Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros elektromos változatára, az eCanter modellre is vonatkozik.

Közzétéve:

Kategóriájában a legkisebb fordulási körének, nagy hasznos teherbírásának, valamint sokoldalúságának köszönhetően a Fuso Canter évtizedek óta igazi slágertermék világszerte, és már Európa 32 országában is elérhető. A bevezetése óta eltelt 61 év alatt 4,5 millió példányban talált gazdára. Ezt a sikert hivatott folytatni a Canter új generációja, amely 3,5 és 8,55 tonna között ötféle össztömegváltozatban, 2500 és 4750 milliméter között háromféle tengelytávolsággal, 130 és 175 lóerő között háromféle teljesítményszinttel, valamint 1,7, illetve 2,0 méter széles rövidfülkével és 2,0 méter széles duplafülkével is rendelhető.

Még nagyobb kényelemben

Az új Canter fejlesztésekor kiemelt helyen szerepelt a kényelem fokozása. A 2011-es bemutatása óta most először átfogóan frissített fülke teljesen újratervezett belsőterében az egyik legszembetűnőbb elem a középkonzol hétcolos, érintőképernyős rádiója, amely digitális rádióadások vételére és Apple CarPlay, illetve Android Auto segítségével telefontükrözésre is alkalmas. Az új, teljesen digitális műszerpanel menüje pedig könnyedén kezelhető a multifunkciós kormánykerékről. Persze a fülke az olyan széles körben elismert erényeit is megtartotta, mint a fokozott hangszigetelésnek köszönhetően alacsony belső zajszint, a minden irányban jó kilátás, az alacsony padlószinttel elért könnyű be- és kiszállás, valamint a könnyű átjárhatóság. A típus további fontos újítása, hogy az üzemanyagtartály immár erős műanyagból készül, az alvázon szerszámosládát helyeztek el a kötelező tartozékok számára, valamint szériafelszerelés a flottamenedzsment-rendszerek alkalmazását segítő csatlakozási felület (FMS-kapu).

Korszerű biztonsági rendszerek

Szintén jelentős mértékben fejlődött a Canter biztonsága. Az új radarok és kamerák beépítésével összesen nyolc új, illetve továbbfejlesztett biztonsági vezetéstámogató rendszer gondoskodik az utasok és a többi közlekedő fokozottabb védelméről. A hatodik generációs aktív vészfékrendszer immár kerékpárosokat és mozdulatlan gyalogosokat is érzékel, a négy radarral már nagyobb területet pásztázó oldalsó holttérfigyelő pedig a jármű mellett közlekedők védelmét szolgálja. A frontális ütközésvédelmet biztosító rendszer tíz kilométer/óra sebesség alatt fény- és hangjelzéssel figyelmeztet a közvetlenül a jármű előtt tartózkodó gyalogosokra és kerékpárosokra. Alapfelszerelés az éberségfigyelő, a sebességhatár túllépésére figyelmeztető intelligens rendszer, a tolatássegítő kamera, valamint az abroncsnyomás-figyelő. Továbbá 50 kilométer/óra sebesség felett vészfékezéskor automatikusan bekapcsolódik a vészvillogó. Ezenkívül szériafelszerelés az alkoholszondás indításgátló gyári előkészítése is.

A villamos változat sajátosságai

A fenti újdonságokon kívül az akkumulátoros elektromos hajtású eCanter további innovációkkal is gyarapodott elődjéhez képest. Így a modell már a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető sebességtartó automatikát is kínál, LED-es hátsó lámpái pedig futófényes irányjelzőket kaptak. Ezenkívül 42-ről 46-ra bővült az elérhető modellváltozatainak száma, és az ügyfelek háromféle akkumulátorcsomag közül választhatnak a fuvarfeladatok követelményeinek megfelelően. Jövő márciustól új alvázkonfigurációkkal is bővül az eCanter kínálata, amelyeknél különböző helyekre kerülhet a nagyfeszültségű akkumulátor, így például darus felépítményeket is felszerelhetnek majd a fülke-alvázakra. A magyarul sétagaloppot jelentő Canter és eCanter új generációjának gyártása Európában az idei nyár végén kezdődik a Fuso portugáliai üzemében.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.