Tiszta család

Míg a DAF Európában dolgozik gőzerővel a tisztán elektromos tehergépjárművek fejlesztésén és piaci bevezetésén, addig a PACCAR-csoporton belüli testvérmárkája, a Peterbilt Észak-Amerikában teszi ugyanezt. Ennek eredményeként már három elektromos modellje is kereskedelmi forgalomba került, amelyek városi áruelosztásra, regionális fuvarozásra és hulladékgyűjtésre kínálnak megfelelő megoldást.

Közzétéve:

Atlantában egy évvel ezelőtt az Észak-Amerikai Haszonjármű-kiállításon (NACVS) három akkumulátoros elektromos tehergépjárművet is közszemlére bocsátott a Peterbilt. Ezek nemcsak afféle félkész tanulmányok voltak, hanem jóformán sorozatgyártásra alkalmas modellek. Így nem sokkal később az üzemeltetői tesztek is megkezdődtek, és ma már negyven ilyen tesztjármű fut Észak-Amerika útjain. Idén tavasztól pedig már rendelhetők is ezek a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású tehergépkocsik, hiszen a Peterbilt előreláthatóan még az idén megkezdi a kissorozatú gyártásukat.

A kompakt városi

A patinás amerikai márka alternatív hajtású járműveinek belépőmodellje az amerikai besorolás alapján 6-os és 7-es össztömegosztályú, európai mércével egyszerűen csak középkategóriás Model 220EV, amely a DAF LF fülkéje miatt tűnhet ismerősnek a mi szemünkben. Ezt két TransPower akkumulátorcsomaggal szerelik fel, amelyek kapacitása együttesen 148 kilowattóra. Ez akár 160 kilométer hatótávolság elérésére is elegendő lehet, gyorstöltéssel pedig egy óra alatt is pótolható a felhasznált energiamennyiség. Ez az akkupakk egy Meritor Blue-Horizon típusú, 246 kilowatt, vagyis 335 lóerő teljesítményű villanymotorral és kétfokozatú erőátvitellel ellátott tengelyt táplál árammal a gépkocsi hajtásához. Ezekkel a paraméterekkel a kompakt elektromos modell városi elosztófeladatokra és rövidebb távú regionális fuvarozásra egyaránt jól megfelelhet.

Kisteherautó bérlés

A csőrös nehézfiú

Habár a Model 579EV nyerges vontató a legnagyobb kategóriát képviseli és igazi amerikai módi szerint csőrös, illetve háromtengelyes, mégsem hosszú távú fuvarozásra való, hanem regionális feladatok ellátására, ezért is kapott csak rövidfülkét. Hatótávolsága ugyanis jó esetben is csak körülbelül 210 kilométer, amelyet egy összesen 264 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag biztosít számára. Megfelelő töltőteljesítmény esetén egyébként akár egy óra alatt is feltölthetők az energiatárolói. A regionális alkalmazásra pedig a Meritor Blue-Horizon hajtott tengelyéhez tartozó villanymotor 316 kilowatt, azaz 430 lóerő teljesítménye is elegendő.

A kommunális specialista

A Peterbilt zöld triójának harmadik tagja a Model 520EV, amelynek már az eredeti, dízelmotoros változatát is kifejezetten hulladékgyűjtésre tervezték. Ám az elektromos hajtás még tökéletesebbé teszi erre a speciális alkalmazásra. Ezt a modellt is Meritor Blue-Horizon típusú tengely hajtja, amelynek villanymotorja akár 316 kilowatt, tehát 430 lóerő teljesítménnyel is elérhető. Míg a jármű négy óra alatt feltölthető, 308 kilowattóra kapacitású TransPower akkumulátorcsomagjával a hatótávolsága elérheti a 160 kilométert. Ez rátöltés nélkül is elegendő egy teljes napi munkavégzéshez a próbaüzemeltetésben részt vevő ügyfelek tapasztalatai alapján. Egyébként a Peterbilt üzemeltetői tesztjei nagy általánosságban is azt mutatják, hogy ez a három elektromos modell a maga alkalmazási területén ugyanolyan jól teljesít, mint a dízelmotorral hajtott testvéreik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra