Fenntarthatósági mozgalmat indítottak

Kiterítette lapjait a Ford Trucks az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, azaz számos újdonság bemutatásával felvázolta, hogy hogyan képzeli a jövőt. A fenntartható közlekedésre való átállási folyamatát pedig még külön el is nevezte, méghozzá F generációs mozgalomnak (Generation F movement). Ennek élén a tisztán elektromos hajtás áll, kiegészítve fejlett hálózatba kapcsolhatósággal és önvezetéssel.

Közzétéve:

Lépést tartva a haszonjárműipar aktuális trendjével a Ford Trucks azzal számol, hogy 2030-ra Európában a járművei felét helyileg nulla károsanyag-kibocsátású hajtással értékesíti majd. Az ACEA nyilatkozatának aláírásával pedig felvállalta azt a célt, hogy 2040-től csak ilyen nehéz-haszonjárműveket bocsát piacra.

Megéri zöldnek lenni

Ennek jegyében a Ford Trucks az IAA haszonjármű-kiállításon bemutatta első teljesen elektromos hajtású teherautóját, amely egyúttal egy vadonatúj generációt képvisel, ez jól látszik a fülkéjén is. A 18-26 tonna legnagyobb megengedett össztömegű és kiválóan manőverezhető tehergépkocsit 392 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal látták el, így a hatótávolsága akár 300 kilométer is lehet. A gyorstöltése pedig 75 percet vesz igénybe, tehát akár nap közben is jelentősen megtoldható az adott napon elérhető futásteljesítménye. A Ford Trucks számításai szerint az elektromos teherautója nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdaságossági szempontból is jó választás. Az üzemeltetésével járó energiaköltségek közel feleakkorák, a karbantartási költségek pedig harmadakkorák, mint egy hasonló, dízelmotorral hajtott modellnek. Így a Ford Trucks elektromos tehergépjárműve négyéves időtartam alatt állami támogatások és ösztönzők nélkül is kisebb teljes birtoklási költséget nyújt, mint egy hasonló specifikációjú, dízelüzemű modell.

Okosodó Fordok

Emellett a Ford Trucks a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszert új funkciókkal látta el, amelyek a járművezetők és a flottamenedzserek életét egyaránt megkönnyítik. Ilyenek például a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás és a multimédia-rendszer. Továbbá a gyártó bemutatta az autópályán 4-es szintű önvezetésre képes rendszerét, amely logisztikai központok között lehetővé teszi a járművezető beavatkozása nélküli közlekedést. Ehhez kapcsolódik a távvezérlés technikája, amelynél a vezető távolról csatlakozhat az önvezető járműhöz. Így például megoldhat olyan váratlan helyzeteket, amelyek még az emberi intelligenciát igénylik. Az automatikus tolatási funkció használatával pedig a tehergépkocsi magától rááll a rakodórámpára, ami sok esetben időt és a sérülések elkerülésével költséget takarít meg, valamint nem rabolja a sofőr értékes vezetési idejét. Nagy vonalakban ezekkel a megoldásokkal igyekszik a Ford Trucks egyre közelebb kerülni a fenntartható közlekedés biztosításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.