Három évtizednyi innováció

Idén harmincéves a Volvo Trucks legnagyobb példányszámban értékesített típusa, az FH. A svéd gyártó zászlóshajója természetesen rengeteget változott a bevezetése óta, ám a kezdetektől fogva mind a mai napig jellegzetes külső és belső megjelenés, kiemelkedő vezetési kényelem, valamint fejlett biztonsági és hatékonysági műszaki megoldások jellemzik.

Közzétéve:

Amikor harminc évvel ezelőtt az első lökhárítótól a hátsóig teljesen új fejlesztésű teherautóként bemutatkozott a Volvo FH, innovációival új mércét állított fel a vezethetőség és az üzemanyag-hatékonyság terén. Ennek lelke a teljesen új tervezésű 12 literes dízelmotor volt, ám a kényelmes belsőterű fülke kiváló aerodinamikai jellemzői is hozzájárultak az üzemanyag-takarékos működéshez.

Sőt, kapott egy soros, hathengeres, 16 literes erőforrást is, amely az évtizedek során többször is Európa legerősebb sorozatgyártású teherautó-motorjának számított a piacon. Továbbá az FH vadonatúj alváza rugalmas felépítményezési lehetőségeket kínált számos különféle alkalmazáshoz. Mindezek eredményeként az FH lefektette a korszerű teherautók koncepciójának alapjait, valamint gyorsan jó hírnevet szerzett magának az üzemeltetők körében.

Folyamatos fejlődés

Persze a göteborgi szakemberek nem üldögéltek a babérjaikon, hanem mindig is igyekeztek és a mai napig mindent elkövetnek azért, hogy még jobbá tegyék az ikonikus típusukat a Volvo hagyományos alapértékei, a biztonság, a minőség és a környezetvédelem jegyében. Ennek eredményeként bevezetése óta ma már az ötödik generációjánál tart az FH. Az elmúlt három évtized innovációjának legfontosabb mérföldkövei között említhető a kormánylégzsák, az I-Shift automatizált váltó és a Volvo Dynamic Steering elektrohidraulikus kormánymű bevezetése.

A visszapillantó tükrök egyedülállóan karcsú kialakítása és a nagy fényerejű, különleges V alakú fényszórók pedig ékes példái annak, hogy a dizájn hogyan járhat kéz a kézben a technikával. A folyamatos fejlesztések elismeréseként a Volvo FH az egyetlen teherautó-típus, amely háromszor is elnyerte a szakma legrangosabb kitüntetését, a Nemzetközi Év Teherautója díjat. Ám a siker legbeszédesebb bizonyítéka mégiscsak az, hogy az FH típust harminc év alatt közel 1,4 millió példányban értékesítették világszerte mintegy nyolcvan országban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…