Ráhajtottak a hajtásra

Eddig sem érhette az a vád a Ford kishaszonjárműveket, hogy csak szűk körű piaci igényeket szolgálnak ki. Most viszont új összkerékhajtással, differenciálzárral, tízfokozatú automatikus váltóval és hibrid hajtással bővült a kínálatuk, sőt, ezzel együtt többé-kevésbé terepesített modellek is megjelentek a palettán.

Közzétéve:

Napjaink elsöprő gépjárműipari divathulláma egyre több, valamilyen szinten terepezésre is alkalmas vagy legalábbis ennek látszatát, hangulatát keltő gépkocsival árasztja el az utakat. Ez a hullám a kishaszonjárműveket is elérte, akár magánhasználatú, akár professzionális felhasználású személy-, illetve áruszállítókról beszélünk. Ezt lovagolja meg a Ford a Trail és Active modelljeivel.

Egy csapásra

A Transit Trail és a Transit Custom Trail modelleket kívülről a jármű alján körbefutó fekete műanyag elemek, fekete, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a hűtőrácsukon az embléma helyére kerülő Ford felirat különbözteti meg. Ezek utalnak arra, hogy az elsőkerék-hajtású Transit Trail és a Transit Custom Trail szériafelszerelése a mechanikusan, részlegesen önzáró differenciálmű, és ennek megfelelően az elektronikus menetstabilizálót is átprogramozták. Az eredetileg hátsókerék-hajtású Transit Trail kivitelek pedig összkerékhajtással is kérhetők. A műszerfal hajtásmódkapcsolójával csúszós, illetve sáros terepre optimalizált menetprogram is választható, valamint a tengelyek között fixen összezárható a hajtás. Ráadásul ezt a 4×4-es hajtásrendszert úgy alakították ki, hogy ne csökkentse a raktér befogadóképességét. A Transit Trail és a Transit Custom Trail modellek orrában a kétliteres EcoBlue dízelmotor 130, 170 vagy 185 lóerős változata dolgozhat, a kisebbik haszonjárműhöz pedig ugyanezzel az erőforrással egy 48 voltos részleges hibrid hajtás is rendelkezésre áll.

Aktívan hasznosak

Igaz, hogy a Transit Custom Active és Tourneo Custom Active modellek extrafelszereléseinek sorában szerepel a mechanikusan, részlegesen önzáró differenciálmű, ám ezek a kishaszonjárművek inkább csak külső-belső stílusukkal idézik a terepezést. Továbbá a rakodást megkönnyítő, praktikus megoldásokat kínálnak. Egyedi, 17 colos könnyűfém keréktárcsáik, alul végigfutó fekete elemeik, tetősínjeik és részben bőr üléskárpitozásuk szolgálja az aktív élet-, illetve munkastílust. A Transit Connect Active és a Tourneo Connect Active a szabadidő-autós külsőn és az opcionális differenciálzáron túlmenően elöl 24, hátul 9 milliméterrel nagyobb hasmagassággal segíti az egyenetlen terepek leküzdését, valamint kipörgésgátlójukat összehangolták a részlegesen önzáró differenciálművel. Alapfelszerelésük a tetősín, az alsó védőlemezek elöl-hátul, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, az egyedi üléskárpitok, a kék színű részletek és a fém küszöbvédők. Az 1,5 literes EcoBlue dízelmotorjuk 100 vagy 120 lóerős kivitelben kérhető.

Tízből válogathat

A legnagyobb típus, vagyis a Transit hajtáslánckínálatában további fontos újdonság az amerikai piac sztárjából, az F-150 pickupból átültetett korszerű, tízfokozatú automatikus sebességváltó. Ez a hátsókerék-hajtású, 170 lóerős modellekhez választható extra kényelmesebbé, ugyanakkor széles áttételi tartományával gazdaságosabbá is teszi az üzemelést. Továbbá segítségével akár 2,8 tonnát is vontathat a Transit.

Dízelt váltó hibrid

A márka legkisebb haszonjárműve, a Fiesta Van pedig egy részleges hibrid hajtással gazdagodott. A Fiesta Van Eco Boost Hybrid modell 1,0 literes, 125 lóerős benzinmotorjához egy 24 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor kapcsolódik szíjhajtással, amely az önindító és a generátor szerepét is betölti. A fékezéskor visszatáplált energiát egy 48 voltos lítiumion-akkumulátor tárolja el. Fontos, hogy a hibrid hajtásrendszer részegységei nem csökkentik az 1,0 köbméteres raktér befogadóképességét, és a modell hasznos teherbírása sem kevés ebben a kategóriában, 531 kilogramm. A palettán a 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor helyébe lépő hibrid hajtás hat százalékkal is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást a villanymotor nélküli benzines változathoz képest. A Ford kishaszonjárműveinek legfrissebb újdonságai tehát még szélesebb körű ügyféligényeket elégítenek ki, és így jó eséllyel új híveket is szerezhetnek a kék oválnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…