A legkisebb is beállt a sorba

Kiteljesedett a Mercedes-Benz akkumulátoros elektromos kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis az eSprinter és az eVito után bemutatkozott a 2021-ben megjelent Citan kompakt kisáruszállító villanymotoros változata is. Az eCitan a dízelmotoros változat praktikusságát, biztonságát és felszereltségét nyújtja helyileg nulla károsanyag-kibocsátás mellett.

Közzétéve:

Újabb mérföldkőhöz ért a Mercedes-Benz kishaszonjárműveinek villamosítása az eCitan Panel Van bevezetésével. Ráadásul ez a modell a lehető legkevesebb kompromisszumot igényli az üzemeltetők részéről a dízelmotoros testvéreihez képest, így új lehetőségeket nyit elsősorban a városi alkalmazások terén. A fejlesztők olyan helytakarékosan oldották meg az akkumulátorcsomag beépítését a két tengely közé, hogy a rakodóperem magassága csupán 57 centiméter. Ezáltal a széles oldalsó tolóajtón és a 180 fokos szögig kitárható kétszárnyú hátfalajtón keresztül is éppolyan könnyű az eCitan rakodása, mint a dízelmotoros kiviteleké. Extraként második oldalsó tolóajtó és egyszárnyú hátfalajtó is rendelkezésre áll. A 4,5 méter hosszú és 2,72 méter tengelytávolságú kompakt változat raktérfogata 2,9 köbméter, hasznos teherbírása pedig kicsivel több mint fél tonna. A 4,92 méter hosszú és 3,1 méter tengelytávolságú nyújtott modell viszont 3,62 köbméternyi, illetve 722 kilogrammnyi árut is magával vihet. A ledönthető utasülés és a behajtható rácsos válaszfal megrendelésével azonban még körülbelül fél köbméterrel tovább bővíthető a raktér befogadóképessége, és ebben az esetben 3,05, illetve 3,41 méter hosszú rakományok is beférnek a kompakt járműbe. Ha ez sem lenne elég, akkor a rövidebb modell 1450, míg a hosszabb 1400 kilogrammos utánfutót is vontathat.

Optimális értékek

Az eCitan első kerekeit 90 kilowattóra, azaz 122 lóerő csúcsteljesítményű és 245 newtonméter legnagyobb nyomatékú szinkronmotor hajtja, ezáltal a menetteljesítményekre sem lehet panasz. Legfeljebb csak akkor, ha esetleg autópályára téved a sofőr, ugyanis a legnagyobb sebességet 132 kilométer/órában korlátozták a hatótáv kímélése érdekében. Így a 45 kilowattóra hasznos kapacitású lítiumionos akkumulátorcsomaggal a WLTP-ciklus szerint 284 kilométert is megtehet a jármű két töltés között. Az általános, 11 kilowattos váltakozó áramú töltés esetén 4,5 órát, míg az opcionális, 22 kilowattos töltőteljesítmény esetén 2,5 órát kell a teljes feltöltésre számolni. Ám 80 kilowattos egyenáramú pontra csatlakozva 38 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttség a furgon orrán díszelgő csillagos embléma mögötti CCS-csatlakozón keresztül. A járművezetők Comfort és Eco menetprogram, valamint háromféle erősségű rekuperációs szint közül választhatnak. A kiváló energiahatékonyságot szolgálja a hőszivattyús légkondicionáló rendszer, valamint az, hogy indulás előtt a kívánt szintre állítható a belsőtér hőmérséklete, miközben a gépkocsi a töltőhöz csatlakozik.

Ötcsillagos biztonság és élmény

A csillagos márka hagyományaihoz híven az eCitan a vezetéstámogató és egyéb biztonsági rendszerek terén is élen jár. Szériafelszerelése a visszagurulás-gátló, az oldalszélsegéd, az éberségfigyelő, a hat légzsák, az eső-, illetve fényérzékelő és az automatikus segélyhívó, amely külföldön is az információs és szórakoztatórendszerben beállított nyelven használható. Míg felárért automatikus vészfékrendszer, aktív sávtartó, radaros oldalsó holttérfigyelő, sebességkorlátozásra figyelmeztető, adaptív sebességtartó automatika, araszolássegítő, aktív parkolássegítő, radaros és kamerás tolatássegítő, valamint vontatmánystabilizáló is elérhető. Szintén extrafelszerelés a LED-es fényszóró és az automatikus távfénykapcsolás. A prémiumszintű felhasználói élményt pedig az opcionális MBUX multimédia-rendszer biztosítja többek között hétcolos érintőképernyővel, okostelefon-tükrözéssel, digitális rádióval, navigációval és hangvezérléssel. A Mercedes-Benz eCitan tehát nemcsak a hajtás, hanem a biztonság és a kényelem terén is igen előremutató.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra