Billencsfélpótkocsik nagymestere

 

Közel húsz éve gyárt billenőfelépítményes és rakoncás pótkocsikat, illetve mezőgazdasági dollykat a lengyelországi Nysa városában működő MEGA, amely 2017 óta a méltán elismert Benalu cégcsoport tagja. A MEGA termékek magyarországi importőre pedig a Delta-Truck Kft., amelynek széles haszonjármű-kínálatát immár három éve gazdagítják ezek a kiváló minőségű pótkocsik.

Közzétéve:

Több mint 150 évre nyúlnak vissza a MEGA gyárának gyökerei, ugyanis a Wrocławtól mintegy hetven kilométerre fekvő Nysa városában 1872-ben kezdte meg működését egy vasöntöde és gépgyár. A második világháború után a ZUP nevű vállalat ipari berendezéseket készített az üzemben, ahol 2004-ben a MEGA elkezdett különféle pótkocsikat gyártani. Majd a vállalat 2017-ben beleolvadt a Benalu cégcsoportba, ami új korszakot nyitott a lengyel márka történelmében. Jelentős beruházások indultak, megnyílt egy korszerű fényezőüzem, továbbá a MEGA elkezdte ugyanazokat a csúcsminőségű alumíniumpaneleket használni a felépítményeihez, mint a Benalu. Sőt, az anyavállalat azóta a szaktudását és a technológiáját is megosztja a lengyel gyártóval, ami új szintre emelte a termékek minőségét. A folyamatos fejlesztések során a kellően masszív és megbízható felépítés biztosítása mellett a saját tömeg csökkentését helyezik előtérbe. A MEGA jelenleg több mint 300 munkatárssal évi 1500 járművet gyárt húsz exportpiacra.

Könnyű, de masszív billencsek

A MEGA termékkínálatának gerincét a MEGA LIGHT 3 billencsfélpótkocsik adják, amelyek mezőgazdasági áruk és apróbb ömlesztett építőanyagok fuvarozásához ideálisak, de raklapos árut is szállíthatnak. Billenőfelépítményük a kis tömeg érdekében a piacon elérhető legjobb szilícium-magnézium-alumínium ötvözetből, míg alvázuk a robusztusság jegyében MC700-as nagyszilárdságú acélból készül. Az univerzális, kétszárnyú hátfalajtóval ellátott modellek 38 és 62 köbméter közötti kapacitásúak, saját tömegük pedig 5,5 tonnától indul. Alumínium aláfutásgátlókkal készülnek, opcióként pedig a levegőtartályaik, a keréktárcsáik és a gólyalábuk is könnyűfém kivitelben kérhető. Ezenkívül motoros mozgatású tetőponyvát, LED-es világítást, két felemelhető tengelyt és sűrített levegős leürítő rendszert is kínálnak. A lengőajtós változatok raktérfogata 26 és 52 köbméter közötti lehet, akár 4,9 tonna saját tömeg mellett. Ezekhez is elérhető extraként LED-es világítás, két felemelhető tengely, valamint alumínium levegőtartályok, keréktárcsák és gólyaláb.

Keményebb feladatokra

Nagyobb igénybevételt jelentő anyagok, például kő, építési törmelék, szén vagy koksz szállításához félköríves acélteknővel ellátott félpótkocsikat is kínál a MEGA, amelyeknél Hardox HB450-es acél gondoskodik a nagy kopásállóságról, alvázuk pedig MC700-as nagyszilárdságú acélból készül. A MEGA FORT modellek 25, 28 és 32 köbméteres változatban állnak rendelkezésre. Teknőjük oldalfala négy, míg padlója öt milliméter vastag. A MEGA SAFE biztonsági csomag billentésérzékelőt, emelésiszög-érzékelőt, billentési vészhelyzeti funkciót és fékbetétkopás-érzékelőt tartalmaz, míg a MEGA SAFE PRO ezeken kívül abroncsnyomás-figyelőt és finisherféket is kínál. A MEGA FORT MAX modellek 50, 55 és 60 köbméteres, félköríves puttonnyal készülnek, ennek megfelelően saját tömegük 7,9 tonnától indul. Felépítményük oldalfala négy, padlója öt milliméter vastag, munkaemelvényük a teknőhöz rögzített, hátfalajtóik pedig pneumatikusan zárhatók. Extrafelszereléseik között motoros mozgatású tetőponyva, LED-es világítás, két felemelhető tengely, alumínium levegőtartályok, keréktárcsák és gólyaláb, valamint alumínium vagy acél sárvédők is szerepelnek.

A rönkszállítás specialistái

A MEGA ezenkívül rakoncás járműveket is gyárt rövidebb vagy hosszabb rönkök szállításához az erdőipar számára. Ezeknél az alváz és a felépítmény is MC700-as nagyszilárdságú acélból készül, az acélrakoncák pedig állíthatók. A MEGA TIMBER LONG félpótkocsi 13,6 méter hosszú, rakománymagassága elérheti a 2,6 métert, saját tömege pedig 6,0 tonnától indul. Tíz pár kihúzható rakoncával rendelkezik, padozata pedig tömör vagy nyitott lehet. Két felemelhető tengellyel és könnyűfém keréktárcsákkal is kérhető. A MEGA TIMBER SHORT forgózsámolyos, háromtengelyes pótkocsi 6,2, 6,5 és 7,6 méter hosszú változatokban készül, legfeljebb 2,6 méter rakománymagassággal és akár 4,95 tonna saját tömeggel. Szériafelszerelése a hat pár acélrakonca, amelyek opcióként kihúzható kivitelűek is lehetnek. A MARIO 2 típusú, egy- vagy kéttengelyes, hidraulikus rendszerrel is felszerelhető dollyval pedig elsősorban a mezőgazdasági fuvarozást célozza meg a lengyel gyártó. Dióhéjban összefoglalva ezt kínálja jelenleg a MEGA, amely a Benalu cégcsoport több évtizedes szakértelmét is hasznosítva folyamatosan fejleszti és korszerűsíti a termékeit.

A MEGA félpótkocsik bérelhetőek a VIARENT-től!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra