Küszöbön az üzemanyagcellás teherautók

Kiterjesztette együttműködését a PACCAR és a Toyota a hidrogénnel működő üzemanyagcellás nehéz-teherautók fejlesztése, illetve gyártása terén, hogy már 2024-ben megkezdődhessen a Toyota új generációs üzemanyagcellás hajtásláncával ellátott Kenworth T680 és Peterbilt 579 tehergépkocsik átadása az első ügyfeleknek.

Közzétéve:

Évek óta együttműködik a PACCAR és a Toyota az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztésében. Ennek egyik eredményeként egy kísérleti program keretében tíz Kenworth T680 FCEV teherautó teljesített szolgálatot sikeresen Los Angeles kikötőjében. A valós üzemelési körülmények között szerzett tapasztalatok alapján pedig a két vállalat tovább javította a modell teljesítményét és hatótávolságát. Sőt, a Toyota nehézkategóriás járművekbe való üzemanyagcellás elektromos hajtáslánca nemrég megkapta a Nulla Károsanyag-kibocsátású Hajtáslánc (Zero Emission Powertrain) tanúsítványt a kaliforniai levegőtisztasági erőforrásokkal foglalkozó testülettől (California Air Resources Board – CARB). Így a japán gyártó 2023 végén az Egyesült Államokban megkezdi az üzemanyagcellás modulok összeszerelését.

Kompromisszumok nélkül

Ennek kapcsán John Rich, a PACCAR műszaki vezetője kifejtette, hogy olyan élenjáró üzemanyagcellás teherautókkal jelennek meg a piacon, amelyek a minőség, a megbízhatóság és a szerviztámogatás tekintetében is megfelelnek a Kenworth, illetve a Peterbilt ügyfelei által megszokott színvonalnak. Ezáltal a PACCAR tovább bővítheti helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járműveinek kínálatát, amely javítja az üzemeltetők működési hatékonyságát, valamint csökkenti a környezeti lábnyomukat. Míg Christopher Yang, a Toyota észak-amerikai részlegének üzletfejlesztésért felelős alelnöke szerint ez az együttműködés is hozzájárul a japán vállalat küldetésének teljesítéséhez, nevezetesen ahhoz, hogy csökkentse, végsősoron pedig teljesen megszüntesse a környezet szén-dioxid-terhelését.

Fontos sarokszámok

A Kenworth már azt is bejelentette, hogy miután 2024-ben átadta az üzemanyagcellás T680 teherautókat az első ügyfeleknek, a tervek szerint 2025-ben megkezdi a sorozatgyártást. A rendeléseket pedig már el is kezdte felvenni a T680 FCEV modellekre, amelyek hatótávja elérheti a 720 kilométert. Mivel az üzemanyagcellás járművek hasonlóan gyorsan megtankolhatók, mint a dízelüzeműek, ezek a nehéz-teherautók távolsági fuvarozásban is alkalmazhatók. A T680 FCEV két villanymotorja együttesen 310 kilowatt, azaz közel 420 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes. Ezeket pedig a Toyota második generációs, dupla üzemanyagcellás modulja látja el árammal. A Peterbilt egyelőre csak annyi konkrétumot árult el, hogy az üzemanyagcellás teherautói 2025-től jelennek meg a piacon. Ám minden bizonnyal ezek is ugyanazt a hajtásláncot kapják és hasonló paramétereket kínálnak majd, mint a Kenworth T680 FCEV. Érdekes felvetés lehet az európai ügyfelek számára, hogy vajon a PACCAR cégcsoporthoz tartozó DAF teherautóiba is bekerül-e a Toyota üzemanyagcellás hajtása, és ha igen, mikor.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…