Amerikai milliomos

Fontos mérföldkőhöz ért az észak-amerikai utak egyik meghatározó csőrös cirkálója, ugyanis elkészült az egymilliomodik Freightliner Cascadia. Jól mutatja ennek a sikernek a súlyát, hogy a Cascadia az első észak-amerikai nehéz-kategóriás tehergépkocsi, amely hétszámjegyű eladási darabszámmal büszkélkedhet. Érdemes ebből a jeles alkalomból áttekinteni a típus eddigi történelmének főbb állomásait.

Közzétéve:

Tizenhét évvel ezelőtti bemutatása óta folyamatosan fejleszti és jelentős újításokkal látja el a Daimler Truck AG a Mercedes-Benz Actros amerikai rokonának tekinthető Freightliner Cascadia típust. Ennek eredményességét bizonyítja a piacvezető pozíció mellett az is, hogy a kezdetektől mostanáig több mint 35 százalékkal javult az üzemanyag-hatékonysága, emellett a járművezetői kényelem és a biztonság terén is számottevően fejlődött.

Sőt, a Cascadia a kísérleti SuperTruck járművek alapja is, amelyek segítségével a következő generációk új műszaki megoldásait tesztelik, továbbá már önvezető Cascadia szerelvények is futnak tesztüzemben az észak-amerikai utakon. Emellett 2022-ben megjelent az akkumulátoros elektromos hajtású eCascadia, amelynek példányai az Egyesült Államokban több mint ötven ügyfél flottájában már összesen több mint hatmillió mérföldet tettek meg. Természetesen a Cascadia sikeres piaci szereplésének elengedhetetlen része az Észak-Amerikában közel ötszáz márkakereskedésből álló értékesítési és szervizhálózat által nyújtott magas színvonalú támogatás is.

A Cascadia történelme dióhéjban

A Freightliner Cascadia első generációja Detroit Diesel DD15 dízelmotorral mutatkozott be 2007-ben, amely többek között kiváló teljesítményével és kedvező üzemanyag-fogyasztásával tűnt ki. Majd öt évvel később megjelent a második generáció Cascadia Evolution néven, amely a Detroit DT12 típusú automatizált sebességváltójával egyszerre fokozta a vezetés kényelmét és az üzemelés hatékonyságát. A következő évben megérkezett a Cascadia típushoz a Detroit Connect gyári hálózatba kapcsolhatósági rendszer. Ezt követte 2015-ben a Detroit Assurance, azaz a szabadalmaztatott biztonsági rendszerek csomagja. Még ugyanebben az esztendőben a Cascadia alapjain a Freightliner Inspiration Truck modellt is leleplezték, amely elsőként kapott közlekedési engedélyt az Egyesült Államokban az önvezetés közúti teszteléséhez. Emellett pedig a SuperTruck I is elkészült, amely több mint 115 százalékkal jobb általános áruszállítási hatékonyságot mutatott a 2009-es gyártású referenciajárműhöz képest.

Majd 2017-ben megszületett a Cascadia harmadik generációja tovább javított aerodinamikával, fejlettebb biztonsági és hálózatba kapcsolhatósági funkciókkal, valamint még magasabb szintű járművezetői kényelemmel. Két évvel később a negyedik generációs Cascadia már SAE 2-es szintű önvezetést is kínált az adaptív sebességtartást aktív sávtartással kiegészítve. Szintén fontos lépést jelentett ekkor a jobbkormányos változatok bevezetése, hiszen így olyan külföldi piacokra is betörhetett a típus, mint például Ausztrália. Majd 2022-ben megkezdődött a tisztán elektromos hajtású eCascadia sorozatgyártása, egy évvel később pedig debütált a SuperTruck II kísérleti jármű még tovább javított aerodinamikával és fuvarozási hatékonysággal. A jövőbeli tervekről egyelőre annyit árult el a patinás, több mint 80 éves Freightliner márka, hogy 2027-ben bemutatja a SuperTruck III tanulmányjárművet, természetesen továbbra is a sikeres Cascadia alapjain.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra