Látványos zöldülés
Nem sokkal a Ford E-Transit sorozatgyártásának elindítása után a kék oválist viselő márka máris leleplezte következő elektromos kishaszonjárművét. Mivel az E-Transit Custom gyártása csak 2023 második felében kezdődik, egyelőre csak néhány kulcsadatot tett közzé a Ford. Egyúttal azt is elárulta, hogy 2024-ig a Transit Courier kisáruszállító, valamint a Tourneo Custom és a Tourneo Courier személyszállítók tisztán elektromos hajtású változatait is piacra bocsátja.
Szűkszavú, de az elektromos gépjárművekkel kapcsolatban általában legfontosabb kérdésekre választ ad a Ford sajtóközleménye az E-Transit Custom modellről. Hatótávolsága az első gyári tesztek alapján akár 380 kilométer is lehet, ami ebben a járműkategóriában a felhasználási módok túlnyomó részében bőségesen elegendő egy munkanapra. Ha mégsem, akkor pedig megoldást jelenthet az egyenáramú gyorstöltés lehetősége, amellyel rövid idő alatt jócskán feltornázható az akkumulátorcsomag energiaszintje. Kishaszonjárművek esetében sokszor a vontatási kapacitás is kulcsfontosságú az üzemeltetők számára, és bizony ez gyakran nem erősségük az elektromos gépjárműveknek. Nos, az E-Transit Custom ugyanakkora tömeget vontathat majd, mint a dízelmotorral hajtott társai. A tervezők ezenkívül arról is gondoskodtak, hogy az igen népszerű középkategóriás kishaszonjármű villanyhajtású változatát látványos, korszerű megjelenés különböztesse meg. Ennek része a teljesen LED-es külső világítás is.
Praktikus részletek
A kishaszonjárművek felhasználási szokásainak alapos tanulmányozása hívta életre a ProPower Onboard megoldást, amelynek köszönhetően különféle szerszámok, munkaeszközök, illetve lámpák áramellátása is megoldható majd a munkaterületen az E-Transit Custom fedélzetéről. Ám sokak számára még hasznosabb lehet a Ford Pro szolgáltatáscsomag, amellyel még tovább növelhető a jármű termelékenysége. Ennek segítségével ugyanis egyetlen átfogó platformon keresztül állnak rendelkezésre olyan telematikai, töltési, szervizelési és finanszírozási megoldások, amelyekkel optimalizálható az üzemidő, miközben mérsékelhetők az üzemeltetési költségek.
A gyártást is fejlesztik
Már az is bizonyos, hogy az E-Transit Custom modelleket a Ford Otosan törökországi üzemében, Kocaeli városában gyártják majd. Ezzel összhangban a Ford török vegyesvállalata kétmilliárd eurós beruházással fejleszti a létesítményeit, továbbá részt vesz Európa egyik legnagyobb haszonjárműipari akkumulátorgyárának felépítésében. Ez az üzem az évtized közepétől évente 30-45 gigawattóra termelési kapacitással működik majd. Mindez egyértelműen mutatja, hogy a Ford sem tétlenkedik a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművek fejlesztése és piaci bevezetése terén.