Hatvanéves a furgongyártás fellegvára

Idén ünnepli a Mercedes-Benz a düsseldorfi gyárának hatvanadik évfordulóját, ahol csak az elmúlt harminc évben több mint ötmillió kishaszonjármű látott napvilágot. A folyamatosan korszerűsített üzem a fenntarthatóság terén is úttörőnek számít úgy a saját, mint az ott készülő járművek környezeti lábnyoma tekintetében. Mindemellett társadalmi felelősségvállalásban is példamutató.       

Közzétéve:

Hatvan évvel ezelőtt a Daimler Benz AG az Audi egyik ősének tekinthető Auto Union márkától vette meg a düsseldorfi járműgyárat. Rögtön kezdetét is vette az a fejlesztés, amelynek eredményeként ma már ez a Mercedes-Benz cégcsoport legnagyobb és legkorszerűbb kishaszonjárműgyára. Jelenleg a 700 ezer négyzetméteres üzemben körülbelül hatezer fő dolgozik. Olyan legendás típusok készültek itt, mint a Bremer és a Düsseldorfer becenevű igáslovak. Majd 1995-ben megkezdődött a Sprinter zárt furgonok gyártása, és 2019-ben a tisztán elektromos hajtású eSprinter zöldítette a palettát. A jövő év második felében pedig indul az eSprinter új generációjának előállítása. A teljesen elektromos járművek gyártósora a hagyományos hajtású modelleké mellett helyezkedik el, ami kellő rugalmasságot biztosít jóformán az összes ügyféligény és piaci követelmény kielégítéséhez.

Fenntartható folyamatok

A csillagos márka azonban nemcsak a termékeit illetően törekszik a fenntarthatóságot szem előtt tartani, hanem azok gyártása terén is. Ezért körülbelül ötvenmillió eurót ruház be az új eSprinter termelésének előkészítésébe. Sőt, a Mercedes-Benz összes saját tulajdonú kishaszonjárműgyára szerte a világon már ma szén-dioxid-semlegesen működik! Ezt Düsseldorfban többek között olyan intézkedések támogatják, mint az igény szerinti járatok a gyáron belül, a vezető nélküli szállítórendszerek és az üzemanyagcellás hajtású ipari tehergépjárművek. Továbbá a gyártó kinyilatkoztatott célja rövid időn belül teljesen átállni megújuló forrásokból származó elektromos áram beszerzésére. Szintén fontos környezetvédelmi megoldás, hogy a düsseldorfi üzem 2012 óta papírmentesen működik, vagyis táblagépek helyettesítik a papírt a dokumentáláshoz és információátadáshoz a termelési folyamatban.

Példás munkáltató

A düsseldorfi gyár a környezetvédelmi intézkedések mellett dolgozóinak továbbképzése terén is jelentős beruházásokat hajt végre. Az eSprinter kapcsán az üzem az elektromos hajtásmódok szakértői központjává vált. Emellett már több mint 2800 munkatársa megszerezte a nagyfeszültségű berendezések szereléséhez szükséges szakképesítést. Ez a szám is azt mutatja, hogy a düsseldorfi gyár a régió egyik legnagyobb munkáltatója, amely ráadásul a társadalmi felelősségvállalásban is jeleskedik. Többek között hátrányos helyzetű embereket és egy gyermekkórházat is támogat. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy amennyire eredményes múlttal büszkélkedhet, legalább annyira sikeres jövő áll a Mercedes-Benz düsseldorfi kishaszonjárműgyára előtt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…