Szabványosított igények

Kereken húsz FlexiUse felépítménnyel felvértezett Kögel Cargo félpótkocsival bővítette flottáját az észak-spanyolországi Isatir fuvarozóvállalat.

Közzétéve:

Habár első alkalommal választottak a burtenbachi járműgyártó palettájáról, a most beszerzett húsz pótkocsival gyarapodott járműparkjukban immár minden ötödik járművet Kögel embléma díszíti. Az Isatir számára a járművek kiemelkedő minőségén túlmenően az is fontos, hogy a lehető legsokoldalúbban bevethetők legyenek. Hiszen kizárólag így tudnak megfelelni a különböző ágazatokban szorgoskodó ügyfeleik elvárásainak.

Határtalan stabilitás

Döntésükhöz jelentősen hozzájárult, hogy a FlexiUse felépítményű félpótkocsik a spanyol piacon egyedüliként, kiegészítő alumíniumlécek nélkül is teljesítik az EN 12642-XL szabvány előírásait. Utóbbi nem más, mint a közúti járművek rakománybiztonsági tanúsítványa, ami L, illetve XL kóddal jelöli a járművek falszerkezeti szilárdságát. Értelemszerűen azok tanúsítanak nagyobb ellenállást a rakomány elmozdulásával szemben, amelyek kiérdemelték az XL jelölést.

A szabvány pontosan előírja, hogy a homlokfalnak, valamint raktérfalaknak a rakomány mekkora nyomóerejének kell, akár extrém helyzetekben is, ellenállniuk. Általában ezeknek a feltételeknek úgy tudnak megfelelni a gyártók, hogy alumíniumlécekkel megerősítik az oldalfalakat. Azonban erre a Kögel FlexiUse felépítmény esetén nincs szükség. Az Isatir kérésére az erősített szerkezetű oldalsó függönyponyva sűrű szövésű anyagból készült és a ponyvafeszítőket a külső vázkeretre rögzítették. Az igény esetén mindkét irányba eltolható rolótető pedig jelentősen megkönnyíti a darus rakodást.

Minőségi sokoldalúság

A robusztus Kögel Cargo FlexiUse félpótkocsik speciális, két- vagy háromtengelyes futóműve lehetővé teszi, hogy különböző nyeregmagasságú vontatókkal is kapcsolatot teremthessenek. Egyúttal a tető magassága 200 milliméteres tartományban állítható, ezzel segít kiegyenlíteni a különböző kapcsolási magasságokat, hogy a félpótkocsi még véltelen se lépje túl a közúton megengedett legnagyobb méreteket.

A Cargo FlexiUse stabil, nagy torziós merevségű, hegesztett létraváza a pontszerű terheléseknek is ellenáll. Emellett a Kögel közismerten a korrózió elleni küzdelem éllovasa. A német gyártó munkatársai addig nem tudnak nyugodt szívvel hátradőlni avítt karosszékükben, forró kakaót szürcsölve és Bach kantátákat hallgatva, amíg nem tettek meg minden tőlük telhetőt a rettegett rozsda ellen. Így nem meglepő, hogy a FlexiUse felépítményű Cargo félpótkocsik is kataforetikus merítő felületkezeléssel (KTL) védekeznek a barna pestis ellen. Azonban a Kögel biztosra akart menni, ezért mindezt kiegészítették nanokerámiás felületkezeléssel.

Így sikerült annyira ellenállóvá varázsolniuk a pótkocsik alvázát, mint tűzihorganyzással, azonban annál jóval környezetkímélőbben. Ennek megfelelően tíz év garanciát vállalnak az alváz átrozsdásodása ellen. A Kögel Cargo FlexiUse ezenkívül további opciókkal tehető még sokoldalúbbá, hiszen a kombinált közúti-vasúti szállításra alkalmas változatot is kínál. Sőt, az ágazatspecifikus alkalmazásoknak is nagymestere, többek között acél-, papír- vagy italszállításra kihegyezett variánsokban is megrendelhetik a magyarországi képviselet, a Delta-Truck ügyfelei.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…