Hatvanéves a furgongyártás fellegvára

Idén ünnepli a Mercedes-Benz a düsseldorfi gyárának hatvanadik évfordulóját, ahol csak az elmúlt harminc évben több mint ötmillió kishaszonjármű látott napvilágot. A folyamatosan korszerűsített üzem a fenntarthatóság terén is úttörőnek számít úgy a saját, mint az ott készülő járművek környezeti lábnyoma tekintetében. Mindemellett társadalmi felelősségvállalásban is példamutató.       

Közzétéve:

Hatvan évvel ezelőtt a Daimler Benz AG az Audi egyik ősének tekinthető Auto Union márkától vette meg a düsseldorfi járműgyárat. Rögtön kezdetét is vette az a fejlesztés, amelynek eredményeként ma már ez a Mercedes-Benz cégcsoport legnagyobb és legkorszerűbb kishaszonjárműgyára. Jelenleg a 700 ezer négyzetméteres üzemben körülbelül hatezer fő dolgozik. Olyan legendás típusok készültek itt, mint a Bremer és a Düsseldorfer becenevű igáslovak. Majd 1995-ben megkezdődött a Sprinter zárt furgonok gyártása, és 2019-ben a tisztán elektromos hajtású eSprinter zöldítette a palettát. A jövő év második felében pedig indul az eSprinter új generációjának előállítása. A teljesen elektromos járművek gyártósora a hagyományos hajtású modelleké mellett helyezkedik el, ami kellő rugalmasságot biztosít jóformán az összes ügyféligény és piaci követelmény kielégítéséhez.

Fenntartható folyamatok

A csillagos márka azonban nemcsak a termékeit illetően törekszik a fenntarthatóságot szem előtt tartani, hanem azok gyártása terén is. Ezért körülbelül ötvenmillió eurót ruház be az új eSprinter termelésének előkészítésébe. Sőt, a Mercedes-Benz összes saját tulajdonú kishaszonjárműgyára szerte a világon már ma szén-dioxid-semlegesen működik! Ezt Düsseldorfban többek között olyan intézkedések támogatják, mint az igény szerinti járatok a gyáron belül, a vezető nélküli szállítórendszerek és az üzemanyagcellás hajtású ipari tehergépjárművek. Továbbá a gyártó kinyilatkoztatott célja rövid időn belül teljesen átállni megújuló forrásokból származó elektromos áram beszerzésére. Szintén fontos környezetvédelmi megoldás, hogy a düsseldorfi üzem 2012 óta papírmentesen működik, vagyis táblagépek helyettesítik a papírt a dokumentáláshoz és információátadáshoz a termelési folyamatban.

Példás munkáltató

A düsseldorfi gyár a környezetvédelmi intézkedések mellett dolgozóinak továbbképzése terén is jelentős beruházásokat hajt végre. Az eSprinter kapcsán az üzem az elektromos hajtásmódok szakértői központjává vált. Emellett már több mint 2800 munkatársa megszerezte a nagyfeszültségű berendezések szereléséhez szükséges szakképesítést. Ez a szám is azt mutatja, hogy a düsseldorfi gyár a régió egyik legnagyobb munkáltatója, amely ráadásul a társadalmi felelősségvállalásban is jeleskedik. Többek között hátrányos helyzetű embereket és egy gyermekkórházat is támogat. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy amennyire eredményes múlttal büszkélkedhet, legalább annyira sikeres jövő áll a Mercedes-Benz düsseldorfi kishaszonjárműgyára előtt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra