Több, mint ráncfelvarrás

Bajban lehettek a Volkswagen Haszonjárműveknél, amikor nemrég korszerűsítették a Transporter kishaszonjárművet, illetve magát a T6-os családot. Ugyanis T7-esnek túlzás lenne hívni, mivel nem generációváltásról van szó, annál viszont sokkal jelentősebb újdonságokat vezettek be, hogy simán csak T6-os maradjon. Így hát nagyon találóan elnevezték T6.1-nek.

Közzétéve:

Maga a karosszéria és a fülke belsőtere tényleg csak egy enyhébb ráncfelvarrásnak megfelelő mértékben módosult, ám a műszaki tartalom terén sokkal lényegesebb újításokat vonultat fel a nagy múltú kishaszonjármű, a Volkswagen T6.1. Kiváló példája ennek a hidraulikus helyett immár elektromechanikus kormányrásegítő, amely a korszerű vezetéstámogató rendszerek egész sorának bevezetését tette lehetővé egy csapásra. Így kerülhetett a típusba a Lane Assist aktív sávtartó rendszer, a Park Assist automatikus beparkoló rendszer, a vontatmánnyal tolatást segítő Trailer Assist és a platós, illetve a kombi modellek alapfelszereltségéhez tartozó Cross Wind Assist oldalszélsegéd. Szintén új a palettán az oldalsó védelem, amely figyelmezteti a vezetőt, ha túl közel kerül bármilyen akadályhoz vagy gyalogoshoz, valamint a parkolóhelyről kitolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető Rear Traffic Alert rendszer. Ezekhez társul még a navigációs rendszerrel együttműködő dinamikus táblafelismerő, azaz a Road Sign Display, a Multi-Collision Brake másodlagos ütközésvédelem és a Hill Start Assist nevű visszagurulás-gátló.

Gazdagabb felszereltség

Hasonlóan korszerű megoldásokkal bővültek a Volkswagen népszerű kishaszonjárművének fedélzeti digitális funkciói is. Ugyanis extrafelszerelésként megjelent a harmadik generációs moduláris információs és szórakoztató rendszer (MIB3), amely új alkalmazások és online szolgáltatások használatát teszi lehetővé. A beépített SIM-kártya, vagyis az eSIM pedig új, internet alapú funkciók és szolgáltatások széles körét teszi elérhetővé. Emellett a típus alapfelszereltsége is tovább bővült, így mostantól szériafelszerelés a motoros ablakemelő, a központi zár, a motorosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükör, az új, H7-es fényszórók, a LED-es belső világítás és a Bluetooth-kapcsolatot biztosító Composition Audio nevű rádió.

 

Praktikus újítások

Mindemellett a tervezők néhány praktikus újdonsággal is felruházták a T6.1-est. A vezetőülés közelében egy 230 voltos csatlakozó aljzatot, a kétszemélyes utasülés alatt pedig egy zárható rekeszt alakítottak ki. Sőt, hosszú tárgyak a raktérből betolhatók az üléspad alá, így 2450-ről 2800 milliméterre, míg a nagyobb tengelytávolságú modelleknél 2900-ról 3300 milliméterre nőtt a hasznos belső raktérhossz. A típus szériafelszerelése továbbá az új zárrendszer, amellyel lehet csak a rakteret zárni, ez a postás üzemmód vagy csak a fülkét zárni, ez a műhelyes üzemmód. Ezenkívül hamarosan elérhetővé válik a futárcsomag, amely megerősített generátort, akkumulátort és a féltengelyeket tartalmaz.

 

Korszerű hajtásláncok

A Volkswagen T6.1 hajtásáról kétliteres TDI motorok gondoskodnak 90, 110, 150 és 199 lóerő teljesítményszintekkel, amelyek mindegyike megfelel az Euro 6d-Temp károsanyag-kibocsátási normának. A két erősebb motorváltozathoz 4Motion összkerékhajtás is társítható. Később érkezik a tisztán elektromos hajtású változat is, 82 kilowatt, azaz 112 lóerő teljesítménnyel és akár 77,6 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal, így a négyszáz kilométert is meghaladhatja majd a hatótávolság.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra