Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak. Holott sokan továbbra is az eredeti rendeltetésüknek megfelelő pickupokat keresnek, főként a fejlődő országokban. Ez hívta életre a Toyota Hilux Champ típust.

Közzétéve:

Igazi hiánypótló termékként mutatta be tavaly év végén a Toyota a Hilux Champ pickupot. A Thaiföldön készülő jármű prototípusa az IMV 0 kódnevet kapta, ugyanis a japán gyártó húsz évvel ezelőtt bevezetett Innovative International Multi-purpose Vehicle elnevezésű platformján alapul, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta többek között a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.

Akkora, mint a Hilux

A Hilux Champ a főbb paramétereit tekintve ugyanazt a méretosztályt képviseli, mint a hazánkban is igen népszerű Hilux. A rövidfülkés, kétszemélyes pickup kétféle tengelytávot, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotort, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltót kínál, és jelenleg tizenegyféle változatban készül. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű modell 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, míg a tengelytávolsága 3085 milliméter. A 2,79 tonna legnagyobb megengedett össztömege 1,0 tonna hasznos teherbírást tesz lehetővé.

Sokoldalú alkalmazhatóság

Ám a Toyota valójában nem pusztán egy praktikus és igen kedvező vételárú pickupot kínál a Hilux Champ által, hanem egy teljes körű és rugalmasan személyre szabható mobilitási megoldást. Gazdaságos fenntartását a minimális karbantartási költségek is elősegítik, alvázát pedig a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel különösen jól előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, hogy az ügyfelek gyorsan és olcsón hozzájuthassanak a számukra ideális munkaeszközhöz vagy éppen hobbijárműhöz. A Hilux Champ tehát éppúgy kialakítható emelőkosaras járműnek, mint büfékocsinak, mozgóboltnak, mobil állatkórháznak vagy expedíciós lakóautónak, hogy csak néhány példát említsünk a szinte végtelen alkalmazási lehetőségekre. Ezenkívül a Toyota már előre több mint száz járműátépítő cég rendelkezésére bocsátotta a pickup dokumentációit, hogy felkészülhessenek az átalakításokra. Az értékesítők pedig megkapták az ezzel foglalkozó partnerek listáját, hogy beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába. Az ügyfelek tehát komplett csomagként mindent egy helyen megkaphatnak a márkakereskedésekben.

Komplett üzleti modellek

Sőt, még ennél is többet, ugyanis a Toyota a Hilux Champ mellé teljes körű üzleti megoldásokat is kínál számukra, például személyre szabott franchise-szerződést egy új vállalkozás elindításához. Természetesen nemcsak az egyéni vállalkozókat tudják ennyire rugalmasan és átfogóan kiszolgálni a márkakereskedők, hanem a flottabeszerző vállalati ügyfeleket is. A színvonalas szolgáltatás részét képezik a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciói is, például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és rugalmas bérleti szerződésekkel. Persze a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. Míg a márkaszervizek soron kívüli gyors kiszolgálással és helyszíni szervizeléssel is segítik az üzemeltetőket. A Toyota a Hilux Champ típussal tehát úgy tért vissza a pickupok eredeti koncepciójához, hogy közben a kísérő szolgáltatások terén egy merőben új világot képvisel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…