Fenntartható sokoldalúság

Határozottan halad a Mercedes-Benz Vans a kishaszonjárműveinek teljes villamosítása felé. Ennek legújabb lépéseként kifejlesztett egy platformot az eSprinter következő generációja számára, amely a lehető legnagyobb rugalmasságot nyújtja a különféle karosszériaváltozatok és felépítmények kialakításához.

Közzétéve:

Többek között a rendkívül sokoldalú alkalmazhatóságával vívott ki magának erős hírnevet a Mercedes-Benz Sprinter az elmúlt évtizedek során. Jóformán csak a fantázia szabhat határt annak, hogy milyen felépítmény kerüljön egy Sprinter fülke-alvázra vagy milyen céljárművet alakítsanak ki egy Sprinter furgonból. Ezt a rugalmasságot szeretné ötvözni a csillagos márka a tisztán elektromos hajtás előnyeivel az eSprinter hamarosan megjelenő új generációjánál. Ennek szem előtt tartásával alkotta meg egy 350 millió eurós beruházás keretében az Electric Versatility Platform, magyarul elektromos sokoldalú platform nevű járműalapot.

Különleges alkalmazásokra is

Az Electric Versatility Platform a háromféle akkumulátormoduljával a legtöbb ügyféligénynek megfelel majd, és olyan rugalmasságot kínál a különféle karosszériaváltozatokhoz, illetve felépítményekhez, mint amilyet eddig csak a belső égésű motorral ellátott platformok tudtak. Ennek köszönhetően nemcsak zárt furgonok, hanem fülke-alvázak is készülhetnek majd az új eSprinter modellből például mentőautókhoz, lakóautókhoz és hűtőfelépítményes gépkocsikhoz. Így ez a járműalap kulcsfontosságú szerepet játszik majd abban, hogy a csillagos gyártó megbízható, kiváló minőségű, sokoldalú és optimális teljes birtoklási költségű (TCO) elektromos kishaszonjárműveket kínálhasson világszerte, és ezáltal az elektromobilitás egyik élenjárója lehessen. A Mercedes-Benz jelenleg is számottevő eredményekkel büszkélkedhet ezen a téren, ugyanis az eVito és az eSprinter modelljeivel már több mint harmincszázalékos piaci részesedést ért el Európában az elektromos hajtású közepes és nagyfurgonok szegmensében. Rövidesen pedig az eCitan is megjelenik, hogy kiegészítse a termékkínálat alsó részét.

Három szülőhely

Nemrég azt is bejelentette a Mercedes-Benz, hogy az új eSprinter három helyszínen készül majd, a dél-kaliforniai North Charleston és a németországi Düsseldorf, illetve Ludwigsfelde városában. Mindegyik üzemet egy körülbelül ötvenmillió eurós beruházással készítik fel az új elektromos Sprinter gyártására, amely a tervek szerint 2023 második felében veszi kezdetét. A csillagos márka a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége jegyében a jövő évtől kizárólag megújuló forrásból származó elektromos áramot használ fel a gyáraiban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra