Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok kihívásai közepette. Az elektromos „kis Merci” újabban megnövelt kapacitású akkumulátorral és nagyobb teljesítményű elektromos motorral bővítette választékát.

Közzétéve:

Mindeddig 60 kilowattóra energiatároló képességű akkumulátorral és 85 kilowattos villanymotorral teljesíthette üzemeltetői igencsak sokrétű kívánságait az eVito. A tisztán elektromos modell eddig is igazán sokoldalú tehetségnek számított, a legkülönfélébb szállítási feladatoktól egészen a zsúfolt belvárosok szállodáinak környezetkímélő városnéző és transzferkisbuszáig. Tervező azonban úgy gondolták, eljött az ideje, hogy felhasználók még szélesebb körét szólítsák meg. A Mercedes-Benz eVito zárt furgon kivitele mostantól további változatokban is megjelenik a kínálatban. A 90 kilowattóra nettó, azaz ki is használható, akkumulátorkapacitás jóval nagyobb, a WLTP szabvány szerint immár akár 480 kilométer hatótávot is lehetővé tehet. Szintén újdonság, hogy az új töltéstároló mindjárt kétféle elektromos motorral is kombinálható. A jól bevált, 85 kilowatt csúcsteljesítményű erőforrás mellé ugyanis az eVito Tourerből ismert erősebb, teljesítmény-karakterisztikája csúcsán akár 150 kilowattos villanyhajtás is megérkezett. Az új erőforrás 365 newtonméter forgatónyomatékával a vezetés még dinamikusabb élményével kényeztetheti sofőrjét.

eVito mindenkinek!

Elektromos kisfurgonja új változatával a csillagos márka nem titkolt szándéka, hogy alkalmazások egész sorával bővítse tovább a helyi szinten szén-dioxid-kibocsátás nélküli szállítás mindennapos lehetőségeit. Ezt segíti természetesen az eVito kétféle, 5140 és 5390 milliméter hosszúsága is, akárcsak akkumulátorának elhelyezése. A töltéstárolót ugyanis közvetlenül a padlózatba integrálták a tervezők. Ennek köszönhetően teljes egészében kihasználható az akár 6,6 köbméteres raktér. Az eVito emellett töltési lehetőségeivel is segíti széles körű alkalmazását. Már furgonváltozatában is rendelkezésre áll a vízhűtésű fedélzeti töltő, amely akár 11 kilowatt teljesítményével a telephelyi vagy nyilvános váltakozó áramú töltés ideális technikája. Az első lökhárító bal oldalán elhelyezett CCS-aljzat szolgál az egyenáramú gyorstöltésre is. Ez esetben az új akkuváltozat opcionálisan akár 110 kilowatt teljesítménnyel mintegy 40 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékáig.

Furgonként is bőséges felszereltség

Az eVito Tourerhez hasonlóan az eVito zárt kivitele is számos vonzó felszerelést kínál. Ilyen például a 10,25 col képátlójú központi képernyővel működő MBUX multimédiás rendszer, illetve a kulcs nélküli indítás és az elektromos rögzítőfék. Számos biztonsági és asszisztensrendszer is sorakozik a palettán, mint például a fáradtságérzékelés, az esőérzékelővel ellátott világításasszisztens, a sebességtartó, az aktív vészfékasszisztens, a holttérfelügyelet, az aktív sávtartás, az intelligens sebességasszisztens és a tolatókamera.

Modellfejlesztése is jól mutatja, hogy az eVito sem akar lemaradni a VIARENT flottájából is jól ismert eSprinter sikerei mögött. Aligha kérdés: megnövelt hatótávjával és még dinamikusabb hajtásrendszerével kiegészülve immár minden lehetősége adott erre.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…