Fenntarthatósági mozgalmat indítottak

Kiterítette lapjait a Ford Trucks az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, azaz számos újdonság bemutatásával felvázolta, hogy hogyan képzeli a jövőt. A fenntartható közlekedésre való átállási folyamatát pedig még külön el is nevezte, méghozzá F generációs mozgalomnak (Generation F movement). Ennek élén a tisztán elektromos hajtás áll, kiegészítve fejlett hálózatba kapcsolhatósággal és önvezetéssel.

Közzétéve:

Lépést tartva a haszonjárműipar aktuális trendjével a Ford Trucks azzal számol, hogy 2030-ra Európában a járművei felét helyileg nulla károsanyag-kibocsátású hajtással értékesíti majd. Az ACEA nyilatkozatának aláírásával pedig felvállalta azt a célt, hogy 2040-től csak ilyen nehéz-haszonjárműveket bocsát piacra.

Megéri zöldnek lenni

Ennek jegyében a Ford Trucks az IAA haszonjármű-kiállításon bemutatta első teljesen elektromos hajtású teherautóját, amely egyúttal egy vadonatúj generációt képvisel, ez jól látszik a fülkéjén is. A 18-26 tonna legnagyobb megengedett össztömegű és kiválóan manőverezhető tehergépkocsit 392 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal látták el, így a hatótávolsága akár 300 kilométer is lehet. A gyorstöltése pedig 75 percet vesz igénybe, tehát akár nap közben is jelentősen megtoldható az adott napon elérhető futásteljesítménye. A Ford Trucks számításai szerint az elektromos teherautója nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdaságossági szempontból is jó választás. Az üzemeltetésével járó energiaköltségek közel feleakkorák, a karbantartási költségek pedig harmadakkorák, mint egy hasonló, dízelmotorral hajtott modellnek. Így a Ford Trucks elektromos tehergépjárműve négyéves időtartam alatt állami támogatások és ösztönzők nélkül is kisebb teljes birtoklási költséget nyújt, mint egy hasonló specifikációjú, dízelüzemű modell.

Okosodó Fordok

Emellett a Ford Trucks a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszert új funkciókkal látta el, amelyek a járművezetők és a flottamenedzserek életét egyaránt megkönnyítik. Ilyenek például a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás és a multimédia-rendszer. Továbbá a gyártó bemutatta az autópályán 4-es szintű önvezetésre képes rendszerét, amely logisztikai központok között lehetővé teszi a járművezető beavatkozása nélküli közlekedést. Ehhez kapcsolódik a távvezérlés technikája, amelynél a vezető távolról csatlakozhat az önvezető járműhöz. Így például megoldhat olyan váratlan helyzeteket, amelyek még az emberi intelligenciát igénylik. Az automatikus tolatási funkció használatával pedig a tehergépkocsi magától rááll a rakodórámpára, ami sok esetben időt és a sérülések elkerülésével költséget takarít meg, valamint nem rabolja a sofőr értékes vezetési idejét. Nagy vonalakban ezekkel a megoldásokkal igyekszik a Ford Trucks egyre közelebb kerülni a fenntartható közlekedés biztosításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…