Újabb innovációs csomag

Még két év sem telt el a jelentős megújításnak köszönhetően nagyot előre lépő MAN TG-család bemutatása óta, de az oroszlános gyártó máris egy csokor újítással állt elő teherautóinak további korszerűsítése érdekében. Ezáltal minden eddiginél hatékonyabbá, biztonságosabbá és digitálisabbá vált a TGX, a TGS, a TGM, valamint a TGL típus.

Közzétéve:

Habár a gyártó által harmadik generációsnak hívott MAN TG-család tagjai 2020 februárjában ünnepelték a világpremierjüket, a koronavírus-járvány közbeszólása miatt hazánkban csak tavaly ősszel kezdhették meg az üzemeltetők átvenni az első példányokat. Az utakon pedig igazából csak idén tavasztól váltak megszokott látvánnyá ezek a korszerű tehergépkocsik. De máris itt az MAN következő újdonságcsomagja, ami jól mutatja, hogy mennyire felgyorsult a verseny a haszonjárművek piacán, illetve milyen rohamos léptekkel haladnak a fejlesztések.

Tovább fokozott hatékonyság

A gázolajárak és a környezetvédelmi elvárások trendjeinek tükrében manapság nem lehet túlbecsülni az üzemanyag-fogyasztás leszorításának fontosságát. Jól tudják ezt persze az MAN szakemberei is, ezért több újítással is kirukkoltak a hatékonyság növelése érdekében. Ezek közé tartozik a dinamikus nyomatékszabályzás, szabadon gurításkor a csökkentett alapjárati fordulatszám és a kisebb súrlódási veszteségű motorolaj. Továbbá bevezettek egy még hatékonyabb MAN TipMatic 12 fokozatú sebességváltót, valamint a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszerrel és a GM, illetve GX fülkékhez elérhető új külső napellenzővel mérsékelték a légellenállást. Mindezek hatására akár 3,7 százalékkal is takarékosabbak lehetnek a D26 motorral hajtott modellek. Ezenkívül jövő év elejétől már az MAN összes erőforrása megfelel majd az Euro VIe károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.

Még nagyobb biztonságban

Az imént említett kamerás rendszer természetesen nemcsak az üzemanyag-hatékonyságnak kedvez, hanem a biztonságot is javítja. Az öt külső kamera képeit az A oszlopokon elhelyezett nagy felbontású kijelzők és a médiarendszer képernyője jeleníti meg. A rendszer a sebességtől, a kormány elfordulási szögétől és a menetiránytól függően automatikusan váltja a különböző nézeteket, így bekanyarodást segítő képet is tud mutatni. További fontos újdonság az ütközésmegelőző rendszer, amely sávváltáskor szükség esetén aktív ellenkormányzással segíti a balesetek elkerülését. A TGX és a TGS típushoz rendelhető MAN CruiseAssist segédrendszer pedig önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja a járművet autópályán vagy gyorsforgalmi úton. Míg az MAN Individual részleg utólag is beépíthető, fény- és hangjelzéssel figyelmeztető rendszere a biztonságos bekanyarodást támogatja. Így akár korosabb járművek is felkészíthetők az erre vonatkozóan Európa-szerte egyre több helyen bevezetett jogszabályi előírás teljesítésére.

A digitalizáció útján

Haladva a korral az MAN TG-család most a digitalizálás terén is magasabb szintre lépett. Így például a járművek még több termékfrissítése végezhető el távolról is. Az MAN Now segítségével már új váltóvezérlő programok vagy a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés is telepíthető anélkül, hogy a gépkocsinak be kellene gurulnia egy szervizbe. Az ingyenes MAN Driver App járművezetői alkalmazás is új funkciókkal egészült ki, továbbá megújult a gépkocsivezetők, illetve a járművek teljesítményének kielemzésére szolgáló MAN Perform rendszer. Míg az MAN ServiceCare Center a megelőző jellegű távdiagnosztika segítségével bármilyen rendellenesség észlelésekor azonnal felveszi a kapcsolatot az ügyféllel egy esetleges menet közbeni leállás elkerülése céljából. Mindezek a hasznos újítások idén október és a jövő év eleje között fokozatosan válnak rendelhetővé az oroszlános teherautókhoz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra