
Csak stílusosan!
Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik. Ugyancsak kedvelt márka Közép-Európa egyik legnagyobb kis- és nagyhaszongépjárműveket bérbeadó vállalata palettáján a Fiat Professional. A torinóiak mindeközben egy kimondottan sportos variánssal bővítették Scudo sorozatuk választékát.
Aligha szükséges ecsetelni a VIARENT kínálatában is nagy népszerűségnek örvendő Citroën Jumpy sikereit. A 2024-ben jelentősen továbbfejlesztett típuscsalád napjaink csúcstechnológiájú kisáruszállítójává lépett elő, amely elektromos és dízelhajtást is kínál. A sorozat harmincadik születésnapját megelőzően egy különleges modellváltozat a Jumpy egyik legendás elődje előtt tisztelegve, annak jellegzetes vonásait öltötte magára.
A nagy előd…
A Jumpy Type-H Pack az ős-ikon Citroën H-modellre utal, amely – nem tévedés – 1947-től egészen 1981-ig (!) gördült le a szerelőszalagokról. A háború utáni nehéz időszak óriási szállítási igényeire tervezett „igásló” egyik jellegzetességeként a Junkers repülőgépek által ihletett hullámlemez-karosszériája szolgált. Sajátos esztétikája mellett nagyon is funkcionális választás volt ez a mérnökök részéről, ugyanis tömeggyarapodás nélkül növelte a lemezszerkezetek merevségét. Független első felfüggesztéseit, elsőkerék-hajtását és a harmincas évek csúcstechnikáját képviselő Citroën Traction Avantból származó négyhengeres motorját fejlett karosszériaszerkezettel kombinálta. Az önhordó konstrukciót kiváló helykihasználású „dobozforma”, illetve a könnyű rakodást szolgáló tolóajtók és alacsony padlószint jellemezte. Szinte minden szakmában népszerűvé vált, a pékektől a mentősökön és az utcai kifőzdéseken át egészen a boltosokig, kézbesítőkig és kommunális szolgáltatókig. Semmi mással össze nem téveszthető, „rusztikus” megjelenése számos változatban, hosszúsággal és tetőmagassággal tette a francia tájak és utcakép elmaradhatatlan karakterévé. Napjainkra a H-modell gyűjtők és rajongók nagyra becsült kultjárművé avanzsált, exkluzív rendezvények streetfood-árusító vendégeként vagy éppen vintázs dekortárgyként.
…és modern utódja
A Jumpy típus 4,98 méteres hosszúságú, M verziójára épülő Type-H Pack oldalán és hátulján szembetűnő szitanyomás viszi tovább az említett hullámlemez-témát. A külső csomag részei a karosszéria színére fényezett lökhárítók, oldalajtósínek és kilincsek, a „Perla Nera” fekete dekorcsíkok, akárcsak a gyémántcsiszolt, 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák, a teljes egészében LED-technikájú fényszórók és a ködfényszórók. Tervezői mindenesetre belterében sem fukarkodtak a felszereltséggel, a kulcs nélküli nyitás és indítás éppúgy rendelkezésre állhat, mint az automatikus klímaberendezés, a 10 col átlójú digitális műszeregység, a színvonalas infotainment-rendszer és a hálózatba kapcsolt, 3D-térképnézetű navigáció. Két külső kamerája – egy a hátsó raktérajtó fölött, egy pedig az utasoldali külső tükör alatt – az új környezetmegfigyelő rendszer része, a digitális belső visszapillantó tükörben látható képük segíti a járművezetőt a manőverezésben. A műszerfal 10 colos központi érintőképernyőjén pedig a nagy látószögű tolatókamera képe jelenhet meg.
A Jumpy Type-H Pack elektromos változata 100 kilowattos motort kombinál egy 75 kilowattórás akkumulátorral. Akár 350 kilométer hatótávjával igazán sokoldalú tehetség – akár mesteremberek nagy szabadmagasságú és alsó védőlemezzel felvértezett munkaeszközeként, akár fejlett vezetéstámogató rendszerekkel még biztonságosabbá tett túraautóként, vagy éppen mozgékony városi „cirkálóként”. Teszi pedig mindezt a belső égésű Jumpy sikeréért „felelős” előnyök – például a nagy raktérfogat és hasznos teherbírás – feláldozása nélkül, szinte zajmentesen, károsanyag-kibocsátási és éjszakai szállítási korlátok nélkül. A Jumpy Type-H Pack belső égésű Blue HDI 180 változata már 2000-es percenkénti fordulatnál 400 newtonméter maximális forgatónyomatékával bizonyul ideális partnernek az agilis és dinamikus közlekedésben.
Sportosan professzionális
A Fiat Professional újdonsága a Scudo és a E-Scudo modellek S-Design kivitele, amelyek modern olaszos sportossággal felruházva kölcsönöznek stílusos megjelenést a márka nagy sikerű kishaszonjárművének. A Fiat Professional történelmi márkaemblémája és az általa inspirált dekoráció egyaránt hangsúlyos az autó elején, hátulján és oldalán. A hátsó kerekek felett feltűnő átlós sávok egyszerre utalnak a robusztus tengely kínálta tekintélyes hasznos teherbírásra és a tágas raktérre, miközben álló helyzetben is a dinamikus mozgás határozott érzetét keltik. Az Icon Pack összeállítás részei a gyémántcsiszolt, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, a karosszéria színére fényezett lökhárítók, behajtható külső visszapillantó tükrök és ködfényszórók, de teljes-LED fényszórók is szerepelnek a felszereltségben. A Scudo L2H1 zárt furgon kivitelét a 180 lóerős 2.0 Blue HDI erőforrás is hajthatja, amely automatikus sebességváltóhoz csatlakozik. Az akkumulátoros elektromos E-Scudo S-Design modell 100 kilowattos elektromos motorját ezzel szemben 75 kilowattóra kapacitású töltéstároló táplálja, akár 352 kilométer hatótávot kölcsönözve számára.
A vezetőtérben digitális rádióvétel (DAB) és fejlett navigációs rendszer fogadhatja sofőrt. A biztonság és a kényelem együttesét kínálja a Dynamic Surround View kamerarendszer és a nagy látószögű tolatókamera, akárcsak az első parkolássegítő, a holttérfelügyelet (BSD), illetve a kulcs nélküli nyitás és indítás. Ugyancsak a beltér különlegessége az innovatív Moduwork rendszer, amellyel a háromüléses utastér gördülő irodává alakítható. Mi több a szélső utasülés lehajtásával a különösen hosszú rakományok biztonságos szállítását is megoldja.
Aligha lehet kétséges, van még új a nap alatt. A VIARENT kínálatából is jól ismert kishaszonjármű-családok fejlesztői újabb és újabb egyéni karakterű változatokkal rukkolhatnak elő – még stílusosabbá téve a mindennapi szállítást.

