Újabb innovációs csomag

Még két év sem telt el a jelentős megújításnak köszönhetően nagyot előre lépő MAN TG-család bemutatása óta, de az oroszlános gyártó máris egy csokor újítással állt elő teherautóinak további korszerűsítése érdekében. Ezáltal minden eddiginél hatékonyabbá, biztonságosabbá és digitálisabbá vált a TGX, a TGS, a TGM, valamint a TGL típus.

Közzétéve:

Habár a gyártó által harmadik generációsnak hívott MAN TG-család tagjai 2020 februárjában ünnepelték a világpremierjüket, a koronavírus-járvány közbeszólása miatt hazánkban csak tavaly ősszel kezdhették meg az üzemeltetők átvenni az első példányokat. Az utakon pedig igazából csak idén tavasztól váltak megszokott látvánnyá ezek a korszerű tehergépkocsik. De máris itt az MAN következő újdonságcsomagja, ami jól mutatja, hogy mennyire felgyorsult a verseny a haszonjárművek piacán, illetve milyen rohamos léptekkel haladnak a fejlesztések.

Tovább fokozott hatékonyság

A gázolajárak és a környezetvédelmi elvárások trendjeinek tükrében manapság nem lehet túlbecsülni az üzemanyag-fogyasztás leszorításának fontosságát. Jól tudják ezt persze az MAN szakemberei is, ezért több újítással is kirukkoltak a hatékonyság növelése érdekében. Ezek közé tartozik a dinamikus nyomatékszabályzás, szabadon gurításkor a csökkentett alapjárati fordulatszám és a kisebb súrlódási veszteségű motorolaj. Továbbá bevezettek egy még hatékonyabb MAN TipMatic 12 fokozatú sebességváltót, valamint a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszerrel és a GM, illetve GX fülkékhez elérhető új külső napellenzővel mérsékelték a légellenállást. Mindezek hatására akár 3,7 százalékkal is takarékosabbak lehetnek a D26 motorral hajtott modellek. Ezenkívül jövő év elejétől már az MAN összes erőforrása megfelel majd az Euro VIe károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.

Még nagyobb biztonságban

Az imént említett kamerás rendszer természetesen nemcsak az üzemanyag-hatékonyságnak kedvez, hanem a biztonságot is javítja. Az öt külső kamera képeit az A oszlopokon elhelyezett nagy felbontású kijelzők és a médiarendszer képernyője jeleníti meg. A rendszer a sebességtől, a kormány elfordulási szögétől és a menetiránytól függően automatikusan váltja a különböző nézeteket, így bekanyarodást segítő képet is tud mutatni. További fontos újdonság az ütközésmegelőző rendszer, amely sávváltáskor szükség esetén aktív ellenkormányzással segíti a balesetek elkerülését. A TGX és a TGS típushoz rendelhető MAN CruiseAssist segédrendszer pedig önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja a járművet autópályán vagy gyorsforgalmi úton. Míg az MAN Individual részleg utólag is beépíthető, fény- és hangjelzéssel figyelmeztető rendszere a biztonságos bekanyarodást támogatja. Így akár korosabb járművek is felkészíthetők az erre vonatkozóan Európa-szerte egyre több helyen bevezetett jogszabályi előírás teljesítésére.

A digitalizáció útján

Haladva a korral az MAN TG-család most a digitalizálás terén is magasabb szintre lépett. Így például a járművek még több termékfrissítése végezhető el távolról is. Az MAN Now segítségével már új váltóvezérlő programok vagy a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés is telepíthető anélkül, hogy a gépkocsinak be kellene gurulnia egy szervizbe. Az ingyenes MAN Driver App járművezetői alkalmazás is új funkciókkal egészült ki, továbbá megújult a gépkocsivezetők, illetve a járművek teljesítményének kielemzésére szolgáló MAN Perform rendszer. Míg az MAN ServiceCare Center a megelőző jellegű távdiagnosztika segítségével bármilyen rendellenesség észlelésekor azonnal felveszi a kapcsolatot az ügyféllel egy esetleges menet közbeni leállás elkerülése céljából. Mindezek a hasznos újítások idén október és a jövő év eleje között fokozatosan válnak rendelhetővé az oroszlános teherautókhoz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra