Fagyálló villanykamionok

Finnországban szélsőséges téli körülmények között tesztelte a Mercedes-Benz az eActros LongHaul és az eActros 300 nyerges vontatót. Az indíthatóság, a hőháztartás, a tölthetőség és a funkcionális megbízhatóság mellett a menetbiztonságra és a kényelemre is nagy hangsúlyt fektettek.

Közzétéve:

Nem kérdés, hogy az üzemeltetők pontosan ugyanolyan elvárásokat támasztanak a tisztán elektromos hajtású teherautók megbízhatóságával és használhatóságával szemben, mint a belső égésű motorral ellátott modellek esetében, még a legzordabb téli időjárásban is. Ezért a Mercedes-Benz idei téli tesztjén Rovaniemiben a dízelmotoros Actros L mellett az akkumulátoros elektromos eActros LongHaul prototípus és az előszériás, szintén akkumulátoros elektromos eActros 300 is szerepelt a járműparkban. A tesztjárművekkel pedig mínusz 25 Celsius-fokban és erős szélfúvásokban havas, illetve jeges utakon hat héten keresztül közlekedtek a fejlesztőcsapat szakemberei, hogy kiderítsék, milyen módosításokkal és megoldásokkal lehetne még jobban optimalizálni ezeket a modelleket.

Kaptak hideget és még hidegebbet

A csillagos gyártó szakemberei a sarkköri próbák során kiemelt hangsúlyt fektettek arra, hogy az eActros LongHaul és az eActros 300 nyerges vontató akkumulátorcsomagja, illetve elektromos hajtáslánca hogyan teljesít extrém időjárásban. Vizsgálták többek között az indíthatósági tulajdonságokat, a hajtás részegységeinek fagyvédelmét, a hő- és energiagazdálkodásról gondoskodó rendszerek működését, valamint a szoftverek és az elektromos csatlakozási pontok megbízhatóságát. A tesztek azt is igazolták, hogy még a legkeményebb hidegben is megfelelő, illetve kellően energiahatékony a hajtáslánc és a fülke belsőterének hőmérsékletszabályzása. Sőt, a próbák tanúsága szerint az eActros LongHaul általában gyorsabban felfűtötte a fülkét, mint dízelmotoros társa. Ehhez persze a valós üzemeltetés során tanácsos a járművet indulásra előkészítő funkciót igénybe venni, hiszen ez még a töltőhöz csatlakoztatva bemelegíti a fülkét a beállított időpontra. Így ezt az energiamennyiséget nem az akkumulátorból kell biztosítani, tehát nem a hatótáv rovására megy a felfűtés.

Mindenre kiterjedő tesztek

Ezenkívül a tesztelők alaposan vizsgálták a járművek vezethetőségi és fékezhetőségi tulajdonságait különféle tapadású felületeken, valamint a felverődött latyak hatását a vezetéstámogató rendszerek érzékelőinek működőképességére. Szintén tesztelték, hogy a pótkocsistabilizáló rendszer (Trailer Stability Assistant) mennyire tudja csökkenteni a szerelvények megcsúszásának veszélyét kanyarodás vagy kikerülés során téli utakon, valamint a tükröket helyettesítő kamerás rendszer mennyire jól kezeli havas, illetve jeges körülmények között az eltérő kontrasztú fényviszonyokat. Mivel Mercedes-Benz szakemberei a tesztjárműveket közúton vitték el Finnországba, út közben azt is tanulmányozhatták, hogy az egyes országokban eltérő útburkolati felfestések, közlekedési táblák és digitális térképadatok mennyire befolyásolják a vezetéstámogató rendszerek működését. Sőt, a hosszú út során a járművezetői munkahely ergonómiai jellemzőit, például a vezetőülés kényelmét is értékelhették a tesztelők. Így most már csak az maradt hátra, hogy az igen tartalmas tesztprogram tapasztalatait és eredményeit felhasználják az érintett modellek tökéletesítésére a sorozatgyártás megkezdéséig. Ennek időpontja pedig a tervek szerint az eActros 300 nyerges vontató esetében az idei év második fele, míg az eActros LongHaul számára 2024 vége.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…