Városbarát újítások

Már több mint négy éve szerepel a Volvo Trucks kínálatában a tisztán elektromos hajtású FE Electric és az FL Electric, így a svéd gyártó elérkezettnek látta az időt a korszerűsítésükre. A továbbfejlesztés eredményeként nőtt a hatótávolságuk, rövidült a töltési idejük és új aktív biztonsági rendszerekkel gazdagodtak, ezáltal még jobban megfelelnek a városok igényeinek.

Közzétéve:

Ahogyan a városok egyre több környezetvédelmi zónát jelölnek ki és a vállalatok egyre nagyobb szabású fenntarthatósági célokat tűznek ki, úgy nő az igény világszerte a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek iránt. Ennek megfelelően az elosztófuvarozásra, hulladékgyűjtésre és városi építőipari feladatok elvégzésére is kiválóan alkalmas, középkategóriás Volvo FE Electric, illetve FL Electric 2019 óta Európa, Afrika, Ázsia és Ausztrália egyre több piacán veti meg a lábát. Sikereiknek pedig új lendületet adhat a mostani továbbfejlesztés.

Átfogó megújulás

A korszerűsített akkumulátorcsomag révén az FE és az FL elektromos változata mostantól akár 450 kilométert is megtehet egy teljes feltöltést követően. Ráadásul a váltakozó áram esetén közel kétszer nagyobb, 43 kilowatt töltési teljesítménynek köszönhetően körülbelül felére csökkent a feltöltéshez szükséges idő, ami sokszor kulcsfontosságú az üzemeltetők számára. Mivel a zsúfolt városokban a levegőszennyezés mellett a közlekedésbiztonság is igen sarkalatos pont, az FE és az FL új biztonsági funkciókat is kapott, összhangban a jövőre életbe lépő új általános járműbiztonsági szabályokkal (GSR). Ezek közé tartozik a gyalogosokat és kerékpárosokat érzékelő rendszer, az oldalsó holttérfigyelő és az éberségfigyelő.

Továbbá a karcsúbb külső tükrök növelik a járművezető előtti közvetlen látómezőt, 360 fokos madártávlati képet nyújtó kamerarendszer, valamint oldalsó holtteret figyelő kamera is rendelhető. A belsőtérben új LED-es világítás és zárható tároló javítja a személyzet munkakörülményeit, míg a felépítményezést új elektromos mellékhajtás teszi egyszerűbbé. Mindezt egy kis külső ráncfelvarrással is kihangsúlyozták, így az új, LED-es fényszórókkal, az áttervezett hűtőmaszkkal és lökhárítóval, valamint az új emblémával és Volvo felirattal lényegesen divatosabb a két középkategóriás típus megjelenése. Az új Volvo FE Electric és FL Electric már rendelhető, a kiszállítások pedig 2024 első felében kezdődnek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…