Új korszakot nyit
Ránézésre enyhe ráncfelvarrásnak tűnik az IVECO Daily megújulása, holott számos korszerű technológia és funkció bevezetésével számottevő fejlődésen ment keresztül elődjéhez képest az olasz gyártó legkisebb haszongépjárműve.
Több mint négy évtized alatt több mint hárommillió IVECO Daily kishaszonjármű talált gazdára a világ 110 piacán. Jelenlegi generációja 2014 óta fut, így most elérkezett az ideje egy átfogó korszerűsítésnek. Kívülről szokás szerint a jármű orra mutatja leglátványosabban a megújulást. A Daily nagyobb hűtőrácsot kapott, amely hatékonyabb levegőellátást biztosít a hűtőknek. Tovább az első lökhárító immár három részből áll, hogy kisebb sérülések esetén olcsóbb lehessen a cseréje.
Ergonomikusabb vezetőállás
A fülke belsőterében fontos újítás, hogy végre magasságban és tengelyirányban is állítható a kormánykerék. Sőt, a kisebb átmérőjével nagyobb lábteret biztosító és akár bőrbevonattal is kérhető volánra számos multifunkciós gomb kerülhet. A kor színvonalának megfelelően immár elektromos a kormányrásegítő, amely nemcsak a manőverezést könnyíti meg, hanem fejlett vezetéstámogató rendszerek bevezetését is lehetővé teszi. Továbbá a műszerpanel is egy korszerű, nagyfelbontású, színes kijelzőt kapott.
A digitalizáció újabb szintjén
A Hi-Connect információs és szórakoztató rendszer már az Apple Car Play és az Android AutoTM rendszereket is támogatja. A hálózatba kapcsolhatóságot biztosító Daily Business UP felhő alapú alkalmazás is megújult. Már távdiagnosztikát és távolról végezhető szoftverfrissítéseket is lehetővé tesz, míg a Verizon Connect flottamenedzsment-rendszer például valós idejű futásteljesítmény-jelentésekkel és hatékonyabb navigációval támogatja az üzemeltetőket a költségoptimalizálásban. A telematikai rendszer adatai a MyDaily weboldalon, illetve okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetők el.
Segédek sora
Sokat fejlődött a Daily kishaszonjármű vezetéstámogató rendszereinek garmadája is. Az automatikus vészfékrendszer a városi vészfékfunkcióval együtt ötven kilométer/óra sebességig segít elkerülni a ráfutásos ütközéseket. Dugóban araszolást segítő rendszer is szerepel a kínáltban, amely akár teljesen állóra tudja fékezni a járművet. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mostantól már aktívan is beavatkozhat a kormányzásba a sávtartás megkönnyítésére, sőt, oldalszélsegédet és adaptív sebességtartó automatikát is kapott a Daily. Elektromos működtetésű rögzítőfék és LED-es fényszórók is segítik a gépkocsivezetők munkáját, míg a kormányrásegítő bekapcsolható városi üzemmódja akár hetven százalékkal csökkentheti a kormányzás erőigényét. Csúszós utakon vagy enyhe terepen pedig a fékdifferenciál elvén működő elektronikus differenciálzár és a lejtmenetvezérlő lehet különösen hasznos újdonság.
Tisztább, takarékosabb
A folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási normák mellett a motorkínálatot sem hagyhatja sokáig érintetlenül egy gyártó. Így a 116 és 156 lóerő közötti teljesítményszinteket kínáló, 2,3 literes F1A, valamint a 160 és 210 lóerő közötti teljesítménnyel elérhető, 3,0 literes F1C erőforrás már teljesíti az Euro 6 d, illetve Euro VI d szabványt. A háromliteres egység persze sűrített földgázzal üzemelő Natural Power változatban is rendelkezésre áll. Emellett a 2,3 literes motorok mostantól szériában stop-start rendszerrel és elektronikusan szabályozott, változó geometriájú turbófeltöltővel készülnek. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a Daily immár kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat kap, amelyekhez abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is társul, ráadásul az ikerabroncsos modellek esetében is. Szintén újdonság a 220 amperes generátor. Mindezek eredményeként az új Daily kishaszonjármű akár tíz százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérheti, mint elődje. Emellett a karbantartási költségei is kedvezőbbek, többek között a nagyobb olajteknővel elért, akár hatvanezer kilométeres szervizintervallumnak köszönhetően. A megújult IVECO Daily tehát a gépkocsivezetőknek és az üzemeltetőknek is jelentős előnyöket nyújt, új korszakot nyitva a legendás típus gazdag történelmében.