Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja ezeket a megoldásokat később átültetni a sorozatgyártásba.

Közzétéve:

Azzal a céllal indította el az Amerikai Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma a SuperTruck programot, hogy a gyártók az eredmények alkalmazásával csökkenthessék a közúti árufuvarozás károsanyag-kibocsátását. A Daimler Truck amerikai leányvállalata, a Daimler Truck North America (DTNA) ennek keretében mutatta be 2015-ben a SuperTruck I tanulmányjárművet. E különleges szerelvény tovább gondolásának tekinthető az idén év elején Las Vegas városában leleplezett SuperTruck II, amely a program kezdete óta megduplázta az alapjármű fuvarozási hatékonyságát. A DTNA szakemberei ezt azzal érték el, hogy jelentősen javították a nyerges vontató aerodinamikáját, kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat vetettek be, továbbfejlesztették a hajtásláncot, valamint korszerű műszaki megoldásokkal támogatták a jármű energiagazdálkodását.

Minimalizált légellenállás

A SuperTruck II minden idők legáramvonalasabb Freightliner teherautója, több mint 12 százalékkal kisebb a légellenállása, mint a már eleve igen aerodinamikus SuperTruck I tanulmányjárműé volt. Az új koncepció esetében a tehergépkocsi felépítésének gyökeres módosítása helyett a piacvezető Cascadia típus meglévő formájának finomítását tűzték ki célul. Ezzel összhangban olyan formanyelv megalkotására törekedtek, amely jól kifejezi ezt a hatékonyságot. Az áttervezett motortérfedél, lökhárító és oldalszoknyák jól illeszkednek a meglévő fülke felépítéséhez, így lehetővé teszik a levegő zavartalan áramlását a jármű körül. A hűtőrácsot, a levegőbeömlőket és az ajtókat is a lehető legkisebb légellenállás jegyében tervezték át. Az aktív oldalsó légterelők és tetőlégterelő autópályás sebességnél körülbelül tíz centiméterre csökkenti a hézagot a vontató és a félpótkocsi között, míg a korszerű szintszabályzó rendszer autópályás sebességnél sok centiméterrel lejjebb süllyeszti a szerelvényt a még kedvezőbb aerodinamika érdekében. Természetesen a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer is számottevően csökkenti a jármű légellenállását.

Innovatív hajtás

Amellett, hogy a SuperTruck II a Freightliner eddigi legjobb aerodinamikájú tehergépkocsija, egyúttal a leghatékonyabb hajtáslánccal is büszkélkedhet. Elődjéhez, a SuperTruck I modellhez képest így 5,7 százalékkal csökkent az átlagos üzemanyag-fogyasztása, többek között a kisebb hajtási veszteségeknek köszönhetően. A járművet egy innovatív, 48 voltos, lítiumion-akkumulátort használó elektromos rendszerrel is ellátták, hasonlóan a személyautók részleges hibrid hajtásához. Erről működik például az új, elektromos hajtású légkondicionáló, amelynek ötven százalékkal kisebb az energiafogyasztása a hagyományos változatokhoz képest. A vadonatúj tervezésű gumiabroncsok pedig kisebb gördülési ellenállásukkal járulnak hozzá az üzemanyag-takarékosabb működéshez, emellett nagyobb futásteljesítményükkel az állásidőt is csökkentik. Remélhetőleg ezekből az ígéretes újításokból hamarosan minél több megjelenik majd a sorozatgyártású teherautókban is, hozzájárulva a közúti fuvarozás hatékonyságának javításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra