Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet. Másrészt az Esterer félpótkocsi akár 40 ezer liter üzemanyaggal is feltölthető, míg elektromos hajtású szivattyúja közvetlenül a vontató akkumulátoraiból kapja az energiát.

Közzétéve:

Triplán úttörőnek számít ez az üzemanyag-szállító szerelvény, hiszen a nyerges vontatója az első olyan repülőtéri üzemanyag-szállító jármű, amely a Daimler Truck valamelyik sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású típusán alapul, a félpótkocsija az Esterer első teljesen elektromos tartányos járműve, valamint ez a stuttgarti repülőtér első ekkora kategóriájú, teljesen elektromos működésű üzemanyag-szállító eszköze. A villanymotoros hajtás persze nemcsak a helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, hanem a kisebb zaj- és hőkibocsátás miatt is előnyös ezen az alkalmazási területen a jármű közelében dolgozó személyzet számára. Mindemellett az 50 tonna legnagyobb megengedett össztömeg is különlegessé teszi ezt a szerelvényt.

Kedvező kezdeti tapasztalatok

Az üzemeltető, vagyis a Skytanking regionális vezetője már arról is beszámolt, hogy gördülékenyen sikerültek az első tesztek az új üzemanyag-szállítóval. A szerelvény az akkumulátorok töltése, a kerozinfeltöltés és a repülőgépek tankolása során is egyszerűen és biztonságosan kezelhető. Az eEconic az akkumulátorcsomag nagy kapacitásának köszönhetően legalább egy napot végigdolgozhat köztes rátöltés nélkül. Az Esterer tartányos félpótkocsijából a percenként 1500 literes átfolyási kapacitás eredményeként akár húsz perc alatt is megtankolható egy átlagos méretű utasszállító gép.

Továbbá az eEconic csupán 2,8 méter teljes magasságának köszönhetően a jármű teljesen beállhat a repülőgépek szárnya alá, így a személyzet közvetlenül a szárnyakba épített üzemanyagtartályok alatt tartózkodhat a tankolás során. A nagy üvegfelületek, az alacsony üléshelyzet és a teljes magasságában üvegezett jobb oldali ajtó pedig rendkívül jó kilátást biztosít a járművezetőnek, amikor a forgalmas repülőtéri előtéren közlekedik. Az olyan korszerű vezetéstámogató rendszerek, mint az ötödik generációs automatikus vészfékrendszer, szintén jó szolgálatot tehetnek a sűrű reptéri forgalomban.

Mintaprojekt

Mindezeknek köszönhetően az új üzemanyag-szállító szerelvény munkába állítása fontos mérföldkő a stuttgarti repülőtér életében. A létesítmény vezetősége ugyanis célul tűzte ki, hogy 2040-re teljesen megszűnteti a közvetlen üvegházgáz-kibocsátását, 2030-ra pedig klímasemlegessé teszi a repülőgépek teljes földi kiszolgálását. Ennek érdekében hamarosan az utasszállító buszokat és a csomagszállító vontatókat is akkumulátoros elektromos járművekre cserélik majd a Finalize! projekt keretében. Ezzel a stuttgarti repülőtér más repülőterek, sőt, más iparágak számára is követendő példát mutat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra