Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Közzétéve:

Az egyik funkció a területalapú sebességhatárolás, a napjainkban oly kedvelt és széles körben alkalmazott területalapú korlátozások – azaz a geofencing – egy speciális formájaként jelenik meg a kínálatban. A másik, a Volvo Trucks továbbfejlesztett dinamikus kormányzása, ezzel szemben olyan aktív biztonsági berendezés, amely már egy váratlanul bekövetkező, negatív eseményre reagál. Természetesen azért, hogy még időben megelőzhessen egy jóval komolyabb veszélyhelyzetet.

A környéken csak lassan, kérem!

Biztonságosabb közlekedés teherautóval a zsúfolt belvárosokban, vagy éppen az iskolák környékén? Kevesebb koccanás – esetleg súlyosabb ütközés, netán gázolás – a telephelyeken, kikötőben és más logisztikai központokban? Mérsékelt stressz a sofőröknek? A megoldás a teljes körű sebességkontroll! A Volvo Trucks az elsők között kínálja új szolgáltatását, amely már földrajzi határok szerint is lehetővé teszi az automatikus sebességhatárolást. Amikor a teherautó a biztonsági zónában jár, a rendszer a motorteljesítmény szabályozásával korlátozza a tempót. Ha azonban szükséges, aktívan fékezhet is, például, ha a jármű eleve gyorsabban lép be az adott területre. A flottamenedzser mindeközben digitális térképen jelölheti ki a zónahatárokat és adhatja meg a megengedett sebességet, illetve rendelheti össze az egyes zónákat és járműveket. A sofőr a műszerfalon követheti az előírt tempót, illetve a zónahatár átlépését.
A területalapú sebességhatárolás a márka digitális interfésze, a Volvo Connect egy újabb GPS-alapú, előfizetéses szolgáltatása. A flottamenedzser ezen a portálon követheti a járműveket, illetve láthatja az esetleges sebességtúllépéseket. A korlátozások 20 kilométer/órától állíthatók be, és egy teherautó számára akár 300 zóna is tárolható. Biztonsági okokból a vezető a gázpedál intenzív lenyomásával, a padlógázkapcsoló (kickdown) aktiválásával átmenetileg felülbírálhatja a korlátozást, ha pedig sebességszabályozót használ, a kívánt tempó nem állítható be az engedélyezettnél magasabbra. Az új szolgáltatás a márka Euro VI-os FH, FM és FMX, valamint elektromos modelljeihez érhető el, közük az új Volvo FM Low Entry városi specialistával. Idén júniustól az új, szeptembertől pedig a már meglévő teherautókkal is igénybe vehető.

Figyelünk a defektre is, kérem!

Defekt a kormányzott keréken: a teherautó-sofőrök, és természetesen minden közlekedő rémálma. A negyven tonnás szerelvények ekkor a gyors légnyomásvesztés miatt hirtelen megdőlhetnek és irányt változtathatnak – a következmények pedig végzetesek lehetnek. Támogató rendszerek híján ilyenkor a vezetőnek kell villámgyorsan reagálnia, hogy elkerülje a balesetet, ez azonban a baleseti statisztikák szerint is rendkívül nehéz helyzet. A Volvo Dinamikus Kormányzás (Volvo Dynamic Steering; VDS) új generációja viszont már érzékeli az első gumiabroncsok defektjét. Ekkor a másodperc tört része alatt reagál, valójában a technika tulajdonképpen az első „tüneteket” sem várja meg. A rendszer hatékonyan csökkenti az oldalirányú erőket, így segítve a vezetőt úton tartani járművét. A Volvo elektromos kormányrásegítője mindemellett nemcsak a vészhelyzetekben segít, hanem a pontos kormányzásban és a stabilitás megőrzésében is – mégpedig a legkülönbözőbb sebességek és útviszonyok mellett is.

A Volvo Dinamikus Kormányzás

• észleli és mérsékli az akaratlan kormánymozdulatokat
• automatikusan kiegyenlíti az útfelület egyenetlenségeit és a rezgéseket
• érzékeli a megcsúszási hajlamot és automatikus ellenkormányzással segít a jármű stabilizálásában
• észleli a sávelhagyást, amire rezgéses figyelmeztető jelzéssel és enyhe ellenkormányzással reagál
• a folyamatos kormányzási korrekciók igényét csökkentve, hatékonyan mérsékli a vezető hátának, nyakának és vállának terhelését

A továbbfejlesztett Volvo Dinamikus Kormányzás a Volvo FH, FH Aero, FMX és FM modelljeihez áll rendelkezésre.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.…

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…