Hatvanéves a furgongyártás fellegvára

Idén ünnepli a Mercedes-Benz a düsseldorfi gyárának hatvanadik évfordulóját, ahol csak az elmúlt harminc évben több mint ötmillió kishaszonjármű látott napvilágot. A folyamatosan korszerűsített üzem a fenntarthatóság terén is úttörőnek számít úgy a saját, mint az ott készülő járművek környezeti lábnyoma tekintetében. Mindemellett társadalmi felelősségvállalásban is példamutató.       

Közzétéve:

Hatvan évvel ezelőtt a Daimler Benz AG az Audi egyik ősének tekinthető Auto Union márkától vette meg a düsseldorfi járműgyárat. Rögtön kezdetét is vette az a fejlesztés, amelynek eredményeként ma már ez a Mercedes-Benz cégcsoport legnagyobb és legkorszerűbb kishaszonjárműgyára. Jelenleg a 700 ezer négyzetméteres üzemben körülbelül hatezer fő dolgozik. Olyan legendás típusok készültek itt, mint a Bremer és a Düsseldorfer becenevű igáslovak. Majd 1995-ben megkezdődött a Sprinter zárt furgonok gyártása, és 2019-ben a tisztán elektromos hajtású eSprinter zöldítette a palettát. A jövő év második felében pedig indul az eSprinter új generációjának előállítása. A teljesen elektromos járművek gyártósora a hagyományos hajtású modelleké mellett helyezkedik el, ami kellő rugalmasságot biztosít jóformán az összes ügyféligény és piaci követelmény kielégítéséhez.

Fenntartható folyamatok

A csillagos márka azonban nemcsak a termékeit illetően törekszik a fenntarthatóságot szem előtt tartani, hanem azok gyártása terén is. Ezért körülbelül ötvenmillió eurót ruház be az új eSprinter termelésének előkészítésébe. Sőt, a Mercedes-Benz összes saját tulajdonú kishaszonjárműgyára szerte a világon már ma szén-dioxid-semlegesen működik! Ezt Düsseldorfban többek között olyan intézkedések támogatják, mint az igény szerinti járatok a gyáron belül, a vezető nélküli szállítórendszerek és az üzemanyagcellás hajtású ipari tehergépjárművek. Továbbá a gyártó kinyilatkoztatott célja rövid időn belül teljesen átállni megújuló forrásokból származó elektromos áram beszerzésére. Szintén fontos környezetvédelmi megoldás, hogy a düsseldorfi üzem 2012 óta papírmentesen működik, vagyis táblagépek helyettesítik a papírt a dokumentáláshoz és információátadáshoz a termelési folyamatban.

Példás munkáltató

A düsseldorfi gyár a környezetvédelmi intézkedések mellett dolgozóinak továbbképzése terén is jelentős beruházásokat hajt végre. Az eSprinter kapcsán az üzem az elektromos hajtásmódok szakértői központjává vált. Emellett már több mint 2800 munkatársa megszerezte a nagyfeszültségű berendezések szereléséhez szükséges szakképesítést. Ez a szám is azt mutatja, hogy a düsseldorfi gyár a régió egyik legnagyobb munkáltatója, amely ráadásul a társadalmi felelősségvállalásban is jeleskedik. Többek között hátrányos helyzetű embereket és egy gyermekkórházat is támogat. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy amennyire eredményes múlttal büszkélkedhet, legalább annyira sikeres jövő áll a Mercedes-Benz düsseldorfi kishaszonjárműgyára előtt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.