Amerikai milliomos

Fontos mérföldkőhöz ért az észak-amerikai utak egyik meghatározó csőrös cirkálója, ugyanis elkészült az egymilliomodik Freightliner Cascadia. Jól mutatja ennek a sikernek a súlyát, hogy a Cascadia az első észak-amerikai nehéz-kategóriás tehergépkocsi, amely hétszámjegyű eladási darabszámmal büszkélkedhet. Érdemes ebből a jeles alkalomból áttekinteni a típus eddigi történelmének főbb állomásait.

Közzétéve:

Tizenhét évvel ezelőtti bemutatása óta folyamatosan fejleszti és jelentős újításokkal látja el a Daimler Truck AG a Mercedes-Benz Actros amerikai rokonának tekinthető Freightliner Cascadia típust. Ennek eredményességét bizonyítja a piacvezető pozíció mellett az is, hogy a kezdetektől mostanáig több mint 35 százalékkal javult az üzemanyag-hatékonysága, emellett a járművezetői kényelem és a biztonság terén is számottevően fejlődött.

Sőt, a Cascadia a kísérleti SuperTruck járművek alapja is, amelyek segítségével a következő generációk új műszaki megoldásait tesztelik, továbbá már önvezető Cascadia szerelvények is futnak tesztüzemben az észak-amerikai utakon. Emellett 2022-ben megjelent az akkumulátoros elektromos hajtású eCascadia, amelynek példányai az Egyesült Államokban több mint ötven ügyfél flottájában már összesen több mint hatmillió mérföldet tettek meg. Természetesen a Cascadia sikeres piaci szereplésének elengedhetetlen része az Észak-Amerikában közel ötszáz márkakereskedésből álló értékesítési és szervizhálózat által nyújtott magas színvonalú támogatás is.

A Cascadia történelme dióhéjban

A Freightliner Cascadia első generációja Detroit Diesel DD15 dízelmotorral mutatkozott be 2007-ben, amely többek között kiváló teljesítményével és kedvező üzemanyag-fogyasztásával tűnt ki. Majd öt évvel később megjelent a második generáció Cascadia Evolution néven, amely a Detroit DT12 típusú automatizált sebességváltójával egyszerre fokozta a vezetés kényelmét és az üzemelés hatékonyságát. A következő évben megérkezett a Cascadia típushoz a Detroit Connect gyári hálózatba kapcsolhatósági rendszer. Ezt követte 2015-ben a Detroit Assurance, azaz a szabadalmaztatott biztonsági rendszerek csomagja. Még ugyanebben az esztendőben a Cascadia alapjain a Freightliner Inspiration Truck modellt is leleplezték, amely elsőként kapott közlekedési engedélyt az Egyesült Államokban az önvezetés közúti teszteléséhez. Emellett pedig a SuperTruck I is elkészült, amely több mint 115 százalékkal jobb általános áruszállítási hatékonyságot mutatott a 2009-es gyártású referenciajárműhöz képest.

Majd 2017-ben megszületett a Cascadia harmadik generációja tovább javított aerodinamikával, fejlettebb biztonsági és hálózatba kapcsolhatósági funkciókkal, valamint még magasabb szintű járművezetői kényelemmel. Két évvel később a negyedik generációs Cascadia már SAE 2-es szintű önvezetést is kínált az adaptív sebességtartást aktív sávtartással kiegészítve. Szintén fontos lépést jelentett ekkor a jobbkormányos változatok bevezetése, hiszen így olyan külföldi piacokra is betörhetett a típus, mint például Ausztrália. Majd 2022-ben megkezdődött a tisztán elektromos hajtású eCascadia sorozatgyártása, egy évvel később pedig debütált a SuperTruck II kísérleti jármű még tovább javított aerodinamikával és fuvarozási hatékonysággal. A jövőbeli tervekről egyelőre annyit árult el a patinás, több mint 80 éves Freightliner márka, hogy 2027-ben bemutatja a SuperTruck III tanulmányjárművet, természetesen továbbra is a sikeres Cascadia alapjain.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…