Innovatív testvérek

Miután két évvel ezelőtt számos világújdonságával igen sikeresen megkezdte piaci szereplését az ötödik generációs Mercedes-Benz Actros, most új, speciális ügyfélkörök igényeire szabott modellváltozatokkal, valamint további biztonsági újításokkal egészült ki gazdag kínálata. Emellett pedig az építőiparban tündöklő testvére, az Arocs számára is elérhetővé vált jó néhány innovációja.

Közzétéve:

Többek között a 2020-as Év Tehergépkocsija díjjal kitüntetett Mercedes-Benz Actros 5 kezdeti sikerei előtt is tiszteleg az idén januártól rendelhető Actros Edition 2 modellváltozat. A mindössze négyszáz példányra korlátozott darabszámú kiadás azokhoz az ügyfelekhez szól, akik egy kívül-belül exkluzív megjelenésű és igen gazdag felszereltségű tehergépjárművet szeretnének flottájuk élére állítani vagy saját maguk jutalmazására beszerezni. Kis csillagokból álló mintázat, négy LED-es szúrófényszórót magában foglaló napellenző, sötét metálszürke hűtőrács, rozsdamentes acélból készült elemek, Edition 2 feliratok, nappabőr borítások, karbonszálas mintázatú díszítések és rejtett hangulatvilágítások – többek között ezek emelik ki a sorból az Actros Edition 2 modelleket.

Költséghatékony funkcionalitás

Éppen az exkluzív kiadás ellenkezőjét képviseli a szintén idén év elejétől rendelhető Actros F belépőmodell, amely a letisztult funkcionalitást, a racionális megoldásokat és a költséghatékonyságot mindenek elé állító üzemeltetőket veszi célba. Ennek megfelelően analóg műszerpanelt és hagyományos visszapillantó tükröket kap a teljesen digitális műszeregység és a kamerákkal működő MirrorCam helyett. Azonban extrafelszerelésként akár oldalsó holttérfigyelővel és Fleetboard telematikai rendszerrel is kiegészíthetik az ügyfelek, akik a szolgáltatások teljes körű kínálatából választhatnak a hatékony üzemeltetés elősegítéséhez. Például Mercedes-Benz CompleteMile szervizszerződést is köthetnek, amelynek havi díja a ténylegesen futott kilométerek számán alapul.

Furgon bérlés

A biztonság éllovasa

A két speciális modellváltozat kidolgozása mellett a csillagos márka szakemberei persze a biztonsági rendszerek fejlesztését is gőzerővel folytatták. Ennek eredményeként az Actros és az Arocs típushoz idén nyártól két világújdonság is rendelkezésre áll majd. Egyik az Active Sideguard Assist (ASGA), amely egy aktív oldalsó holttérfigyelőt jelent. Újdonsága, hogy már nemcsak figyelmeztetést küld a tehergépkocsi vezetőjének, ha gyalogost vagy kerékpárost észlel az oldalsó holttérben, hanem húsz kilométer/óra sebességig automatikus vészfékezéssel megállítja a járművet. A másik újítás az Active Drive Assist 2 (ADA 2), amely már arra is képes, hogy magától megállítsa a tehergépjárművet, ha annak vezetője huzamosabb ideig nem vesz részt aktívan a vezetésben, például rosszullét következtében. Majd működteti az elektronikus vezérlésű rögzítőféket és kinyitja a központi zárat, megkönnyítve ezzel a segítséget nyújtók dolgát.

Átszivárgó innovációk

 Az új biztonsági rendszerek mellé pedig az Actros utóbbi két évben megjelent több fontos újítását is megkapta az Arocs. Például a GPS-adatok alapján a domborzat mellett már az országúti infrastruktúrához, tehát többek között a körforgalmakhoz vagy sebességkorlátozásokhoz is előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlést (PPC), amely akár öt százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Továbbá a visszapillantó tükröket kiváltó kamerás rendszer (MirrorCam), az ötödik generációs automatikus vészfékrendszer, vagyis a gyalogosokat is észlelő Active Brake Assist 5 (ABA 5) és a 12 colos, teljesen digitális műszerpanel is választható már az Arocs típushoz. Akárcsak a több telematikai szolgáltatáshoz is állandó hálózati kapcsolatot biztosító Truck Data Center. Ezáltal a Mercedes-Benz Actros és Arocs ismét számos egyedülálló újdonságot kínál a maga kategóriájában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra