Újabb alternatíva a palettán

Sok esetben elsősorban nem is a gazdasági szempontok, hanem a meglehetősen korlátozott hatótávolság és a túl hosszú töltési idő tartja vissza az üzemeltetőket attól, hogy tisztán elektromos hajtású gépjárműveket szerezzenek be. Nekik nyújthat megfelelő alternatívát a PSA-csoport azzal, hogy már hidrogénnel működő üzemanyagcellás változatban is kínálja a közepes méretű kishaszonjárművét.

Közzétéve:

Hálózatról tölthető akkumulátorról üzemelő elektromos kiviteleik megfelelő, jól bevált alapot jelentettek a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, az Opel Vivaro-e Hydrogen és a Peugeot e-Expert Hydrogen modell megalkotásához. A fejlesztők a villanymotort és az üzemanyagcellát a motortérben helyezték el, míg a padlóba az akkumulátorok helyére három, egyenként akár hétszáz bar nyomásra méretezett hidrogénpalackot építettek be. A szénszálerősítésű kompozit palackok kompakt kialakításuknak köszönhetően nem vesznek el helyet a raktérből, így a 4,95 méter hosszú M modellek 5,3, az 5,30 méter hosszú L változatok pedig 6,1 köbméteres űrrel várják rakományukat. A nehéz akkumulátorok elhagyásával a hasznos teherbírásuk még kedvezőbb is, így specifikációtól függően akár 1100 kilogramm terhet is cipelhetnek.

Ha kell egy kis plusz

Persze a hidrogénnel működő üzemanyagcellás modellek legerősebb ütőkártyája az, hogy mindössze három perc alatt teletankolhatók, és egy feltöltéssel több mint négyszáz kilométert is megtehetnek. Ettől függetlenül ezekbe a modellekbe is beépítenek az ülések alá egy 10,5 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátort. Ez biztosít elegendő energiát a nagy teljesítményt igénylő helyzetekben, például elinduláskor és dinamikusabb gyorsításkor. Egyébként pedig a 45 kilowattos üzemanyagcella egyedül is kiszolgálja az igényeket, még egyenletes sebességű autópályás haladáskor is. Sőt, ez az akkumulátor külső forrásból is tölthető, így plug-in hibridként is használható a jármű. Ennek kapacitása akár ötven kilométer megtételéhez is elegendő lehet, tehát a gépkocsi akkor is mozgóképes marad, ha a kifogy a hidrogén a palackokból. Ez igen megnyugtató annak tükrében, hogy Európa-szerte meglehetősen ritka ma még a hidrogéntöltő hálózat.

Francia-német koprodukció

Mivel a Stellantis-cégcsoport üzemanyagcellás kutatási és fejlesztési központja az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheim városában működik, itt készülnek majd a Citroën, az Opel és a Peugeot közepes méretű furgonjának hidrogénhajtású kivitelei. Ezeknek köszönhetően pedig azok is már ma élvezhetik a tisztán elektromos hajtás előnyeit, akik jellemzően naponta több száz kilométert tesznek meg kishaszonjárművükkel, illetve nem fér bele a menetrendjükbe még fél óra várakozás sem a feltöltés miatt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra