Több, mint ráncfelvarrás

Bajban lehettek a Volkswagen Haszonjárműveknél, amikor nemrég korszerűsítették a Transporter kishaszonjárművet, illetve magát a T6-os családot. Ugyanis T7-esnek túlzás lenne hívni, mivel nem generációváltásról van szó, annál viszont sokkal jelentősebb újdonságokat vezettek be, hogy simán csak T6-os maradjon. Így hát nagyon találóan elnevezték T6.1-nek.

Közzétéve:

Maga a karosszéria és a fülke belsőtere tényleg csak egy enyhébb ráncfelvarrásnak megfelelő mértékben módosult, ám a műszaki tartalom terén sokkal lényegesebb újításokat vonultat fel a nagy múltú kishaszonjármű, a Volkswagen T6.1. Kiváló példája ennek a hidraulikus helyett immár elektromechanikus kormányrásegítő, amely a korszerű vezetéstámogató rendszerek egész sorának bevezetését tette lehetővé egy csapásra. Így kerülhetett a típusba a Lane Assist aktív sávtartó rendszer, a Park Assist automatikus beparkoló rendszer, a vontatmánnyal tolatást segítő Trailer Assist és a platós, illetve a kombi modellek alapfelszereltségéhez tartozó Cross Wind Assist oldalszélsegéd. Szintén új a palettán az oldalsó védelem, amely figyelmezteti a vezetőt, ha túl közel kerül bármilyen akadályhoz vagy gyalogoshoz, valamint a parkolóhelyről kitolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető Rear Traffic Alert rendszer. Ezekhez társul még a navigációs rendszerrel együttműködő dinamikus táblafelismerő, azaz a Road Sign Display, a Multi-Collision Brake másodlagos ütközésvédelem és a Hill Start Assist nevű visszagurulás-gátló.

Gazdagabb felszereltség

Hasonlóan korszerű megoldásokkal bővültek a Volkswagen népszerű kishaszonjárművének fedélzeti digitális funkciói is. Ugyanis extrafelszerelésként megjelent a harmadik generációs moduláris információs és szórakoztató rendszer (MIB3), amely új alkalmazások és online szolgáltatások használatát teszi lehetővé. A beépített SIM-kártya, vagyis az eSIM pedig új, internet alapú funkciók és szolgáltatások széles körét teszi elérhetővé. Emellett a típus alapfelszereltsége is tovább bővült, így mostantól szériafelszerelés a motoros ablakemelő, a központi zár, a motorosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükör, az új, H7-es fényszórók, a LED-es belső világítás és a Bluetooth-kapcsolatot biztosító Composition Audio nevű rádió.

 

Praktikus újítások

Mindemellett a tervezők néhány praktikus újdonsággal is felruházták a T6.1-est. A vezetőülés közelében egy 230 voltos csatlakozó aljzatot, a kétszemélyes utasülés alatt pedig egy zárható rekeszt alakítottak ki. Sőt, hosszú tárgyak a raktérből betolhatók az üléspad alá, így 2450-ről 2800 milliméterre, míg a nagyobb tengelytávolságú modelleknél 2900-ról 3300 milliméterre nőtt a hasznos belső raktérhossz. A típus szériafelszerelése továbbá az új zárrendszer, amellyel lehet csak a rakteret zárni, ez a postás üzemmód vagy csak a fülkét zárni, ez a műhelyes üzemmód. Ezenkívül hamarosan elérhetővé válik a futárcsomag, amely megerősített generátort, akkumulátort és a féltengelyeket tartalmaz.

 

Korszerű hajtásláncok

A Volkswagen T6.1 hajtásáról kétliteres TDI motorok gondoskodnak 90, 110, 150 és 199 lóerő teljesítményszintekkel, amelyek mindegyike megfelel az Euro 6d-Temp károsanyag-kibocsátási normának. A két erősebb motorváltozathoz 4Motion összkerékhajtás is társítható. Később érkezik a tisztán elektromos hajtású változat is, 82 kilowatt, azaz 112 lóerő teljesítménnyel és akár 77,6 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal, így a négyszáz kilométert is meghaladhatja majd a hatótávolság.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…