Fenntarthatósági mozgalmat indítottak

Kiterítette lapjait a Ford Trucks az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, azaz számos újdonság bemutatásával felvázolta, hogy hogyan képzeli a jövőt. A fenntartható közlekedésre való átállási folyamatát pedig még külön el is nevezte, méghozzá F generációs mozgalomnak (Generation F movement). Ennek élén a tisztán elektromos hajtás áll, kiegészítve fejlett hálózatba kapcsolhatósággal és önvezetéssel.

Közzétéve:

Lépést tartva a haszonjárműipar aktuális trendjével a Ford Trucks azzal számol, hogy 2030-ra Európában a járművei felét helyileg nulla károsanyag-kibocsátású hajtással értékesíti majd. Az ACEA nyilatkozatának aláírásával pedig felvállalta azt a célt, hogy 2040-től csak ilyen nehéz-haszonjárműveket bocsát piacra.

Megéri zöldnek lenni

Ennek jegyében a Ford Trucks az IAA haszonjármű-kiállításon bemutatta első teljesen elektromos hajtású teherautóját, amely egyúttal egy vadonatúj generációt képvisel, ez jól látszik a fülkéjén is. A 18-26 tonna legnagyobb megengedett össztömegű és kiválóan manőverezhető tehergépkocsit 392 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal látták el, így a hatótávolsága akár 300 kilométer is lehet. A gyorstöltése pedig 75 percet vesz igénybe, tehát akár nap közben is jelentősen megtoldható az adott napon elérhető futásteljesítménye. A Ford Trucks számításai szerint az elektromos teherautója nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdaságossági szempontból is jó választás. Az üzemeltetésével járó energiaköltségek közel feleakkorák, a karbantartási költségek pedig harmadakkorák, mint egy hasonló, dízelmotorral hajtott modellnek. Így a Ford Trucks elektromos tehergépjárműve négyéves időtartam alatt állami támogatások és ösztönzők nélkül is kisebb teljes birtoklási költséget nyújt, mint egy hasonló specifikációjú, dízelüzemű modell.

Okosodó Fordok

Emellett a Ford Trucks a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszert új funkciókkal látta el, amelyek a járművezetők és a flottamenedzserek életét egyaránt megkönnyítik. Ilyenek például a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás és a multimédia-rendszer. Továbbá a gyártó bemutatta az autópályán 4-es szintű önvezetésre képes rendszerét, amely logisztikai központok között lehetővé teszi a járművezető beavatkozása nélküli közlekedést. Ehhez kapcsolódik a távvezérlés technikája, amelynél a vezető távolról csatlakozhat az önvezető járműhöz. Így például megoldhat olyan váratlan helyzeteket, amelyek még az emberi intelligenciát igénylik. Az automatikus tolatási funkció használatával pedig a tehergépkocsi magától rááll a rakodórámpára, ami sok esetben időt és a sérülések elkerülésével költséget takarít meg, valamint nem rabolja a sofőr értékes vezetési idejét. Nagy vonalakban ezekkel a megoldásokkal igyekszik a Ford Trucks egyre közelebb kerülni a fenntartható közlekedés biztosításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…