Több, mint ráncfelvarrás

Bajban lehettek a Volkswagen Haszonjárműveknél, amikor nemrég korszerűsítették a Transporter kishaszonjárművet, illetve magát a T6-os családot. Ugyanis T7-esnek túlzás lenne hívni, mivel nem generációváltásról van szó, annál viszont sokkal jelentősebb újdonságokat vezettek be, hogy simán csak T6-os maradjon. Így hát nagyon találóan elnevezték T6.1-nek.

Közzétéve:

Maga a karosszéria és a fülke belsőtere tényleg csak egy enyhébb ráncfelvarrásnak megfelelő mértékben módosult, ám a műszaki tartalom terén sokkal lényegesebb újításokat vonultat fel a nagy múltú kishaszonjármű, a Volkswagen T6.1. Kiváló példája ennek a hidraulikus helyett immár elektromechanikus kormányrásegítő, amely a korszerű vezetéstámogató rendszerek egész sorának bevezetését tette lehetővé egy csapásra. Így kerülhetett a típusba a Lane Assist aktív sávtartó rendszer, a Park Assist automatikus beparkoló rendszer, a vontatmánnyal tolatást segítő Trailer Assist és a platós, illetve a kombi modellek alapfelszereltségéhez tartozó Cross Wind Assist oldalszélsegéd. Szintén új a palettán az oldalsó védelem, amely figyelmezteti a vezetőt, ha túl közel kerül bármilyen akadályhoz vagy gyalogoshoz, valamint a parkolóhelyről kitolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető Rear Traffic Alert rendszer. Ezekhez társul még a navigációs rendszerrel együttműködő dinamikus táblafelismerő, azaz a Road Sign Display, a Multi-Collision Brake másodlagos ütközésvédelem és a Hill Start Assist nevű visszagurulás-gátló.

Gazdagabb felszereltség

Hasonlóan korszerű megoldásokkal bővültek a Volkswagen népszerű kishaszonjárművének fedélzeti digitális funkciói is. Ugyanis extrafelszerelésként megjelent a harmadik generációs moduláris információs és szórakoztató rendszer (MIB3), amely új alkalmazások és online szolgáltatások használatát teszi lehetővé. A beépített SIM-kártya, vagyis az eSIM pedig új, internet alapú funkciók és szolgáltatások széles körét teszi elérhetővé. Emellett a típus alapfelszereltsége is tovább bővült, így mostantól szériafelszerelés a motoros ablakemelő, a központi zár, a motorosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükör, az új, H7-es fényszórók, a LED-es belső világítás és a Bluetooth-kapcsolatot biztosító Composition Audio nevű rádió.

 

Praktikus újítások

Mindemellett a tervezők néhány praktikus újdonsággal is felruházták a T6.1-est. A vezetőülés közelében egy 230 voltos csatlakozó aljzatot, a kétszemélyes utasülés alatt pedig egy zárható rekeszt alakítottak ki. Sőt, hosszú tárgyak a raktérből betolhatók az üléspad alá, így 2450-ről 2800 milliméterre, míg a nagyobb tengelytávolságú modelleknél 2900-ról 3300 milliméterre nőtt a hasznos belső raktérhossz. A típus szériafelszerelése továbbá az új zárrendszer, amellyel lehet csak a rakteret zárni, ez a postás üzemmód vagy csak a fülkét zárni, ez a műhelyes üzemmód. Ezenkívül hamarosan elérhetővé válik a futárcsomag, amely megerősített generátort, akkumulátort és a féltengelyeket tartalmaz.

 

Korszerű hajtásláncok

A Volkswagen T6.1 hajtásáról kétliteres TDI motorok gondoskodnak 90, 110, 150 és 199 lóerő teljesítményszintekkel, amelyek mindegyike megfelel az Euro 6d-Temp károsanyag-kibocsátási normának. A két erősebb motorváltozathoz 4Motion összkerékhajtás is társítható. Később érkezik a tisztán elektromos hajtású változat is, 82 kilowatt, azaz 112 lóerő teljesítménnyel és akár 77,6 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal, így a négyszáz kilométert is meghaladhatja majd a hatótávolság.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra