Új korszakot nyit

Ránézésre enyhe ráncfelvarrásnak tűnik az IVECO Daily megújulása, holott számos korszerű technológia és funkció bevezetésével számottevő fejlődésen ment keresztül elődjéhez képest az olasz gyártó legkisebb haszongépjárműve.

Közzétéve:

Több mint négy évtized alatt több mint hárommillió IVECO Daily kishaszonjármű talált gazdára a világ 110 piacán. Jelenlegi generációja 2014 óta fut, így most elérkezett az ideje egy átfogó korszerűsítésnek. Kívülről szokás szerint a jármű orra mutatja leglátványosabban a megújulást. A Daily nagyobb hűtőrácsot kapott, amely hatékonyabb levegőellátást biztosít a hűtőknek. Tovább az első lökhárító immár három részből áll, hogy kisebb sérülések esetén olcsóbb lehessen a cseréje.

Ergonomikusabb vezetőállás

A fülke belsőterében fontos újítás, hogy végre magasságban és tengelyirányban is állítható a kormánykerék. Sőt, a kisebb átmérőjével nagyobb lábteret biztosító és akár bőrbevonattal is kérhető volánra számos multifunkciós gomb kerülhet. A kor színvonalának megfelelően immár elektromos a kormányrásegítő, amely nemcsak a manőverezést könnyíti meg, hanem fejlett vezetéstámogató rendszerek bevezetését is lehetővé teszi. Továbbá a műszerpanel is egy korszerű, nagyfelbontású, színes kijelzőt kapott.

A digitalizáció újabb szintjén

A Hi-Connect információs és szórakoztató rendszer már az Apple Car Play és az Android AutoTM rendszereket is támogatja. A hálózatba kapcsolhatóságot biztosító Daily Business UP felhő alapú alkalmazás is megújult. Már távdiagnosztikát és távolról végezhető szoftverfrissítéseket is lehetővé tesz, míg a Verizon Connect flottamenedzsment-rendszer például valós idejű futásteljesítmény-jelentésekkel és hatékonyabb navigációval támogatja az üzemeltetőket a költségoptimalizálásban. A telematikai rendszer adatai a MyDaily weboldalon, illetve okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetők el.

Segédek sora

Sokat fejlődött a Daily kishaszonjármű vezetéstámogató rendszereinek garmadája is. Az automatikus vészfékrendszer a városi vészfékfunkcióval együtt ötven kilométer/óra sebességig segít elkerülni a ráfutásos ütközéseket. Dugóban araszolást segítő rendszer is szerepel a kínáltban, amely akár teljesen állóra tudja fékezni a járművet. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mostantól már aktívan is beavatkozhat a kormányzásba a sávtartás megkönnyítésére, sőt, oldalszélsegédet és adaptív sebességtartó automatikát is kapott a Daily. Elektromos működtetésű rögzítőfék és LED-es fényszórók is segítik a gépkocsivezetők munkáját, míg a kormányrásegítő bekapcsolható városi üzemmódja akár hetven százalékkal csökkentheti a kormányzás erőigényét. Csúszós utakon vagy enyhe terepen pedig a fékdifferenciál elvén működő elektronikus differenciálzár és a lejtmenetvezérlő lehet különösen hasznos újdonság.

Tisztább, takarékosabb

A folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási normák mellett a motorkínálatot sem hagyhatja sokáig érintetlenül egy gyártó. Így a 116 és 156 lóerő közötti teljesítményszinteket kínáló, 2,3 literes F1A, valamint a 160 és 210 lóerő közötti teljesítménnyel elérhető, 3,0 literes F1C erőforrás már teljesíti az Euro 6 d, illetve Euro VI d szabványt. A háromliteres egység persze sűrített földgázzal üzemelő Natural Power változatban is rendelkezésre áll. Emellett a 2,3 literes motorok mostantól szériában stop-start rendszerrel és elektronikusan szabályozott, változó geometriájú turbófeltöltővel készülnek. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a Daily immár kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat kap, amelyekhez abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is társul, ráadásul az ikerabroncsos modellek esetében is. Szintén újdonság a 220 amperes generátor. Mindezek eredményeként az új Daily kishaszonjármű akár tíz százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérheti, mint elődje. Emellett a karbantartási költségei is kedvezőbbek, többek között a nagyobb olajteknővel elért, akár hatvanezer kilométeres szervizintervallumnak köszönhetően. A megújult IVECO Daily tehát a gépkocsivezetőknek és az üzemeltetőknek is jelentős előnyöket nyújt, új korszakot nyitva a legendás típus gazdag történelmében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra