Hatvanéves a furgongyártás fellegvára

Idén ünnepli a Mercedes-Benz a düsseldorfi gyárának hatvanadik évfordulóját, ahol csak az elmúlt harminc évben több mint ötmillió kishaszonjármű látott napvilágot. A folyamatosan korszerűsített üzem a fenntarthatóság terén is úttörőnek számít úgy a saját, mint az ott készülő járművek környezeti lábnyoma tekintetében. Mindemellett társadalmi felelősségvállalásban is példamutató.       

Közzétéve:

Hatvan évvel ezelőtt a Daimler Benz AG az Audi egyik ősének tekinthető Auto Union márkától vette meg a düsseldorfi járműgyárat. Rögtön kezdetét is vette az a fejlesztés, amelynek eredményeként ma már ez a Mercedes-Benz cégcsoport legnagyobb és legkorszerűbb kishaszonjárműgyára. Jelenleg a 700 ezer négyzetméteres üzemben körülbelül hatezer fő dolgozik. Olyan legendás típusok készültek itt, mint a Bremer és a Düsseldorfer becenevű igáslovak. Majd 1995-ben megkezdődött a Sprinter zárt furgonok gyártása, és 2019-ben a tisztán elektromos hajtású eSprinter zöldítette a palettát. A jövő év második felében pedig indul az eSprinter új generációjának előállítása. A teljesen elektromos járművek gyártósora a hagyományos hajtású modelleké mellett helyezkedik el, ami kellő rugalmasságot biztosít jóformán az összes ügyféligény és piaci követelmény kielégítéséhez.

Fenntartható folyamatok

A csillagos márka azonban nemcsak a termékeit illetően törekszik a fenntarthatóságot szem előtt tartani, hanem azok gyártása terén is. Ezért körülbelül ötvenmillió eurót ruház be az új eSprinter termelésének előkészítésébe. Sőt, a Mercedes-Benz összes saját tulajdonú kishaszonjárműgyára szerte a világon már ma szén-dioxid-semlegesen működik! Ezt Düsseldorfban többek között olyan intézkedések támogatják, mint az igény szerinti járatok a gyáron belül, a vezető nélküli szállítórendszerek és az üzemanyagcellás hajtású ipari tehergépjárművek. Továbbá a gyártó kinyilatkoztatott célja rövid időn belül teljesen átállni megújuló forrásokból származó elektromos áram beszerzésére. Szintén fontos környezetvédelmi megoldás, hogy a düsseldorfi üzem 2012 óta papírmentesen működik, vagyis táblagépek helyettesítik a papírt a dokumentáláshoz és információátadáshoz a termelési folyamatban.

Példás munkáltató

A düsseldorfi gyár a környezetvédelmi intézkedések mellett dolgozóinak továbbképzése terén is jelentős beruházásokat hajt végre. Az eSprinter kapcsán az üzem az elektromos hajtásmódok szakértői központjává vált. Emellett már több mint 2800 munkatársa megszerezte a nagyfeszültségű berendezések szereléséhez szükséges szakképesítést. Ez a szám is azt mutatja, hogy a düsseldorfi gyár a régió egyik legnagyobb munkáltatója, amely ráadásul a társadalmi felelősségvállalásban is jeleskedik. Többek között hátrányos helyzetű embereket és egy gyermekkórházat is támogat. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy amennyire eredményes múlttal büszkélkedhet, legalább annyira sikeres jövő áll a Mercedes-Benz düsseldorfi kishaszonjárműgyára előtt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra