Versenyképes fejlesztések

Egyre élesebb versengés folyik az európai tehergépjármű-gyártók között a termékeik üzemanyag-fogyasztását illetően, ezért egyre sűrűbben rukkolnak ki a hatékonyságot fokozó újításokkal. Ennek jegyében tavaly tavasszal a Volvo Trucks bemutatta az I-Save csomagot, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH típus étvágyát. Erre még másfél év sem telt el, és máris megjelent az új I-Save, további három százalékpontnyit lefaragva a gázolajfogyasztásból.

Közzétéve:

Igazából annyira újnak számít még a piacon maga az első I-Save csomag is, hogy érdemes először gyorsan áttekinteni ennek a főbb elemeit. Alapja a továbbfejlesztett és turbocompounddal, vagyis a turbófeltöltőből távozó kipufogógáz maradék energiáját egy második turbinán és az ehhez kapcsolódó fogaskerékhajtáson keresztül hasznosító rendszerrel ellátott, soros, hathengeres, 13 literes motor. A turbocompoundos erőforrás 460, illetve 500 lóerős kivitelben áll rendelkezésre. Ehhez társul a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlés, vagyis az I-See új generációja, amely az eddigi öntanuló helyett felhő alapú elektronikus térképpel működik. Továbbá finomították az I-Shift automatizált sebességváltó vezérlőszoftverét és a gázpedál kalibrációját, valamint kibővítették a palettát egy csökkentett belső ellenállású és minden eddiginél hosszabb áttételt is kínáló hátsó hajtott tengellyel. Mindezek mellett újdonságként jelent meg az I-Save csomag részeként az üresjárati automatikus motorleállítás, a kis gördülési ellenállású abroncsok, az optimalizált légterelők és a kormányrásegítő igényvezérelt szivattyúja. Az így összeállított takarékossági csomag elemei együttesen akár hét százalékkal is javították a hosszú távú fuvarozásban dolgozó FH tehergépjárművek üzemanyag-felhasználását. Ráadásul ezt a gyári méréseken alapuló eredményt azóta az európai üzemeltetők saját gyakorlati tapasztalatai is alátámasztották.

Találtak még három százalékpontot

A svéd márka fejlesztői azonban nem üldögéltek a babérjaikon, hanem további vívmányokkal tökéletesítették az I-Save csomagot. Először is a felhasználói adatok elemzése alapján továbbfejlesztették a vezérlőszoftvert, amely így Eco üzemmódban a gázolajfogyasztás és a vezethetőség még kedvezőbb egyensúlyát nyújtja. Ezenkívül az idén tavasszal külső-belső ráncfelvarráson átesett FH tovább csiszolt aerodinamikája is elősegíti az üzemanyag-takarékosabb működést. Szintén újdonság az I-See rendszer pulzáló funkciója, amely sík vagy közel sík útszakaszokon enyhén megnöveli a sebességet a beállított értékhez képest, majd szabadon gurulással engedi kicsit az eredeti tempó alá lassulni a tehergépjárművet, és ezt ismételgeti folyamatosan. Mindezek eredményeként az idén szeptembertől már rendelhető új I-Save csomaggal ellátott Volvo FH gépkocsik tíz százalékkal kevesebb gázolajat égetnek el, mint a kínálatban jelenleg szereplő, ugyancsak Euro VId minősítésű, de I-Save nélküli testvéreik.

Jobban húznak

Az pedig már csak hab a tortán, hogy az új I-Save nemcsak a gazdaságos üzemelést támogatja igen hatékonyan, hanem a motor optimalizált nyomatékleadási jellegének köszönhetően a vezethetőséget is javítja, illetve nehezebb domborzati viszonyok között nagyobb átlagsebesség elérését teszi lehetővé. Így szó szerint is még versenyképesebbé váltak az I-Save csomaggal felvértezett Volvo FH tehergépjárművek az átfogó továbbfejlesztések eredményeként.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…