Újabb alternatíva a palettán

Sok esetben elsősorban nem is a gazdasági szempontok, hanem a meglehetősen korlátozott hatótávolság és a túl hosszú töltési idő tartja vissza az üzemeltetőket attól, hogy tisztán elektromos hajtású gépjárműveket szerezzenek be. Nekik nyújthat megfelelő alternatívát a PSA-csoport azzal, hogy már hidrogénnel működő üzemanyagcellás változatban is kínálja a közepes méretű kishaszonjárművét.

Közzétéve:

Hálózatról tölthető akkumulátorról üzemelő elektromos kiviteleik megfelelő, jól bevált alapot jelentettek a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, az Opel Vivaro-e Hydrogen és a Peugeot e-Expert Hydrogen modell megalkotásához. A fejlesztők a villanymotort és az üzemanyagcellát a motortérben helyezték el, míg a padlóba az akkumulátorok helyére három, egyenként akár hétszáz bar nyomásra méretezett hidrogénpalackot építettek be. A szénszálerősítésű kompozit palackok kompakt kialakításuknak köszönhetően nem vesznek el helyet a raktérből, így a 4,95 méter hosszú M modellek 5,3, az 5,30 méter hosszú L változatok pedig 6,1 köbméteres űrrel várják rakományukat. A nehéz akkumulátorok elhagyásával a hasznos teherbírásuk még kedvezőbb is, így specifikációtól függően akár 1100 kilogramm terhet is cipelhetnek.

Ha kell egy kis plusz

Persze a hidrogénnel működő üzemanyagcellás modellek legerősebb ütőkártyája az, hogy mindössze három perc alatt teletankolhatók, és egy feltöltéssel több mint négyszáz kilométert is megtehetnek. Ettől függetlenül ezekbe a modellekbe is beépítenek az ülések alá egy 10,5 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátort. Ez biztosít elegendő energiát a nagy teljesítményt igénylő helyzetekben, például elinduláskor és dinamikusabb gyorsításkor. Egyébként pedig a 45 kilowattos üzemanyagcella egyedül is kiszolgálja az igényeket, még egyenletes sebességű autópályás haladáskor is. Sőt, ez az akkumulátor külső forrásból is tölthető, így plug-in hibridként is használható a jármű. Ennek kapacitása akár ötven kilométer megtételéhez is elegendő lehet, tehát a gépkocsi akkor is mozgóképes marad, ha a kifogy a hidrogén a palackokból. Ez igen megnyugtató annak tükrében, hogy Európa-szerte meglehetősen ritka ma még a hidrogéntöltő hálózat.

Francia-német koprodukció

Mivel a Stellantis-cégcsoport üzemanyagcellás kutatási és fejlesztési központja az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheim városában működik, itt készülnek majd a Citroën, az Opel és a Peugeot közepes méretű furgonjának hidrogénhajtású kivitelei. Ezeknek köszönhetően pedig azok is már ma élvezhetik a tisztán elektromos hajtás előnyeit, akik jellemzően naponta több száz kilométert tesznek meg kishaszonjárművükkel, illetve nem fér bele a menetrendjükbe még fél óra várakozás sem a feltöltés miatt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra