Fenntarthatón hordja a csőrét

Európában évek óta több tisztán elektromos hajtású tehergépkocsi-modellt is kínál a Volvo Trucks. Most pedig már Észak-Amerikában is elérhető egy akkumulátorról üzemelő elektromos teherautója, méghozzá egy 8-as össztömegosztályú, tehát igazi nehézkategóriás, csőrös cirkáló. A Volvo VNR Electric a mögötte álló támogató háttérrel együtt igen kedvező ajánlatnak ígérkezik.

Közzétéve:

Hiába nehézkategóriás és csőrös, természetesen a Volvo VNR Electric is helyi, illetve regionális elosztófuvarozásra való, ahogyan jelenleg minden akkumulátorról üzemelő elektromos tehergépjármű. Ugyanis a 264 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátora a jármű specifikációjától és felhasználásától függően legfeljebb 240 kilométer hatótávolságot biztosít. Ez persze a rakodások alatt bővíthető, hiszen hetven perc alatt akár nyolcvanszázalékos szintre is feltölthetők az energiatárolók.

Széles választék

A VNR Electric egyébként a gyártó szerint a kialakítás, a kezelhetőség, a vezethetőség, a kényelem és a biztonság terén ugyanazt nyújtja, mint a VNR alapmodell, viszont jóval csendesebb a működése. Kezdetben 15 tonna össztömegű, kéttengelyes fülke-alvázként, valamint 4×2-es és 6×2-es nyerges vontatóként is készül, az utóbbiak 30 vagy 37 tonna szerelvényössztömeggel. Az akkumulátorait az alváz két oldalán, a gázolajtartályok helyén hordja, a levegősűrítőt pedig a fellépő mögé építették a könnyebb karbantarthatóság érdekében. A Volvo saját villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 339 kilowatt, míg a maximális forgatónyomatéka 5500 newtonméter, amely kétfokozatú I-Shift automatizált váltón keresztül jut el a hajtott tengelyhez. Így a VNR Electric járművek akár száz kilométer/óra sebességgel is haladhatnak.

 

Elektromos modellekre szabott szolgáltatások

A Volvo Trucks North America azonban nemcsak egy alapos üzemeltetői tesztelésen átesett, mindennapos használatra kész elektromos tehergépkocsit kínál az ügyfeleinek a VNR Electric modellel, hanem teljes körű szolgáltatásokat is a jármű teljes élettartamára. Ennek keretében a Volvo Trucks Uptime Center valós idejű távdiagnosztikával segíti az üzemidő maximalizálását, míg a Volvo Action Service országúti segélyszolgálat a hét minden napján, a nap 24 órájában az üzemeltetők rendelkezésére áll az elektromos járművek problémája esetén is. Természetesen a Volvo Arany szervizszerződést és a Volvo Financial Services pénzügyi szolgáltatásait is a villanyhajtású tehergépkocsik üzemeltetőinek igényeire szabták.

Furgon bérlés

Teljes körű támogatás

Ezenkívül a Volvo Trucks a flottás ügyfeleivel és további partnerekkel közösen egy átfogó támogatórendszert is kidolgozott. Így a Volvo LIGHTS projekt több oldalról is elősegíti a közúti fuvarozás nagytömegű villamosítását. Ez magában foglal egy márkakereskedői kiszolgálási modellt az elektromos teherautók értékesítéséhez és karbantartásához, szaktanácsadást nyújt a megbízható és költséghatékony töltőinfrastruktúra kiépítéséhez, valamint korszerű továbbképzési programokat kínál szerelőknek. Az idei évtől pedig a projekt már valós körülmények közötti üzemeltetési adatokat is gyűjt a további fejlesztésekhez. Nem hiába, a Volvo Trucks célul tűzte ki, hogy Észak-Amerikában is élen járjon a tehergépkocsik villamosításában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…