Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok kihívásai közepette. Az elektromos „kis Merci” újabban megnövelt kapacitású akkumulátorral és nagyobb teljesítményű elektromos motorral bővítette választékát.

Közzétéve:

Mindeddig 60 kilowattóra energiatároló képességű akkumulátorral és 85 kilowattos villanymotorral teljesíthette üzemeltetői igencsak sokrétű kívánságait az eVito. A tisztán elektromos modell eddig is igazán sokoldalú tehetségnek számított, a legkülönfélébb szállítási feladatoktól egészen a zsúfolt belvárosok szállodáinak környezetkímélő városnéző és transzferkisbuszáig. Tervező azonban úgy gondolták, eljött az ideje, hogy felhasználók még szélesebb körét szólítsák meg. A Mercedes-Benz eVito zárt furgon kivitele mostantól további változatokban is megjelenik a kínálatban. A 90 kilowattóra nettó, azaz ki is használható, akkumulátorkapacitás jóval nagyobb, a WLTP szabvány szerint immár akár 480 kilométer hatótávot is lehetővé tehet. Szintén újdonság, hogy az új töltéstároló mindjárt kétféle elektromos motorral is kombinálható. A jól bevált, 85 kilowatt csúcsteljesítményű erőforrás mellé ugyanis az eVito Tourerből ismert erősebb, teljesítmény-karakterisztikája csúcsán akár 150 kilowattos villanyhajtás is megérkezett. Az új erőforrás 365 newtonméter forgatónyomatékával a vezetés még dinamikusabb élményével kényeztetheti sofőrjét.

eVito mindenkinek!

Elektromos kisfurgonja új változatával a csillagos márka nem titkolt szándéka, hogy alkalmazások egész sorával bővítse tovább a helyi szinten szén-dioxid-kibocsátás nélküli szállítás mindennapos lehetőségeit. Ezt segíti természetesen az eVito kétféle, 5140 és 5390 milliméter hosszúsága is, akárcsak akkumulátorának elhelyezése. A töltéstárolót ugyanis közvetlenül a padlózatba integrálták a tervezők. Ennek köszönhetően teljes egészében kihasználható az akár 6,6 köbméteres raktér. Az eVito emellett töltési lehetőségeivel is segíti széles körű alkalmazását. Már furgonváltozatában is rendelkezésre áll a vízhűtésű fedélzeti töltő, amely akár 11 kilowatt teljesítményével a telephelyi vagy nyilvános váltakozó áramú töltés ideális technikája. Az első lökhárító bal oldalán elhelyezett CCS-aljzat szolgál az egyenáramú gyorstöltésre is. Ez esetben az új akkuváltozat opcionálisan akár 110 kilowatt teljesítménnyel mintegy 40 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékáig.

Furgonként is bőséges felszereltség

Az eVito Tourerhez hasonlóan az eVito zárt kivitele is számos vonzó felszerelést kínál. Ilyen például a 10,25 col képátlójú központi képernyővel működő MBUX multimédiás rendszer, illetve a kulcs nélküli indítás és az elektromos rögzítőfék. Számos biztonsági és asszisztensrendszer is sorakozik a palettán, mint például a fáradtságérzékelés, az esőérzékelővel ellátott világításasszisztens, a sebességtartó, az aktív vészfékasszisztens, a holttérfelügyelet, az aktív sávtartás, az intelligens sebességasszisztens és a tolatókamera.

Modellfejlesztése is jól mutatja, hogy az eVito sem akar lemaradni a VIARENT flottájából is jól ismert eSprinter sikerei mögött. Aligha kérdés: megnövelt hatótávjával és még dinamikusabb hajtásrendszerével kiegészülve immár minden lehetősége adott erre.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…