Küszöbön az üzemanyagcellás teherautók

Kiterjesztette együttműködését a PACCAR és a Toyota a hidrogénnel működő üzemanyagcellás nehéz-teherautók fejlesztése, illetve gyártása terén, hogy már 2024-ben megkezdődhessen a Toyota új generációs üzemanyagcellás hajtásláncával ellátott Kenworth T680 és Peterbilt 579 tehergépkocsik átadása az első ügyfeleknek.

Közzétéve:

Évek óta együttműködik a PACCAR és a Toyota az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztésében. Ennek egyik eredményeként egy kísérleti program keretében tíz Kenworth T680 FCEV teherautó teljesített szolgálatot sikeresen Los Angeles kikötőjében. A valós üzemelési körülmények között szerzett tapasztalatok alapján pedig a két vállalat tovább javította a modell teljesítményét és hatótávolságát. Sőt, a Toyota nehézkategóriás járművekbe való üzemanyagcellás elektromos hajtáslánca nemrég megkapta a Nulla Károsanyag-kibocsátású Hajtáslánc (Zero Emission Powertrain) tanúsítványt a kaliforniai levegőtisztasági erőforrásokkal foglalkozó testülettől (California Air Resources Board – CARB). Így a japán gyártó 2023 végén az Egyesült Államokban megkezdi az üzemanyagcellás modulok összeszerelését.

Kompromisszumok nélkül

Ennek kapcsán John Rich, a PACCAR műszaki vezetője kifejtette, hogy olyan élenjáró üzemanyagcellás teherautókkal jelennek meg a piacon, amelyek a minőség, a megbízhatóság és a szerviztámogatás tekintetében is megfelelnek a Kenworth, illetve a Peterbilt ügyfelei által megszokott színvonalnak. Ezáltal a PACCAR tovább bővítheti helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járműveinek kínálatát, amely javítja az üzemeltetők működési hatékonyságát, valamint csökkenti a környezeti lábnyomukat. Míg Christopher Yang, a Toyota észak-amerikai részlegének üzletfejlesztésért felelős alelnöke szerint ez az együttműködés is hozzájárul a japán vállalat küldetésének teljesítéséhez, nevezetesen ahhoz, hogy csökkentse, végsősoron pedig teljesen megszüntesse a környezet szén-dioxid-terhelését.

Fontos sarokszámok

A Kenworth már azt is bejelentette, hogy miután 2024-ben átadta az üzemanyagcellás T680 teherautókat az első ügyfeleknek, a tervek szerint 2025-ben megkezdi a sorozatgyártást. A rendeléseket pedig már el is kezdte felvenni a T680 FCEV modellekre, amelyek hatótávja elérheti a 720 kilométert. Mivel az üzemanyagcellás járművek hasonlóan gyorsan megtankolhatók, mint a dízelüzeműek, ezek a nehéz-teherautók távolsági fuvarozásban is alkalmazhatók. A T680 FCEV két villanymotorja együttesen 310 kilowatt, azaz közel 420 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes. Ezeket pedig a Toyota második generációs, dupla üzemanyagcellás modulja látja el árammal. A Peterbilt egyelőre csak annyi konkrétumot árult el, hogy az üzemanyagcellás teherautói 2025-től jelennek meg a piacon. Ám minden bizonnyal ezek is ugyanazt a hajtásláncot kapják és hasonló paramétereket kínálnak majd, mint a Kenworth T680 FCEV. Érdekes felvetés lehet az európai ügyfelek számára, hogy vajon a PACCAR cégcsoporthoz tartozó DAF teherautóiba is bekerül-e a Toyota üzemanyagcellás hajtása, és ha igen, mikor.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…