Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja ezeket a megoldásokat később átültetni a sorozatgyártásba.

Közzétéve:

Azzal a céllal indította el az Amerikai Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma a SuperTruck programot, hogy a gyártók az eredmények alkalmazásával csökkenthessék a közúti árufuvarozás károsanyag-kibocsátását. A Daimler Truck amerikai leányvállalata, a Daimler Truck North America (DTNA) ennek keretében mutatta be 2015-ben a SuperTruck I tanulmányjárművet. E különleges szerelvény tovább gondolásának tekinthető az idén év elején Las Vegas városában leleplezett SuperTruck II, amely a program kezdete óta megduplázta az alapjármű fuvarozási hatékonyságát. A DTNA szakemberei ezt azzal érték el, hogy jelentősen javították a nyerges vontató aerodinamikáját, kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat vetettek be, továbbfejlesztették a hajtásláncot, valamint korszerű műszaki megoldásokkal támogatták a jármű energiagazdálkodását.

Minimalizált légellenállás

A SuperTruck II minden idők legáramvonalasabb Freightliner teherautója, több mint 12 százalékkal kisebb a légellenállása, mint a már eleve igen aerodinamikus SuperTruck I tanulmányjárműé volt. Az új koncepció esetében a tehergépkocsi felépítésének gyökeres módosítása helyett a piacvezető Cascadia típus meglévő formájának finomítását tűzték ki célul. Ezzel összhangban olyan formanyelv megalkotására törekedtek, amely jól kifejezi ezt a hatékonyságot. Az áttervezett motortérfedél, lökhárító és oldalszoknyák jól illeszkednek a meglévő fülke felépítéséhez, így lehetővé teszik a levegő zavartalan áramlását a jármű körül. A hűtőrácsot, a levegőbeömlőket és az ajtókat is a lehető legkisebb légellenállás jegyében tervezték át. Az aktív oldalsó légterelők és tetőlégterelő autópályás sebességnél körülbelül tíz centiméterre csökkenti a hézagot a vontató és a félpótkocsi között, míg a korszerű szintszabályzó rendszer autópályás sebességnél sok centiméterrel lejjebb süllyeszti a szerelvényt a még kedvezőbb aerodinamika érdekében. Természetesen a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer is számottevően csökkenti a jármű légellenállását.

Innovatív hajtás

Amellett, hogy a SuperTruck II a Freightliner eddigi legjobb aerodinamikájú tehergépkocsija, egyúttal a leghatékonyabb hajtáslánccal is büszkélkedhet. Elődjéhez, a SuperTruck I modellhez képest így 5,7 százalékkal csökkent az átlagos üzemanyag-fogyasztása, többek között a kisebb hajtási veszteségeknek köszönhetően. A járművet egy innovatív, 48 voltos, lítiumion-akkumulátort használó elektromos rendszerrel is ellátták, hasonlóan a személyautók részleges hibrid hajtásához. Erről működik például az új, elektromos hajtású légkondicionáló, amelynek ötven százalékkal kisebb az energiafogyasztása a hagyományos változatokhoz képest. A vadonatúj tervezésű gumiabroncsok pedig kisebb gördülési ellenállásukkal járulnak hozzá az üzemanyag-takarékosabb működéshez, emellett nagyobb futásteljesítményükkel az állásidőt is csökkentik. Remélhetőleg ezekből az ígéretes újításokból hamarosan minél több megjelenik majd a sorozatgyártású teherautókban is, hozzájárulva a közúti fuvarozás hatékonyságának javításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra