Messzebbre elér a kezük

Immár négy éve gyártja a Volvo Trucks a tisztán elektromos hajtású FL Electric és FE Electric teherautókat, így most elérkezett a frissítés ideje. Ennek keretében a svéd gyártó új, nagyobb energiasűrűségű akkumulátorokat vezetett be, amelyekkel jelentősen növelhető a hatótáv vagy változatlan hatótáv mellett a hasznos teherbírás.

Közzétéve:

Négy évvel ezelőtt a legelsők között kezdett elektromos tehergépkocsikat értékesíteni a Volvo Trucks. Később a középkategóriás FL és FE mellett megjelent a nehéz-kategóriás FM, FMX és FH, valamint az amerikai piacon a VNR villanyhajtású változata is. Mindezekből világszerte negyven országban együttesen már közel ötezer példányt adott át ügyfeleinek a svéd gyártó, és ezzel piacvezetőnek számít az elektromos teherautók terén.

Optimalizálhatók hatótávolságra vagy hasznos teherbírásra

Most újabb lendületet adhat az eladásoknak, hogy nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok bevezetésével közel másfélszeresére növelték az FL Electric és FE Electric modellekhez elérhető akkumulátorcsomagok összkapacitását. Így az FL Electric hatótávolsága elérheti a 450, az FE Electric modellé pedig a 275 kilométert, amivel ezek a teherautók szinte minden városi és város környéki alkalmazásra megfelelnek napközbeni töltés nélkül. Még az olyan nagy energiaigényű feladatokra is, mint a hulladékgyűjtés vagy a városi építőipari fuvarozás. Ez a fejlődés persze abból az irányból is megközelíthető, hogy az eddig kínált hatótávolságokat mostantól kevesebb akkumulátorral, azaz kisebb saját tömeg mellett biztosítják az elektromos modellek, ami nagyobb hasznos teherbírást eredményez. Akkumulátoronként fél tonna megtakarítással számolhatunk. Márpedig bizonyos felhasználási területeken a hasznos terhelhetőség fontosabb szempont a hatótávolságnál.

Meggyőző értékek

A megújult Volvo FL Electric villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 180 kilowatt, azaz 245 lóerő, kapacitása pedig három akkumulátorral 280, míg hattal 565 kilowattóra. Így elosztófuvarozásban a legnagyobb akkucsomaggal 450, míg a legkisebbel 280 kilométer a hatótávolsága. Ezzel szemben az FE Electric modellt két villanymotor hajtja együttesen legfeljebb 225 kilowatt, azaz 306 lóerő teljesítménnyel. Három akkumulátor beépítésével 280, míg néggyel 375 kilowattóra összkapacitást biztosít az FE elektromos változata. Négy energiatároló esetén elosztófuvarozásban 275, hulladékgyűjtés során elektromechanikus mellékhajtás használatával pedig 200 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. Ezekkel a javított képességekkel tehát a Volvo FL Electric és FE Electric valóban meggyorsíthatja az átállást a csendesebb és tisztább városi fuvarozásra. Jól érzékelteti a különbséget, hogy zöld áram használatával ezek a modellek évente járművenként körülbelül harminc tonna szén-dioxid kibocsátását takaríthatják meg dízelüzemű társaikhoz képest. Az újdonságok már rendelhetők, idén ősztől pedig a kiszállításuk is elindul.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra