Három évtizednyi innováció

Idén harmincéves a Volvo Trucks legnagyobb példányszámban értékesített típusa, az FH. A svéd gyártó zászlóshajója természetesen rengeteget változott a bevezetése óta, ám a kezdetektől fogva mind a mai napig jellegzetes külső és belső megjelenés, kiemelkedő vezetési kényelem, valamint fejlett biztonsági és hatékonysági műszaki megoldások jellemzik.

Közzétéve:

Amikor harminc évvel ezelőtt az első lökhárítótól a hátsóig teljesen új fejlesztésű teherautóként bemutatkozott a Volvo FH, innovációival új mércét állított fel a vezethetőség és az üzemanyag-hatékonyság terén. Ennek lelke a teljesen új tervezésű 12 literes dízelmotor volt, ám a kényelmes belsőterű fülke kiváló aerodinamikai jellemzői is hozzájárultak az üzemanyag-takarékos működéshez.

Sőt, kapott egy soros, hathengeres, 16 literes erőforrást is, amely az évtizedek során többször is Európa legerősebb sorozatgyártású teherautó-motorjának számított a piacon. Továbbá az FH vadonatúj alváza rugalmas felépítményezési lehetőségeket kínált számos különféle alkalmazáshoz. Mindezek eredményeként az FH lefektette a korszerű teherautók koncepciójának alapjait, valamint gyorsan jó hírnevet szerzett magának az üzemeltetők körében.

Folyamatos fejlődés

Persze a göteborgi szakemberek nem üldögéltek a babérjaikon, hanem mindig is igyekeztek és a mai napig mindent elkövetnek azért, hogy még jobbá tegyék az ikonikus típusukat a Volvo hagyományos alapértékei, a biztonság, a minőség és a környezetvédelem jegyében. Ennek eredményeként bevezetése óta ma már az ötödik generációjánál tart az FH. Az elmúlt három évtized innovációjának legfontosabb mérföldkövei között említhető a kormánylégzsák, az I-Shift automatizált váltó és a Volvo Dynamic Steering elektrohidraulikus kormánymű bevezetése.

A visszapillantó tükrök egyedülállóan karcsú kialakítása és a nagy fényerejű, különleges V alakú fényszórók pedig ékes példái annak, hogy a dizájn hogyan járhat kéz a kézben a technikával. A folyamatos fejlesztések elismeréseként a Volvo FH az egyetlen teherautó-típus, amely háromszor is elnyerte a szakma legrangosabb kitüntetését, a Nemzetközi Év Teherautója díjat. Ám a siker legbeszédesebb bizonyítéka mégiscsak az, hogy az FH típust harminc év alatt közel 1,4 millió példányban értékesítették világszerte mintegy nyolcvan országban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…