Újabb innovációs csomag

Még két év sem telt el a jelentős megújításnak köszönhetően nagyot előre lépő MAN TG-család bemutatása óta, de az oroszlános gyártó máris egy csokor újítással állt elő teherautóinak további korszerűsítése érdekében. Ezáltal minden eddiginél hatékonyabbá, biztonságosabbá és digitálisabbá vált a TGX, a TGS, a TGM, valamint a TGL típus.

Közzétéve:

Habár a gyártó által harmadik generációsnak hívott MAN TG-család tagjai 2020 februárjában ünnepelték a világpremierjüket, a koronavírus-járvány közbeszólása miatt hazánkban csak tavaly ősszel kezdhették meg az üzemeltetők átvenni az első példányokat. Az utakon pedig igazából csak idén tavasztól váltak megszokott látvánnyá ezek a korszerű tehergépkocsik. De máris itt az MAN következő újdonságcsomagja, ami jól mutatja, hogy mennyire felgyorsult a verseny a haszonjárművek piacán, illetve milyen rohamos léptekkel haladnak a fejlesztések.

Tovább fokozott hatékonyság

A gázolajárak és a környezetvédelmi elvárások trendjeinek tükrében manapság nem lehet túlbecsülni az üzemanyag-fogyasztás leszorításának fontosságát. Jól tudják ezt persze az MAN szakemberei is, ezért több újítással is kirukkoltak a hatékonyság növelése érdekében. Ezek közé tartozik a dinamikus nyomatékszabályzás, szabadon gurításkor a csökkentett alapjárati fordulatszám és a kisebb súrlódási veszteségű motorolaj. Továbbá bevezettek egy még hatékonyabb MAN TipMatic 12 fokozatú sebességváltót, valamint a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszerrel és a GM, illetve GX fülkékhez elérhető új külső napellenzővel mérsékelték a légellenállást. Mindezek hatására akár 3,7 százalékkal is takarékosabbak lehetnek a D26 motorral hajtott modellek. Ezenkívül jövő év elejétől már az MAN összes erőforrása megfelel majd az Euro VIe károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.

Még nagyobb biztonságban

Az imént említett kamerás rendszer természetesen nemcsak az üzemanyag-hatékonyságnak kedvez, hanem a biztonságot is javítja. Az öt külső kamera képeit az A oszlopokon elhelyezett nagy felbontású kijelzők és a médiarendszer képernyője jeleníti meg. A rendszer a sebességtől, a kormány elfordulási szögétől és a menetiránytól függően automatikusan váltja a különböző nézeteket, így bekanyarodást segítő képet is tud mutatni. További fontos újdonság az ütközésmegelőző rendszer, amely sávváltáskor szükség esetén aktív ellenkormányzással segíti a balesetek elkerülését. A TGX és a TGS típushoz rendelhető MAN CruiseAssist segédrendszer pedig önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja a járművet autópályán vagy gyorsforgalmi úton. Míg az MAN Individual részleg utólag is beépíthető, fény- és hangjelzéssel figyelmeztető rendszere a biztonságos bekanyarodást támogatja. Így akár korosabb járművek is felkészíthetők az erre vonatkozóan Európa-szerte egyre több helyen bevezetett jogszabályi előírás teljesítésére.

A digitalizáció útján

Haladva a korral az MAN TG-család most a digitalizálás terén is magasabb szintre lépett. Így például a járművek még több termékfrissítése végezhető el távolról is. Az MAN Now segítségével már új váltóvezérlő programok vagy a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés is telepíthető anélkül, hogy a gépkocsinak be kellene gurulnia egy szervizbe. Az ingyenes MAN Driver App járművezetői alkalmazás is új funkciókkal egészült ki, továbbá megújult a gépkocsivezetők, illetve a járművek teljesítményének kielemzésére szolgáló MAN Perform rendszer. Míg az MAN ServiceCare Center a megelőző jellegű távdiagnosztika segítségével bármilyen rendellenesség észlelésekor azonnal felveszi a kapcsolatot az ügyféllel egy esetleges menet közbeni leállás elkerülése céljából. Mindezek a hasznos újítások idén október és a jövő év eleje között fokozatosan válnak rendelhetővé az oroszlános teherautókhoz.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra