Elektromos és emeletes egyszerre

Nem más alkotta meg a világ első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású, emeletes autóbuszát, mint a belga Van Hool. Az idén 75 éves gyártó negyven éve épít emeletes buszokat, az elmúlt évtizedekben pedig több mint 1200 villamosított hajtáslánccal ellátott autóbuszt készített, így minden téren kellő tapasztalattal rendelkezett a TDX25E kifejlesztéséhez. Az új modellel elsősorban az észak-amerikai piacot vette célba.

Közzétéve:

Közel két évvel ezelőtt adta át első teljesen elektromos hajtású, magaspadlós távolsági autóbuszát a Van Hool az Amerikai Egyesült Államokban. A 13,9 méter hosszú, 2,59 méter széles, 56 ülőhelyes CX45E modell kiváló fogadtatásra talált az amerikai ügyfelek körében. Egyenesen lelkesednek a 308 kilowatt állandó, illetve 360 kilowatt, azaz 490 lóerő csúcsteljesítményű, 4242 newtonméter legnagyobb nyomatékú Siemens villanymotor nyújtotta vezetési élményéért, míg a 676 kilowattóra kapacitású Proterra lítiumion-akkumulátora megfelelő hatótávot biztosít számos különféle alkalmazáshoz.

Meggyőző kapacitások

Ezen felbuzdulva a belga gyártó szakemberei rögvest hozzáláttak egy nagyobb utaskapacitású, emeletes, elektromos busz kifejlesztéséhez a jól bevált Siemens villanymotorral és Proterra akkumulátorokkal. Az így megszületett TDX25E modell 69 utasnak biztosít ülőhelyet, 18 főnek az alsó, 51 személynek pedig a felső szinten. A jármű hatótávolsága időjárási és domborzati viszonyoktól függően elérheti akár az ötszáz kilométert is. Magaspadlós testvéréhez hasonlóan ennek a busznak is az Amerikai Egyesült Államok a célpiaca, ahol elsősorban kényelmes dolgozószállításra és menetrend szerinti járatokon alkalmazzák majd.

Nem ma kezdték

A 1947-ben alapított és ma már 3500 főt foglalkoztató Van Hool kereken negyven éve gyárt emeletes autóbuszokat, amelyeket tizenöt éve az Amerikai Egyesült Államokban is értékesít. Immár ez a Van Hool emeletes modelljeinek második legnagyobb felvevőpiaca. A belgiumi Koningshooikt városában működő gyártó egyébként már több mint 3500 duplaszintű buszt értékesített a világ 19 országában. Ezt koronázta meg most a világújdonságnak számító elektromos, emeletes TDX25E bevezetésével.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…