Fenntartható sokoldalúság

Határozottan halad a Mercedes-Benz Vans a kishaszonjárműveinek teljes villamosítása felé. Ennek legújabb lépéseként kifejlesztett egy platformot az eSprinter következő generációja számára, amely a lehető legnagyobb rugalmasságot nyújtja a különféle karosszériaváltozatok és felépítmények kialakításához.

Közzétéve:

Többek között a rendkívül sokoldalú alkalmazhatóságával vívott ki magának erős hírnevet a Mercedes-Benz Sprinter az elmúlt évtizedek során. Jóformán csak a fantázia szabhat határt annak, hogy milyen felépítmény kerüljön egy Sprinter fülke-alvázra vagy milyen céljárművet alakítsanak ki egy Sprinter furgonból. Ezt a rugalmasságot szeretné ötvözni a csillagos márka a tisztán elektromos hajtás előnyeivel az eSprinter hamarosan megjelenő új generációjánál. Ennek szem előtt tartásával alkotta meg egy 350 millió eurós beruházás keretében az Electric Versatility Platform, magyarul elektromos sokoldalú platform nevű járműalapot.

Különleges alkalmazásokra is

Az Electric Versatility Platform a háromféle akkumulátormoduljával a legtöbb ügyféligénynek megfelel majd, és olyan rugalmasságot kínál a különféle karosszériaváltozatokhoz, illetve felépítményekhez, mint amilyet eddig csak a belső égésű motorral ellátott platformok tudtak. Ennek köszönhetően nemcsak zárt furgonok, hanem fülke-alvázak is készülhetnek majd az új eSprinter modellből például mentőautókhoz, lakóautókhoz és hűtőfelépítményes gépkocsikhoz. Így ez a járműalap kulcsfontosságú szerepet játszik majd abban, hogy a csillagos gyártó megbízható, kiváló minőségű, sokoldalú és optimális teljes birtoklási költségű (TCO) elektromos kishaszonjárműveket kínálhasson világszerte, és ezáltal az elektromobilitás egyik élenjárója lehessen. A Mercedes-Benz jelenleg is számottevő eredményekkel büszkélkedhet ezen a téren, ugyanis az eVito és az eSprinter modelljeivel már több mint harmincszázalékos piaci részesedést ért el Európában az elektromos hajtású közepes és nagyfurgonok szegmensében. Rövidesen pedig az eCitan is megjelenik, hogy kiegészítse a termékkínálat alsó részét.

Három szülőhely

Nemrég azt is bejelentette a Mercedes-Benz, hogy az új eSprinter három helyszínen készül majd, a dél-kaliforniai North Charleston és a németországi Düsseldorf, illetve Ludwigsfelde városában. Mindegyik üzemet egy körülbelül ötvenmillió eurós beruházással készítik fel az új elektromos Sprinter gyártására, amely a tervek szerint 2023 második felében veszi kezdetét. A csillagos márka a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége jegyében a jövő évtől kizárólag megújuló forrásból származó elektromos áramot használ fel a gyáraiban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra