Fenntarthatón hordja a csőrét

Európában évek óta több tisztán elektromos hajtású tehergépkocsi-modellt is kínál a Volvo Trucks. Most pedig már Észak-Amerikában is elérhető egy akkumulátorról üzemelő elektromos teherautója, méghozzá egy 8-as össztömegosztályú, tehát igazi nehézkategóriás, csőrös cirkáló. A Volvo VNR Electric a mögötte álló támogató háttérrel együtt igen kedvező ajánlatnak ígérkezik.

Közzétéve:

Hiába nehézkategóriás és csőrös, természetesen a Volvo VNR Electric is helyi, illetve regionális elosztófuvarozásra való, ahogyan jelenleg minden akkumulátorról üzemelő elektromos tehergépjármű. Ugyanis a 264 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátora a jármű specifikációjától és felhasználásától függően legfeljebb 240 kilométer hatótávolságot biztosít. Ez persze a rakodások alatt bővíthető, hiszen hetven perc alatt akár nyolcvanszázalékos szintre is feltölthetők az energiatárolók.

Széles választék

A VNR Electric egyébként a gyártó szerint a kialakítás, a kezelhetőség, a vezethetőség, a kényelem és a biztonság terén ugyanazt nyújtja, mint a VNR alapmodell, viszont jóval csendesebb a működése. Kezdetben 15 tonna össztömegű, kéttengelyes fülke-alvázként, valamint 4×2-es és 6×2-es nyerges vontatóként is készül, az utóbbiak 30 vagy 37 tonna szerelvényössztömeggel. Az akkumulátorait az alváz két oldalán, a gázolajtartályok helyén hordja, a levegősűrítőt pedig a fellépő mögé építették a könnyebb karbantarthatóság érdekében. A Volvo saját villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 339 kilowatt, míg a maximális forgatónyomatéka 5500 newtonméter, amely kétfokozatú I-Shift automatizált váltón keresztül jut el a hajtott tengelyhez. Így a VNR Electric járművek akár száz kilométer/óra sebességgel is haladhatnak.

 

Elektromos modellekre szabott szolgáltatások

A Volvo Trucks North America azonban nemcsak egy alapos üzemeltetői tesztelésen átesett, mindennapos használatra kész elektromos tehergépkocsit kínál az ügyfeleinek a VNR Electric modellel, hanem teljes körű szolgáltatásokat is a jármű teljes élettartamára. Ennek keretében a Volvo Trucks Uptime Center valós idejű távdiagnosztikával segíti az üzemidő maximalizálását, míg a Volvo Action Service országúti segélyszolgálat a hét minden napján, a nap 24 órájában az üzemeltetők rendelkezésére áll az elektromos járművek problémája esetén is. Természetesen a Volvo Arany szervizszerződést és a Volvo Financial Services pénzügyi szolgáltatásait is a villanyhajtású tehergépkocsik üzemeltetőinek igényeire szabták.

Furgon bérlés

Teljes körű támogatás

Ezenkívül a Volvo Trucks a flottás ügyfeleivel és további partnerekkel közösen egy átfogó támogatórendszert is kidolgozott. Így a Volvo LIGHTS projekt több oldalról is elősegíti a közúti fuvarozás nagytömegű villamosítását. Ez magában foglal egy márkakereskedői kiszolgálási modellt az elektromos teherautók értékesítéséhez és karbantartásához, szaktanácsadást nyújt a megbízható és költséghatékony töltőinfrastruktúra kiépítéséhez, valamint korszerű továbbképzési programokat kínál szerelőknek. Az idei évtől pedig a projekt már valós körülmények közötti üzemeltetési adatokat is gyűjt a további fejlesztésekhez. Nem hiába, a Volvo Trucks célul tűzte ki, hogy Észak-Amerikában is élen járjon a tehergépkocsik villamosításában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Még többet kifacsarnak belőle

Nem kell a szomszédba menniük egy kis innovációért a Daimler Truck fejlesztőinek sem. Most azzal álltak elő, hogy a még nagyobb energiasűrűség érdekében mélyhűtéssel cseppfolyósított hidrogénnel táplálják üzemanyagcellás nyerges vontatójukat. Az erre felkészített Mercedes-Benz GenH2…

Látványos zöldülés

Nem sokkal a Ford E-Transit sorozatgyártásának elindítása után a kék oválist viselő márka máris leleplezte következő elektromos kishaszonjárművét. Mivel az E-Transit Custom gyártása csak 2023 második felében kezdődik, egyelőre csak néhány kulcsadatot tett közzé a…

Kecsegtető alternatíva

Ezer kilométert elérő hatótávolsággal, negyedóráig sem tartó tankolási idővel, elektromos hajtással, csupán színtiszta vízgőz kibocsátásával és akár 65 tonnát is meghaladó megengedett legnagyobb szerelvényössztömeggel tűnik ki a Volvo FH üzemanyagcellás nyerges vontatója, amelynek már megkezdték…

Maratonista villanybusz

Nem akárhogyan vett részt a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City 12 E szóló városi busz a 2022-es International Bus Euro Test összehasonlító teszten. Münchenből nyolc országot átszelve tíz nap alatt, közel 2500 kilométer sikeres…

Példamutató beszerzés

Öt új, teljesen elektromos hajtású DAF CF Electric nyerges vontatót állított munkába az Egyesült Királyságban az Amazon, amely korábban a világon elsők között alkalmazott tisztán elektromos nehéz-tehergépjárműveket a fuvarfeladataihoz. Az óriásvállalat így ismét egy lépéssel…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra