Merész kezdés

Amióta megindult az elektromos gépjárművek piaci térnyerése, világszerte egyre több startupcég kezd járműgyártással foglalkozni, jó eséllyel a Tesla sikertörténetén felbuzdulva. Ennek egyik legújabb példája az Egyesült Királyságban nemrég útjára indult HVS, amely máris bemutatta egy hidrogénnel működő üzemanyagcellás nyerges vontató izgalmas, különleges prototípusát, az AlphaX modellt.

Közzétéve:


Egyértelműen az ígéretes üzemanyagcellás hajtásra alapozza működését a HVS, hiszen a vállalat neve a Hydrogen Vehicle Systems, magyarul hidrogénes járműrendszerek kifejezés rövidítéséből született meg. A 2017-ben Glasgow városában alapított startupcég pedig elsősorban a nehéz-kategóriás járművekre összpontosít, hiszen az Egyesült Királyságban ezek felelnek a közúti közlekedés károsanyag-kibocsátásának 18 százalékáért, miközben a gépjárművek összes futásteljesítményének csupán öt százalékát adják. Számuk pedig az áruforgalom növekedésével folyamatosan gyarapodik az utakon. A HVS mögött egyébként az EG Group áll stratégiai befektetőpartnerként, amely többek között hidrogéntöltő-infrastruktúrát is kínál.

Teljesen saját fejlesztés

Több más gyártóval ellentétben a HVS nem egy már meglévő, hagyományos hajtású tehergépkocsi átépítésével alkotta meg üzemanyagcellás modelljét, hanem tiszta papírlappal látott neki a feladatnak és házon belül tervezett mindent. Ennek eredményeként egy nemcsak a hajtás és a hatótáv, hanem a megjelenés, a légellenállás, a kilátás, az ergonómia, a hasznos teherbírás és a tömegeloszlás terén is kimagasló, illetve különleges járművel rukkolt ki. Az AlphaX alvázát már eleve az alternatív hajtáslánc köré tervezték, amely az akár 700 bar nyomással is használható, szénszálas kompozitból készülő hidrogénpalackokat, a kétszáz kilowatt teljesítményű üzemanyagcellát, az energiatároló rendszert és az elektromos hajtott tengelyt is magában foglalja. A 7,9 tonna saját tömegű jármű további különlegessége a légrugós, független első felfüggesztés, tengelytávolsága és hátsó túlnyúlása pedig az alkalmazási területnek, illetve hatótávigénynek megfelelően választható meg.

A gyártó akár 830 kilométer hatótávolságot is ígér, az akkumulátoros elektromos modellekhez képest nagyobb hasznos teherbírás és lényegesen rövidebb, a dízelekével vetekedő feltöltési idő mellett. A HVS vontatójának fülkéje pedig messze kedvezőbb aerodinamikájú a jelenleg az utakon futó nehéz-teherautókhoz képest, ami a hatótáv szempontjából is különösen előnyös. Hasonlóan jövőbe mutató a műszerfal kialakítása is, amelyet persze a mai járműipari trendeknek megfelelően kapcsolók tengere helyett egy hatalmas digitális kijelző ural. A skóciai gyártó az európai terjeszkedésre készülve már az AlphaX balkormányos változatát is fejleszti, továbbá a fülke-alvázas kivitelén is dolgozik. A HVS innovatív tehergépjárműve iránti fokozott piaci érdeklődést jól mutatja, hogy már a fejlesztési szakaszban több mint négyszáz előrendelés érkezett rá potenciális ügyfelektől.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…