Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja ezeket a megoldásokat később átültetni a sorozatgyártásba.

Közzétéve:

Azzal a céllal indította el az Amerikai Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma a SuperTruck programot, hogy a gyártók az eredmények alkalmazásával csökkenthessék a közúti árufuvarozás károsanyag-kibocsátását. A Daimler Truck amerikai leányvállalata, a Daimler Truck North America (DTNA) ennek keretében mutatta be 2015-ben a SuperTruck I tanulmányjárművet. E különleges szerelvény tovább gondolásának tekinthető az idén év elején Las Vegas városában leleplezett SuperTruck II, amely a program kezdete óta megduplázta az alapjármű fuvarozási hatékonyságát. A DTNA szakemberei ezt azzal érték el, hogy jelentősen javították a nyerges vontató aerodinamikáját, kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat vetettek be, továbbfejlesztették a hajtásláncot, valamint korszerű műszaki megoldásokkal támogatták a jármű energiagazdálkodását.

Minimalizált légellenállás

A SuperTruck II minden idők legáramvonalasabb Freightliner teherautója, több mint 12 százalékkal kisebb a légellenállása, mint a már eleve igen aerodinamikus SuperTruck I tanulmányjárműé volt. Az új koncepció esetében a tehergépkocsi felépítésének gyökeres módosítása helyett a piacvezető Cascadia típus meglévő formájának finomítását tűzték ki célul. Ezzel összhangban olyan formanyelv megalkotására törekedtek, amely jól kifejezi ezt a hatékonyságot. Az áttervezett motortérfedél, lökhárító és oldalszoknyák jól illeszkednek a meglévő fülke felépítéséhez, így lehetővé teszik a levegő zavartalan áramlását a jármű körül. A hűtőrácsot, a levegőbeömlőket és az ajtókat is a lehető legkisebb légellenállás jegyében tervezték át. Az aktív oldalsó légterelők és tetőlégterelő autópályás sebességnél körülbelül tíz centiméterre csökkenti a hézagot a vontató és a félpótkocsi között, míg a korszerű szintszabályzó rendszer autópályás sebességnél sok centiméterrel lejjebb süllyeszti a szerelvényt a még kedvezőbb aerodinamika érdekében. Természetesen a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer is számottevően csökkenti a jármű légellenállását.

Innovatív hajtás

Amellett, hogy a SuperTruck II a Freightliner eddigi legjobb aerodinamikájú tehergépkocsija, egyúttal a leghatékonyabb hajtáslánccal is büszkélkedhet. Elődjéhez, a SuperTruck I modellhez képest így 5,7 százalékkal csökkent az átlagos üzemanyag-fogyasztása, többek között a kisebb hajtási veszteségeknek köszönhetően. A járművet egy innovatív, 48 voltos, lítiumion-akkumulátort használó elektromos rendszerrel is ellátták, hasonlóan a személyautók részleges hibrid hajtásához. Erről működik például az új, elektromos hajtású légkondicionáló, amelynek ötven százalékkal kisebb az energiafogyasztása a hagyományos változatokhoz képest. A vadonatúj tervezésű gumiabroncsok pedig kisebb gördülési ellenállásukkal járulnak hozzá az üzemanyag-takarékosabb működéshez, emellett nagyobb futásteljesítményükkel az állásidőt is csökkentik. Remélhetőleg ezekből az ígéretes újításokból hamarosan minél több megjelenik majd a sorozatgyártású teherautókban is, hozzájárulva a közúti fuvarozás hatékonyságának javításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Mozgalmas megújulás

Igen alapos típusfrissítésen esett át az Opel Movano. Jelentősen javult a dízelüzemű hajtásláncainak hatékonysága, áttervezett műszerfalat, illetve számos korszerű vezetéstámogató rendszert kapott, az elektromos változat teljesítménye és hatótávolsága pedig nagyjából megduplázódott. És ez még nem…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra