Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak. Holott sokan továbbra is az eredeti rendeltetésüknek megfelelő pickupokat keresnek, főként a fejlődő országokban. Ez hívta életre a Toyota Hilux Champ típust.

Közzétéve:

Igazi hiánypótló termékként mutatta be tavaly év végén a Toyota a Hilux Champ pickupot. A Thaiföldön készülő jármű prototípusa az IMV 0 kódnevet kapta, ugyanis a japán gyártó húsz évvel ezelőtt bevezetett Innovative International Multi-purpose Vehicle elnevezésű platformján alapul, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta többek között a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.

Akkora, mint a Hilux

A Hilux Champ a főbb paramétereit tekintve ugyanazt a méretosztályt képviseli, mint a hazánkban is igen népszerű Hilux. A rövidfülkés, kétszemélyes pickup kétféle tengelytávot, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotort, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltót kínál, és jelenleg tizenegyféle változatban készül. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű modell 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, míg a tengelytávolsága 3085 milliméter. A 2,79 tonna legnagyobb megengedett össztömege 1,0 tonna hasznos teherbírást tesz lehetővé.

Sokoldalú alkalmazhatóság

Ám a Toyota valójában nem pusztán egy praktikus és igen kedvező vételárú pickupot kínál a Hilux Champ által, hanem egy teljes körű és rugalmasan személyre szabható mobilitási megoldást. Gazdaságos fenntartását a minimális karbantartási költségek is elősegítik, alvázát pedig a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel különösen jól előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, hogy az ügyfelek gyorsan és olcsón hozzájuthassanak a számukra ideális munkaeszközhöz vagy éppen hobbijárműhöz. A Hilux Champ tehát éppúgy kialakítható emelőkosaras járműnek, mint büfékocsinak, mozgóboltnak, mobil állatkórháznak vagy expedíciós lakóautónak, hogy csak néhány példát említsünk a szinte végtelen alkalmazási lehetőségekre. Ezenkívül a Toyota már előre több mint száz járműátépítő cég rendelkezésére bocsátotta a pickup dokumentációit, hogy felkészülhessenek az átalakításokra. Az értékesítők pedig megkapták az ezzel foglalkozó partnerek listáját, hogy beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába. Az ügyfelek tehát komplett csomagként mindent egy helyen megkaphatnak a márkakereskedésekben.

Komplett üzleti modellek

Sőt, még ennél is többet, ugyanis a Toyota a Hilux Champ mellé teljes körű üzleti megoldásokat is kínál számukra, például személyre szabott franchise-szerződést egy új vállalkozás elindításához. Természetesen nemcsak az egyéni vállalkozókat tudják ennyire rugalmasan és átfogóan kiszolgálni a márkakereskedők, hanem a flottabeszerző vállalati ügyfeleket is. A színvonalas szolgáltatás részét képezik a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciói is, például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és rugalmas bérleti szerződésekkel. Persze a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. Míg a márkaszervizek soron kívüli gyors kiszolgálással és helyszíni szervizeléssel is segítik az üzemeltetőket. A Toyota a Hilux Champ típussal tehát úgy tért vissza a pickupok eredeti koncepciójához, hogy közben a kísérő szolgáltatások terén egy merőben új világot képvisel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…