Látványos zöldülés

Nem sokkal a Ford E-Transit sorozatgyártásának elindítása után a kék oválist viselő márka máris leleplezte következő elektromos kishaszonjárművét. Mivel az E-Transit Custom gyártása csak 2023 második felében kezdődik, egyelőre csak néhány kulcsadatot tett közzé a Ford. Egyúttal azt is elárulta, hogy 2024-ig a Transit Courier kisáruszállító, valamint a Tourneo Custom és a Tourneo Courier személyszállítók tisztán elektromos hajtású változatait is piacra bocsátja.

Közzétéve:

Szűkszavú, de az elektromos gépjárművekkel kapcsolatban általában legfontosabb kérdésekre választ ad a Ford sajtóközleménye az E-Transit Custom modellről. Hatótávolsága az első gyári tesztek alapján akár 380 kilométer is lehet, ami ebben a járműkategóriában a felhasználási módok túlnyomó részében bőségesen elegendő egy munkanapra. Ha mégsem, akkor pedig megoldást jelenthet az egyenáramú gyorstöltés lehetősége, amellyel rövid idő alatt jócskán feltornázható az akkumulátorcsomag energiaszintje. Kishaszonjárművek esetében sokszor a vontatási kapacitás is kulcsfontosságú az üzemeltetők számára, és bizony ez gyakran nem erősségük az elektromos gépjárműveknek. Nos, az E-Transit Custom ugyanakkora tömeget vontathat majd, mint a dízelmotorral hajtott társai. A tervezők ezenkívül arról is gondoskodtak, hogy az igen népszerű középkategóriás kishaszonjármű villanyhajtású változatát látványos, korszerű megjelenés különböztesse meg. Ennek része a teljesen LED-es külső világítás is.

Praktikus részletek

A kishaszonjárművek felhasználási szokásainak alapos tanulmányozása hívta életre a ProPower Onboard megoldást, amelynek köszönhetően különféle szerszámok, munkaeszközök, illetve lámpák áramellátása is megoldható majd a munkaterületen az E-Transit Custom fedélzetéről. Ám sokak számára még hasznosabb lehet a Ford Pro szolgáltatáscsomag, amellyel még tovább növelhető a jármű termelékenysége. Ennek segítségével ugyanis egyetlen átfogó platformon keresztül állnak rendelkezésre olyan telematikai, töltési, szervizelési és finanszírozási megoldások, amelyekkel optimalizálható az üzemidő, miközben mérsékelhetők az üzemeltetési költségek.

A gyártást is fejlesztik

Már az is bizonyos, hogy az E-Transit Custom modelleket a Ford Otosan törökországi üzemében, Kocaeli városában gyártják majd. Ezzel összhangban a Ford török vegyesvállalata kétmilliárd eurós beruházással fejleszti a létesítményeit, továbbá részt vesz Európa egyik legnagyobb haszonjárműipari akkumulátorgyárának felépítésében. Ez az üzem az évtized közepétől évente 30-45 gigawattóra termelési kapacitással működik majd. Mindez egyértelműen mutatja, hogy a Ford sem tétlenkedik a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművek fejlesztése és piaci bevezetése terén.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…