Amerikai milliomos

Fontos mérföldkőhöz ért az észak-amerikai utak egyik meghatározó csőrös cirkálója, ugyanis elkészült az egymilliomodik Freightliner Cascadia. Jól mutatja ennek a sikernek a súlyát, hogy a Cascadia az első észak-amerikai nehéz-kategóriás tehergépkocsi, amely hétszámjegyű eladási darabszámmal büszkélkedhet. Érdemes ebből a jeles alkalomból áttekinteni a típus eddigi történelmének főbb állomásait.

Közzétéve:

Tizenhét évvel ezelőtti bemutatása óta folyamatosan fejleszti és jelentős újításokkal látja el a Daimler Truck AG a Mercedes-Benz Actros amerikai rokonának tekinthető Freightliner Cascadia típust. Ennek eredményességét bizonyítja a piacvezető pozíció mellett az is, hogy a kezdetektől mostanáig több mint 35 százalékkal javult az üzemanyag-hatékonysága, emellett a járművezetői kényelem és a biztonság terén is számottevően fejlődött.

Sőt, a Cascadia a kísérleti SuperTruck járművek alapja is, amelyek segítségével a következő generációk új műszaki megoldásait tesztelik, továbbá már önvezető Cascadia szerelvények is futnak tesztüzemben az észak-amerikai utakon. Emellett 2022-ben megjelent az akkumulátoros elektromos hajtású eCascadia, amelynek példányai az Egyesült Államokban több mint ötven ügyfél flottájában már összesen több mint hatmillió mérföldet tettek meg. Természetesen a Cascadia sikeres piaci szereplésének elengedhetetlen része az Észak-Amerikában közel ötszáz márkakereskedésből álló értékesítési és szervizhálózat által nyújtott magas színvonalú támogatás is.

A Cascadia történelme dióhéjban

A Freightliner Cascadia első generációja Detroit Diesel DD15 dízelmotorral mutatkozott be 2007-ben, amely többek között kiváló teljesítményével és kedvező üzemanyag-fogyasztásával tűnt ki. Majd öt évvel később megjelent a második generáció Cascadia Evolution néven, amely a Detroit DT12 típusú automatizált sebességváltójával egyszerre fokozta a vezetés kényelmét és az üzemelés hatékonyságát. A következő évben megérkezett a Cascadia típushoz a Detroit Connect gyári hálózatba kapcsolhatósági rendszer. Ezt követte 2015-ben a Detroit Assurance, azaz a szabadalmaztatott biztonsági rendszerek csomagja. Még ugyanebben az esztendőben a Cascadia alapjain a Freightliner Inspiration Truck modellt is leleplezték, amely elsőként kapott közlekedési engedélyt az Egyesült Államokban az önvezetés közúti teszteléséhez. Emellett pedig a SuperTruck I is elkészült, amely több mint 115 százalékkal jobb általános áruszállítási hatékonyságot mutatott a 2009-es gyártású referenciajárműhöz képest.

Majd 2017-ben megszületett a Cascadia harmadik generációja tovább javított aerodinamikával, fejlettebb biztonsági és hálózatba kapcsolhatósági funkciókkal, valamint még magasabb szintű járművezetői kényelemmel. Két évvel később a negyedik generációs Cascadia már SAE 2-es szintű önvezetést is kínált az adaptív sebességtartást aktív sávtartással kiegészítve. Szintén fontos lépést jelentett ekkor a jobbkormányos változatok bevezetése, hiszen így olyan külföldi piacokra is betörhetett a típus, mint például Ausztrália. Majd 2022-ben megkezdődött a tisztán elektromos hajtású eCascadia sorozatgyártása, egy évvel később pedig debütált a SuperTruck II kísérleti jármű még tovább javított aerodinamikával és fuvarozási hatékonysággal. A jövőbeli tervekről egyelőre annyit árult el a patinás, több mint 80 éves Freightliner márka, hogy 2027-ben bemutatja a SuperTruck III tanulmányjárművet, természetesen továbbra is a sikeres Cascadia alapjain.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra