Bajnokok klubja

Idén a Lyonban megrendezett Solutrans haszonjárműipari szakkiállítás megnyitó gálaestjén mintegy ezer vendég jelenlétében osztották ki a 2022-es év haszonjárműveinek járó trófeákat, kivéve a Münchenben már korábban átadott Év Autóbusza címet. Ezeket a kereken harmincéves múltra visszatekintő díjakat a szakma legrangosabb kitüntetéseiként tartják számon. Íme, a győztesek!

Közzétéve:

Igen népes mezőnnyel indultak versenybe a kishaszonjárművek a hőn áhított díjért, hiszen 11 gyártó 14 típust nevezett be. Végül kettős győzelem született, ugyanis az új generációs Renault Kangoo Van és Mercedes-Benz Citan testvérpárnak ítélte oda a szakújságírókból álló zsűri a 2022-es Év Kishaszonjárműve címet. Az ötödik generációs Volkswagen Caddy a második, míg a Stellantis és a Toyota elektromos kompakt kishaszonjárművei a harmadik helyezést szerezték meg. A zsűritagok elsősorban a hatékonyság, a biztonság, a fenntarthatóság és a környezetkímélő üzemelés alapján rangsorolták a járműveket.

A legjobbnak ítélt pickup

Az Év Kishaszonjárműve cím szakmai zsűrije 2009 óta kétévente osztja ki a Nemzetközi Pickupdíjat, amelyet most a Toyota Hilux kapott meg 2022-re és 2023-ra érvényesen. Mögötte az Isuzu D-Max és a Jeep Gladiator kaparintotta meg a második, illetve a harmadik helyet. A zsűri tagjai az értékeléskor nemcsak a pickupok hatékonyságát, hanem a teljesítményüket, a biztonságukat és a kényelmüket is kiemelten osztályozzák, elvégre ezeknek a platós, terepes gépkocsiknak egyre inkább a szabadidő-autót keresők igényeinek is meg kell felelniük.

Az ünnepelt teherautó

Boldogan ünnepelhettek a hollandok Lyonban, ugyanis a DAF új generációs XF, XG és XG+ típusa hódította el az elismerő 2022-es Év Tehergépkocsija díjat. A 24 neves európai szakújságíróból álló zsűri tagjai összesen 150 pontot szavaztak meg a holland gyártó korszerű zászlóshajóinak. Második helyen az IVECO T-Way végzett, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokára a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eActros kerülhetett fel. A szavazás során immár hagyományosan azt értékelték a zsűritagok, hogy melyik benevezett típus járul hozzá leginkább a közúti fuvarozás hatékonyságának fokozásához. Ennek megfelelően elsősorban a műszaki innováció, a kényelem, a biztonság, a vezethetőség, az üzemanyag-takarékosság, a környezeti lábnyom és a teljes birtoklási költség szerint osztották ki a pontszámaikat.

Díjazott innováció

Szintén a DAF vihette haza a 2022-es Tehergépkocsi-innovációs díjat is, mégpedig a hidrogénnel működő belső égésű motorral hajtott XF Hydrogen prototípusának köszönhetően. Az Év Tehergépkocsija díj szakmai testületének tagjai 92 pontot adtak az új generációs XF alternatív hajtású modelljének. Így a szintén hidrogénnel működő, de üzemanyagcellás hajtású Mercedes-Benz GenH2 Truck prototípus csak a második helyet szerezhette meg. A zsűri azzal indokolta a döntését, hogy szerintük a hidrogénnel üzemelő belső égésű motoroknak fontos szerepet juthat majd a közeljövő hajtásláncaiban. Továbbá méltatták az XF Hydrogen kezelhetőségét, zökkenőmentes gyorsulását és felhasználóbarát kezelői felületét.

A győztes busz

A 2022-es Év Autóbusza díjat pedig a NEOPLAN Cityliner N 116 ötven évvel ezelőtti bemutatása előtt tisztelgő NEOPLAN Cityliner Platin különleges kiadás nyerte el. A 22 európai szakújságíróból álló zsűrit elsősorban a busz általános koncepciója nyűgözte le, amely mögött gazdaságos üzemelés, egyedi dizájn, kimagasló vezetési és utaskényelem, valamint innovatív biztonsági, illetve vezetéstámogató rendszerek állnak. Továbbá a testület tagjai kiemelték a D26-os motor és az új ZF EcoLife CoachLine automatikus váltó harmonikus együttműködését is, amely hozzájárul az utazási élmény fokozásához. A Cityliner Platin mögött a Setra S 511 HD, a VDL Futura FDD2 és a Volvo 9900 DD osztozott a második, a harmadik és a negyedik helyen.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…