Innovatív testvérek

Miután két évvel ezelőtt számos világújdonságával igen sikeresen megkezdte piaci szereplését az ötödik generációs Mercedes-Benz Actros, most új, speciális ügyfélkörök igényeire szabott modellváltozatokkal, valamint további biztonsági újításokkal egészült ki gazdag kínálata. Emellett pedig az építőiparban tündöklő testvére, az Arocs számára is elérhetővé vált jó néhány innovációja.

Közzétéve:

Többek között a 2020-as Év Tehergépkocsija díjjal kitüntetett Mercedes-Benz Actros 5 kezdeti sikerei előtt is tiszteleg az idén januártól rendelhető Actros Edition 2 modellváltozat. A mindössze négyszáz példányra korlátozott darabszámú kiadás azokhoz az ügyfelekhez szól, akik egy kívül-belül exkluzív megjelenésű és igen gazdag felszereltségű tehergépjárművet szeretnének flottájuk élére állítani vagy saját maguk jutalmazására beszerezni. Kis csillagokból álló mintázat, négy LED-es szúrófényszórót magában foglaló napellenző, sötét metálszürke hűtőrács, rozsdamentes acélból készült elemek, Edition 2 feliratok, nappabőr borítások, karbonszálas mintázatú díszítések és rejtett hangulatvilágítások – többek között ezek emelik ki a sorból az Actros Edition 2 modelleket.

Költséghatékony funkcionalitás

Éppen az exkluzív kiadás ellenkezőjét képviseli a szintén idén év elejétől rendelhető Actros F belépőmodell, amely a letisztult funkcionalitást, a racionális megoldásokat és a költséghatékonyságot mindenek elé állító üzemeltetőket veszi célba. Ennek megfelelően analóg műszerpanelt és hagyományos visszapillantó tükröket kap a teljesen digitális műszeregység és a kamerákkal működő MirrorCam helyett. Azonban extrafelszerelésként akár oldalsó holttérfigyelővel és Fleetboard telematikai rendszerrel is kiegészíthetik az ügyfelek, akik a szolgáltatások teljes körű kínálatából választhatnak a hatékony üzemeltetés elősegítéséhez. Például Mercedes-Benz CompleteMile szervizszerződést is köthetnek, amelynek havi díja a ténylegesen futott kilométerek számán alapul.

Furgon bérlés

A biztonság éllovasa

A két speciális modellváltozat kidolgozása mellett a csillagos márka szakemberei persze a biztonsági rendszerek fejlesztését is gőzerővel folytatták. Ennek eredményeként az Actros és az Arocs típushoz idén nyártól két világújdonság is rendelkezésre áll majd. Egyik az Active Sideguard Assist (ASGA), amely egy aktív oldalsó holttérfigyelőt jelent. Újdonsága, hogy már nemcsak figyelmeztetést küld a tehergépkocsi vezetőjének, ha gyalogost vagy kerékpárost észlel az oldalsó holttérben, hanem húsz kilométer/óra sebességig automatikus vészfékezéssel megállítja a járművet. A másik újítás az Active Drive Assist 2 (ADA 2), amely már arra is képes, hogy magától megállítsa a tehergépjárművet, ha annak vezetője huzamosabb ideig nem vesz részt aktívan a vezetésben, például rosszullét következtében. Majd működteti az elektronikus vezérlésű rögzítőféket és kinyitja a központi zárat, megkönnyítve ezzel a segítséget nyújtók dolgát.

Átszivárgó innovációk

 Az új biztonsági rendszerek mellé pedig az Actros utóbbi két évben megjelent több fontos újítását is megkapta az Arocs. Például a GPS-adatok alapján a domborzat mellett már az országúti infrastruktúrához, tehát többek között a körforgalmakhoz vagy sebességkorlátozásokhoz is előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlést (PPC), amely akár öt százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Továbbá a visszapillantó tükröket kiváltó kamerás rendszer (MirrorCam), az ötödik generációs automatikus vészfékrendszer, vagyis a gyalogosokat is észlelő Active Brake Assist 5 (ABA 5) és a 12 colos, teljesen digitális műszerpanel is választható már az Arocs típushoz. Akárcsak a több telematikai szolgáltatáshoz is állandó hálózati kapcsolatot biztosító Truck Data Center. Ezáltal a Mercedes-Benz Actros és Arocs ismét számos egyedülálló újdonságot kínál a maga kategóriájában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…