Alacsony belépés magas színvonalon

Miután az MAN az elmúlt években alapjaiban megújította a Lion’s Coach távolsági és a Lion’s City alacsonypadlós városi autóbuszt, tavaly bemutatta a Lion’s Intercity LE alacsonybelépésű elővárosi/helyközi modellt. Az új jármű az oroszlános márka buszainak aktuális arculatába jól illeszkedő megjelenése mellett rendkívül rugalmas konfigurálhatóságával, korszerű műszaki megoldásaival és költséghatékonyságával tűnik ki.

Közzétéve:

Dinamikusan bővül, ugyanakkor igen árérzékeny az alacsonybelépésű buszok piaca. Ezért elsősorban azzal igyekeztek az MAN fejlesztői leszorítani az új modell beszerzési árát, hogy a magaspadlós Lion’s Intercity hátsó részét a jelenlegi Lion’s City alacsonypadlós első részével társították. Ezáltal egyrészt több előrefelé néző ülést helyezhetnek el a jármű utasterének hátsó részében, másrészt költségbarát hajtott tengelyt alkalmazhatnak. Ám a busz megjelenése korántsem kelt olcsó hatást, hiszen például kívül-belül a divatos Smart Edge formavilágot tükrözi, amelyhez igényes anyaghasználat, ízléses színvilág és kiváló kivitelezési minőség is társul.

Három helyett hat

Az új Lion’s Intercity LE hat változata egyszerre váltja fel a Lion’s City LE kivitelét, valamint a Lion’s City Ü (A 20) és a Lion’s City LE/Ü (A 78) modelleket. A kéttengelyes buszok esetében a helyközi kialakítású modellek legfeljebb 102, míg a városi változatok akár 107 utast is szállíthatnak, míg a háromtengelyeseknél 115, illetve 121 fő a maximális kapacitás. A városi járművek szériában kétszárnyú, befelé nyíló bolygóajtókat kapnak elöl és középen, a helyközi kivitelűeket viszont kifelé nyíló lengőajtókkal szerelik fel. Extraként mindegyik modellhez kérhetők a kétszárnyú, elektromos mozgatású lengőajtók, illetve a harmadik ajtó is opcionális a kéttengelyes buszoknál.

Igényesen sokoldalú utastér

A belsőtér szintén nagyon rugalmasan igazítható a különféle elővárosi vagy helyközi alkalmazásokhoz, így többféle komfortfokozatú ülések állnak rendelkezésre, ezek fölé pedig akár zárt csomagtartópolcok is kerülhetnek egyéni világítást és levegőbefúvókat tartalmazó szervizpanelekkel. Az alacsonypadlós rész dobogókkal és azok nélkül is rendelhető, a kocsitest hátsó része pedig színházpadlós kialakítású a jobb kilátás érdekében. Korunk igényeinek megfelelően a legkorszerűbb légkondicionáló rendszerek közül válaszhatnak az üzemeltetők, amelyek a vírusok ellen hatékonyan védő levegőszűrőket alkalmaznak.

Korszerű járművezetői munkahely

Az új MAN Lion’s Intercity LE vezetőállását is a legújabb követelményeknek megfelelően alakították ki, így például 120 milliméterrel megemelték, hogy a buszvezető az utasokkal azonos szemmagasságban ülhessen. A típusra jellemző kettősség a műszerfal terén is megmutatkozik, hiszen a Lion’s Intercity klasszikus változata és az új Lion’s Cityből ismert, VDV-szabványú, a kormányoszloppal együtt állítható kivitel is választható. A kiváló ergonómiát szolgálja továbbá a vízszintesen tágabb tartományban állítható vezetőülés és a négy hüvelyk képátlójú, színes központi kijelző a turistabuszos menüjével.

Könnyű, de erős karosszéria

A kisebb üzemanyag-fogyasztás érdekében a fejlesztők kiemelt figyelmet fordítottak a tömegcsökkentésre, így például a helyközi változatok saját tömege 11,7 tonna is lehet. Ugyanakkor a vázszerkezet az ENSZ-EGB 66.02 számú borulásvédelmi előírásnak is megfelel. A Lion’s City városi buszból ismert kompozit anyagú szendvicstető pedig 25 százalékkal könnyebb, mintha acélból készülne. A hátsó vázszerkezetnél néhány acélprofil kiváltásával közel 300 kilogrammot tudtak megtakarítani, ezenkívül az oldalfalak és a fedelek műanyagból készülnek.

Hatékony hajtáslánc

Az új Lion’s Intercity LE hajtásláncának lelke a korszerű és kompakt D1556 LOH dízelmotor, amely városi közlekedésre éppúgy megfelelő, mint nagyobb távolságok vagy nehezebb domborzati viszonyok leküzdéséhez. A rendkívül hatékony, kilencliteres, hathengeres motor 280, 330 és 360 lóerős változatban szerepel a kínálatban. A hűtőfolyadék-szivattyúja és a generátora is igényvezérelt a kisebb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Jövő évtől pedig az MAN EfficientHybrid rendszer is bevethető majd a még takarékosabb és tisztább működéshez. A D15-ös motorhoz négyfokozatú Voith vagy hatfokozatú ZF EcoLife 2 automatikus sebességváltó társítható.

Maximális biztonság

Az MAN újdonsága a biztonság terén sem éri be kevéssel. Szériafelszerelése az elektronikus menetstabilizáló és a motortéri tűzoltó rendszer, LED-es féklámpái villogással jelzik a vészfékezést, az adaptív sebességtartó és a sávelhagyásra figyelmeztető ülésrezgetéssel vagy hangjelzéssel is választható, extrafelszerelésként pedig teljesen LED-es fényszórók, oldalsó holttérfigyelő és abroncsnyomás-kijelző is kérhető. Hasonlóan teljes körűek a típushoz kapcsolódó szolgáltatások is. Ezek között a rugalmas szervizintervallum, az egyedi javítási és karbantartási szerződések, valamint a RIO Box által lehetővé tett digitális szolgáltatások is megtalálhatók. Így az MAN Lion’s Intercity LE valóban minden tekintetben élenjárónak számít az alacsonybelépésű buszok piacán.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra