Elektromos és emeletes egyszerre

Nem más alkotta meg a világ első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású, emeletes autóbuszát, mint a belga Van Hool. Az idén 75 éves gyártó negyven éve épít emeletes buszokat, az elmúlt évtizedekben pedig több mint 1200 villamosított hajtáslánccal ellátott autóbuszt készített, így minden téren kellő tapasztalattal rendelkezett a TDX25E kifejlesztéséhez. Az új modellel elsősorban az észak-amerikai piacot vette célba.

Közzétéve:

Közel két évvel ezelőtt adta át első teljesen elektromos hajtású, magaspadlós távolsági autóbuszát a Van Hool az Amerikai Egyesült Államokban. A 13,9 méter hosszú, 2,59 méter széles, 56 ülőhelyes CX45E modell kiváló fogadtatásra talált az amerikai ügyfelek körében. Egyenesen lelkesednek a 308 kilowatt állandó, illetve 360 kilowatt, azaz 490 lóerő csúcsteljesítményű, 4242 newtonméter legnagyobb nyomatékú Siemens villanymotor nyújtotta vezetési élményéért, míg a 676 kilowattóra kapacitású Proterra lítiumion-akkumulátora megfelelő hatótávot biztosít számos különféle alkalmazáshoz.

Meggyőző kapacitások

Ezen felbuzdulva a belga gyártó szakemberei rögvest hozzáláttak egy nagyobb utaskapacitású, emeletes, elektromos busz kifejlesztéséhez a jól bevált Siemens villanymotorral és Proterra akkumulátorokkal. Az így megszületett TDX25E modell 69 utasnak biztosít ülőhelyet, 18 főnek az alsó, 51 személynek pedig a felső szinten. A jármű hatótávolsága időjárási és domborzati viszonyoktól függően elérheti akár az ötszáz kilométert is. Magaspadlós testvéréhez hasonlóan ennek a busznak is az Amerikai Egyesült Államok a célpiaca, ahol elsősorban kényelmes dolgozószállításra és menetrend szerinti járatokon alkalmazzák majd.

Nem ma kezdték

A 1947-ben alapított és ma már 3500 főt foglalkoztató Van Hool kereken negyven éve gyárt emeletes autóbuszokat, amelyeket tizenöt éve az Amerikai Egyesült Államokban is értékesít. Immár ez a Van Hool emeletes modelljeinek második legnagyobb felvevőpiaca. A belgiumi Koningshooikt városában működő gyártó egyébként már több mint 3500 duplaszintű buszt értékesített a világ 19 országában. Ezt koronázta meg most a világújdonságnak számító elektromos, emeletes TDX25E bevezetésével.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…