Látványos zöldülés

Nem sokkal a Ford E-Transit sorozatgyártásának elindítása után a kék oválist viselő márka máris leleplezte következő elektromos kishaszonjárművét. Mivel az E-Transit Custom gyártása csak 2023 második felében kezdődik, egyelőre csak néhány kulcsadatot tett közzé a Ford. Egyúttal azt is elárulta, hogy 2024-ig a Transit Courier kisáruszállító, valamint a Tourneo Custom és a Tourneo Courier személyszállítók tisztán elektromos hajtású változatait is piacra bocsátja.

Közzétéve:

Szűkszavú, de az elektromos gépjárművekkel kapcsolatban általában legfontosabb kérdésekre választ ad a Ford sajtóközleménye az E-Transit Custom modellről. Hatótávolsága az első gyári tesztek alapján akár 380 kilométer is lehet, ami ebben a járműkategóriában a felhasználási módok túlnyomó részében bőségesen elegendő egy munkanapra. Ha mégsem, akkor pedig megoldást jelenthet az egyenáramú gyorstöltés lehetősége, amellyel rövid idő alatt jócskán feltornázható az akkumulátorcsomag energiaszintje. Kishaszonjárművek esetében sokszor a vontatási kapacitás is kulcsfontosságú az üzemeltetők számára, és bizony ez gyakran nem erősségük az elektromos gépjárműveknek. Nos, az E-Transit Custom ugyanakkora tömeget vontathat majd, mint a dízelmotorral hajtott társai. A tervezők ezenkívül arról is gondoskodtak, hogy az igen népszerű középkategóriás kishaszonjármű villanyhajtású változatát látványos, korszerű megjelenés különböztesse meg. Ennek része a teljesen LED-es külső világítás is.

Praktikus részletek

A kishaszonjárművek felhasználási szokásainak alapos tanulmányozása hívta életre a ProPower Onboard megoldást, amelynek köszönhetően különféle szerszámok, munkaeszközök, illetve lámpák áramellátása is megoldható majd a munkaterületen az E-Transit Custom fedélzetéről. Ám sokak számára még hasznosabb lehet a Ford Pro szolgáltatáscsomag, amellyel még tovább növelhető a jármű termelékenysége. Ennek segítségével ugyanis egyetlen átfogó platformon keresztül állnak rendelkezésre olyan telematikai, töltési, szervizelési és finanszírozási megoldások, amelyekkel optimalizálható az üzemidő, miközben mérsékelhetők az üzemeltetési költségek.

A gyártást is fejlesztik

Már az is bizonyos, hogy az E-Transit Custom modelleket a Ford Otosan törökországi üzemében, Kocaeli városában gyártják majd. Ezzel összhangban a Ford török vegyesvállalata kétmilliárd eurós beruházással fejleszti a létesítményeit, továbbá részt vesz Európa egyik legnagyobb haszonjárműipari akkumulátorgyárának felépítésében. Ez az üzem az évtized közepétől évente 30-45 gigawattóra termelési kapacitással működik majd. Mindez egyértelműen mutatja, hogy a Ford sem tétlenkedik a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművek fejlesztése és piaci bevezetése terén.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…