Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak. Holott sokan továbbra is az eredeti rendeltetésüknek megfelelő pickupokat keresnek, főként a fejlődő országokban. Ez hívta életre a Toyota Hilux Champ típust.

Közzétéve:

Igazi hiánypótló termékként mutatta be tavaly év végén a Toyota a Hilux Champ pickupot. A Thaiföldön készülő jármű prototípusa az IMV 0 kódnevet kapta, ugyanis a japán gyártó húsz évvel ezelőtt bevezetett Innovative International Multi-purpose Vehicle elnevezésű platformján alapul, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta többek között a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.

Akkora, mint a Hilux

A Hilux Champ a főbb paramétereit tekintve ugyanazt a méretosztályt képviseli, mint a hazánkban is igen népszerű Hilux. A rövidfülkés, kétszemélyes pickup kétféle tengelytávot, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotort, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltót kínál, és jelenleg tizenegyféle változatban készül. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű modell 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, míg a tengelytávolsága 3085 milliméter. A 2,79 tonna legnagyobb megengedett össztömege 1,0 tonna hasznos teherbírást tesz lehetővé.

Sokoldalú alkalmazhatóság

Ám a Toyota valójában nem pusztán egy praktikus és igen kedvező vételárú pickupot kínál a Hilux Champ által, hanem egy teljes körű és rugalmasan személyre szabható mobilitási megoldást. Gazdaságos fenntartását a minimális karbantartási költségek is elősegítik, alvázát pedig a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel különösen jól előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, hogy az ügyfelek gyorsan és olcsón hozzájuthassanak a számukra ideális munkaeszközhöz vagy éppen hobbijárműhöz. A Hilux Champ tehát éppúgy kialakítható emelőkosaras járműnek, mint büfékocsinak, mozgóboltnak, mobil állatkórháznak vagy expedíciós lakóautónak, hogy csak néhány példát említsünk a szinte végtelen alkalmazási lehetőségekre. Ezenkívül a Toyota már előre több mint száz járműátépítő cég rendelkezésére bocsátotta a pickup dokumentációit, hogy felkészülhessenek az átalakításokra. Az értékesítők pedig megkapták az ezzel foglalkozó partnerek listáját, hogy beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába. Az ügyfelek tehát komplett csomagként mindent egy helyen megkaphatnak a márkakereskedésekben.

Komplett üzleti modellek

Sőt, még ennél is többet, ugyanis a Toyota a Hilux Champ mellé teljes körű üzleti megoldásokat is kínál számukra, például személyre szabott franchise-szerződést egy új vállalkozás elindításához. Természetesen nemcsak az egyéni vállalkozókat tudják ennyire rugalmasan és átfogóan kiszolgálni a márkakereskedők, hanem a flottabeszerző vállalati ügyfeleket is. A színvonalas szolgáltatás részét képezik a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciói is, például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és rugalmas bérleti szerződésekkel. Persze a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. Míg a márkaszervizek soron kívüli gyors kiszolgálással és helyszíni szervizeléssel is segítik az üzemeltetőket. A Toyota a Hilux Champ típussal tehát úgy tért vissza a pickupok eredeti koncepciójához, hogy közben a kísérő szolgáltatások terén egy merőben új világot képvisel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra