és így jó eséllyel új híveket is szerezhetnek a kék oválnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán…

Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám…

Innovációk több tengelyen

Tovább folytatódott a DAF tehergépkocsi-kínálatának rendkívül sikeres generációváltása, mégpedig a különlegesebb terepes és közúti alkalmazásokra való többtengelyes modellváltozatok bemutatásával. Innovatív megoldásokból természetesen ezek körében sincs hiány.

Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban. A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is…

Föld alatti fenntarthatóság

Kísérleti jelleggel már a bányaiparban is megjelennek a Volvo Trucks elektromos teherautói. A svéd járműgyártó és a Boliden bányavállalat együttműködésének célja a felszín alatti fuvarfeladatok környezetében is elterjeszteni ezt a fenntarthatóság irányába mutató technikát.

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra