Elrepült évek

Idén lenne 75 éves a spanyol Pegaso márka, ha nem kebelezte volna be 1990-ben az IVECO. Azonban csak a neve tűnt el, innovatív szellemisége, kimagasló járműgyártási szakértelme és szenvedélyessége egyfajta örökségként ma is tovább él az olasz gyártó szervezetében.

Közzétéve:

Spanyolországban az 1946-ban alapított Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA) vállalat 1947-ben indította útjára a Pegaso márkát, amely nevét a görög mitológiában az erőt és a könnyedséget jelképező szárnyas lóról kapta. Egészen 1955-ig az egykori Hispano Suiza barcelonai üzemében gyártotta a járműveit, amikor is egy új gyárba költözött Madrid mellé. Itt a mai napig készülnek IVECO tehergépkocsik.

Kezdeti sikerek

Az első két típus, a Pegaso I és a Pegaso II a Hispano Suiza 66-D bulldogfülkéjét örökölte, amelyek olyannyira népszerűvé váltak, hogy még hosszú éveken át egyszerűen csak Pegaso-típusú teherautóként emlegettek minden ilyen felépítésű tehergépkocsit. Ezenkívül a szárnyas lovat viselő járművek kimagasló teljesítményükkel és kiváló üzemanyag-takarékosságukkal is kitűntek.

Korát megelőző innovációk

A Pegaso úttörő szellemisége akkor vált bizonyossá, amikor 1952-ben elkészítette egy elektromos hajtású teherautó prototípusát. A különleges Pegaso II akkumulátorai öt óra töltés után 75 kilométer hatótávolságot biztosítottak. Habár a modell remek gyorsulást, kedvező energiafogyasztást, csendes működést és vonzó adókedvezményeket kínált, nem jutott el a sorozatgyártásig. Megszületése mégsem volt hiábavaló, ugyanis jó alapként szolgált a trolibuszok fejlesztéséhez. Szintén megelőzte a korát az 1989-es Barcelonai Autókiállításon bemutatott SOLO 500 tanulmány-tehergépkocsi, amely többek között GPS-es navigációs rendszert, visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákat, követési távolságot mérő radart és más vezetéstámogató berendezéseket is kapott.

Furgon bérlés

Kiválóság a gyártás terén

A Pegaso 1955-ben megnyitott madridi üzeme folyamatosan fejlődött az évtizedek során, így ma a világ egyik legkorszerűbb tehergépkocsigyára. Az egymilliomodik jármű 2008-ban hagyta el a kapuját, 2017-ben pedig a CNH Industrial gyárai közül elsőként nyert arany szintű minősítést a World Class Manufacturing program keretében. Jelenleg az IVECO nehézkategóriás tehergépjárművei készülnek itt. A Pegaso másik jelentős gyára Valladolid városában működött, amelyet 1957-ben a kishaszonjárműveket és középkategóriás teherautókat gyártó SAVA márka felvásárlásával szerzett meg. Ebben a létesítményben 1990 óta IVECO Daily modellek készülnek, és szintén megszerezte a World Class Manufacturing arany szintű tanúsítványát.

Sportsikerek

A szárnyas ló a motorsportban is letette a névjegyét. A kamion-Európa-bajnokságban 1989-ben és 1990-ben négy győzelmet is aratott a Jarama versenypályán, továbbá éveken át a Párizs-Dakar ralin is rajthoz álltak a Pegaso kamionjai. A vállalat egyébként autóbuszokat, mezőgazdasági vontatókat, páncélautókat és még sportautókat is gyártott. Több mint 350 ezer jármű előállítása után a vállalatot 1990-ben felvásárolta az IVECO, majd 1994-ben a Pegaso márkanév is megszűnt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.