Újból feltalálták a kereket

Alapjaiban újragondolták a gumiabroncsot, sőt, magát az egész kereket a Goodyear fejlesztői. Az inno­vatív reCharge ta­nul­mányuk leg­fon­tosabb jellemzője, hogy in­tel­ligensen al­kal­mazkodik az adott kö­rül­ményekhez, illetve fel­hasz­nálói igé­nyekhez. Ezáltal meg­takarít­hatók például a költséges gumicserék.

Közzétéve:

Ahogyan a gépjárműgyártók teljes erőbedobással dolgoznak a jövő személyre szabott, kényelmes és fenntartható elektromos közlekedési eszközeinek kifejlesztésén a legkülönfélébb tanulmányjárművek olykor meghökkentő megoldásain keresztül, úgy a Goodyear is ezt teszi a maga szakterületén, vagyis a kerék tekintetében. Nem is akárhogyan, a reCharge tanulmány minden szempontból egészen új megközelítésből eredő műszaki megoldások sorát vonultatja fel.

Kapszulás keverékanyag

Bizonyára sokat látogatták a fejlesztők az irodaépület kiskonyhájában a kapszulás kávéfőzőt a kimerítő és hosszan elhúzódó ötletrohamok szüneteiben, hiszen hasonló elv alapján alkották meg a reCharge tanulmánykereket. A futófelület keverékanyaga ugyanis kis kapszulákból bármikor egyszerűen utántölthető, illetve lecserélhető. A különböző kapszulák folyékony és biológiailag lebomló anyaga személyre szabható, amelyhez az adott felhasználó vezetési profilját mesterséges intelligencia segítségével elemzik ki. Majd a megfelelő kapszulát egyszerűen csak be kell helyezni a kerékagy nyílásába, és elindulás után a folyékony keverékanyag a forgás hatására kis csöveken keresztül jut el a futófelületen kialakított buborékokba. Persze maga a futófelületet sem szokványos, ugyanis a természet egyik legerősebb anyagáról, a pókfonálról mintázott szálak erősítik meg.

Alkalmazkodó abroncs

Mindezek eredményeként a gumiabroncs könnyedén az adott időjárási és útviszonyokhoz, városi, hegyi, illetve autópályás utazásokhoz vagy a személyes vezetési stílushoz igazítható, sőt, egy okostelefonos alkalmazás segítségével még a színe is változtatható. Ez utóbbi bizonyára nem sok gyakorlati előnyt jelent a haszonjárművek esetében, de az már annál inkább, hogy például a téli vagy a nyári abroncsok cseréje egy új kapszula behelyezésével bárhol, bármikor, pillanatok alatt letudható.

Kisteherautó bérlés

Keréktárcsa helyett vázszerkezet

A fejlesztők persze a hagyományos keréktárcsát sem tartották meg. Ehelyett egy könnyű, tömör és viszonylag nagy átmérőjű, de keskeny váz tartja a különleges futófelületet. Ennek a masszív szerkezetnek is elenyésző a karbantartásigénye, és mivel ez sem alkalmaz levegőtömlőt, a járművezetőknek az abroncsnyomás rendszeres ellenőrzésével, illetve beállításával sem kell törődniük. Így persze defektek sem fordulhatnak elő a reCharge kerekek használatával, amivel szintén jelentős mennyiségű időt és pénzt takaríthatnak meg a haszonjárművek üzemeltetői.

Előnyök sora

Röviden összefoglalva tehát a pillanatok alatt személyre szabható, illetve az adott körülményekhez optimalizálható, fenntartható és minimális gondozásigényű reCharge gumiabroncsokkal növelhető az üzemidő, miközben csökkenthetők az üzemeltetési költségek. Akár úgy is mondhatjuk, hogy a Goodyear fejlesztői újból feltalálták a kereket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…