Három évtizednyi innováció

Idén harmincéves a Volvo Trucks legnagyobb példányszámban értékesített típusa, az FH. A svéd gyártó zászlóshajója természetesen rengeteget változott a bevezetése óta, ám a kezdetektől fogva mind a mai napig jellegzetes külső és belső megjelenés, kiemelkedő vezetési kényelem, valamint fejlett biztonsági és hatékonysági műszaki megoldások jellemzik.

Közzétéve:

Amikor harminc évvel ezelőtt az első lökhárítótól a hátsóig teljesen új fejlesztésű teherautóként bemutatkozott a Volvo FH, innovációival új mércét állított fel a vezethetőség és az üzemanyag-hatékonyság terén. Ennek lelke a teljesen új tervezésű 12 literes dízelmotor volt, ám a kényelmes belsőterű fülke kiváló aerodinamikai jellemzői is hozzájárultak az üzemanyag-takarékos működéshez.

Sőt, kapott egy soros, hathengeres, 16 literes erőforrást is, amely az évtizedek során többször is Európa legerősebb sorozatgyártású teherautó-motorjának számított a piacon. Továbbá az FH vadonatúj alváza rugalmas felépítményezési lehetőségeket kínált számos különféle alkalmazáshoz. Mindezek eredményeként az FH lefektette a korszerű teherautók koncepciójának alapjait, valamint gyorsan jó hírnevet szerzett magának az üzemeltetők körében.

Folyamatos fejlődés

Persze a göteborgi szakemberek nem üldögéltek a babérjaikon, hanem mindig is igyekeztek és a mai napig mindent elkövetnek azért, hogy még jobbá tegyék az ikonikus típusukat a Volvo hagyományos alapértékei, a biztonság, a minőség és a környezetvédelem jegyében. Ennek eredményeként bevezetése óta ma már az ötödik generációjánál tart az FH. Az elmúlt három évtized innovációjának legfontosabb mérföldkövei között említhető a kormánylégzsák, az I-Shift automatizált váltó és a Volvo Dynamic Steering elektrohidraulikus kormánymű bevezetése.

A visszapillantó tükrök egyedülállóan karcsú kialakítása és a nagy fényerejű, különleges V alakú fényszórók pedig ékes példái annak, hogy a dizájn hogyan járhat kéz a kézben a technikával. A folyamatos fejlesztések elismeréseként a Volvo FH az egyetlen teherautó-típus, amely háromszor is elnyerte a szakma legrangosabb kitüntetését, a Nemzetközi Év Teherautója díjat. Ám a siker legbeszédesebb bizonyítéka mégiscsak az, hogy az FH típust harminc év alatt közel 1,4 millió példányban értékesítették világszerte mintegy nyolcvan országban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…