Mindenki nyerhet

Egy nemrég született együttműködési megállapodás értelmében a Voith szállítja majd a retardert a Ford Trucks új, 16 fokozatú EcoTorq sebességváltójához, amelyet többek között a sikeres F-Max nyerges vontatóba is beépítenek. Igazi win-win helyzet jött létre, hiszen a Ford Trucks járműveiben egy újabb neves, élvonalbeli beszállító csúcsszínvonalú részegysége jelenik meg, a Voith előtt pedig új piaci területek tárulnak fel, főként Európában.

Közzétéve:

Kizárólagos partnerként az 1867-ben alapított és ma már több mint húszezer főt foglalkoztató, illetve a világ több mint hatvan országában tevékenykedő Voith szállítja majd a retardert a Ford Trucks saját tervezésű és gyártású EcoTorq sebességváltójához. A török járműgyártó kimondottan a 13 literes Ford EcoTorq Euro VI motorokhoz fejlesztette ki ezt a 16 fokozatú, nagy teherbírású váltót többek között a 2019-es Év Tehergépkocsijának választott F-Max nyerges vontató számára. Az új erőátviteli berendezés automatizált változatát 2021 októberében vezette be a Ford Trucks a török piacra, amelyet hamarosan a kézi kivitel is követ majd. Jövőre pedig a márka nemzetközi piacain is megjelenik az EcoTorq váltó a Ford nehéz-teherautóiban.

Szerves egységben

A Voith önálló olajellátású, VR 115 CT típusú retardere az EcoTorq sebességváltó kimeneti oldalához csatlakozik, vagyis szekunder retarderként biztosít kopásmentes fékezést, hozzájárulva az üzemi fékek tehermentesítéséhez. A nagy féknyomatékot kifejtő retardert teljes mértékben integrálják a jármű fékvezérlő rendszerébe, így például lejtmeneti sebességtartásra is alkalmas az üzemi fékek használata nélkül. A megállapodás részeként a Ford Trucks és a Voith a retarderek szervizelését illetően is szoros együttműködést tervez kialakítani a közeljövőben, amihez a Voith meglévő szervizhálózatára is támaszkodnak majd. Mindezek alapján valóban mindkét fél sokat nyerhet ezzel az új partneri kapcsolattal.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…