Nagy városok kis barátja

Bátyja, a DAF CF nyomdokaiba lépve már a DAF LF is kínál tisztán elektromos hajtású változatot. Ezáltal még tovább erősíti a városi elosztó teherautóként már több mint kétszázezer értékesített példánya által széles körben elismert erényeit. Érdemes hát alaposabban is megismerni az LF Electric képességeit.

Közzétéve:

Amíg a DAF CF Electric a VDL e-power hajtásrendszerét használja, addig az LF Electric megalkotásához más partnert választott a holland gyártó. Mégpedig a tengelyeiről és erőátviteli megoldásairól, újabban pedig elektromos hajtásrendszereiről is ismert Dana Inc. vállalatot. Így a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és igencsak csendes LF modelleket egy 250 kilowatt névleges és 370 kilowatt csúcsteljesítményű, állandómágneses Dana villanymotor hajtja akár 1200 newtonméter állandó, illetve 3700 newtonméter legnagyobb nyomatékkal. Ezek az értékek azt sugallják, hogy a 19 tonna legnagyobb megengedett össztömegű LF Electric rendkívül dinamikus viselkedésre is képes lehet. Homlokzati állvány.

Kellő tartalékok

Ha pedig nem ennek az állandó kihasználása a cél, akkor ideális körülmények között 280 kilométert is megtehet a jármű egy feltöltéssel a 282 kilowattóra teljes, illetve 254 kilowattóra hasznos kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagjának köszönhetően. Ez már a legtöbb esetben bőségesen megfelel városi, illetve város környéki elosztófeladatokhoz. Ráadásul ezekre a korszerű és viszonylag nagy energiasűrűségű akkukra hat év garanciát kínál a DAF. A teljes feltöltés szokványos háromfázisú, 400 voltos hálózatról 22 kilowatt töltőteljesítménynél 12 órát vesz igénybe, míg húszról nyolcvanszázalékosra 6,5 óra alatt „tankolható fel” az akkucsomag. Azonban 650 voltos, 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel ugyanezekhez a folyamatokhoz csak két, illetve egy óra szükséges.

Szélesedő alkalmazási területek

Kezdetben az LF Electric fülke-alváz 5,3 és 5,85 méter tengelytávolsággal készül, legfeljebb 11,7 tonna hasznos teherbírással a felépítmény és a rakomány számára. Ezek az értékek jól megfelelnek a legtöbb városi elosztófuvarozási alkalmazáshoz, ám a későbbiekben a DAF a specifikációs lehetőségek bővítését tervezi. A modell szintén fontos jellemzője a 400 voltos, elektromos mellékhajtómű, amely például hűtőaggregát vagy elektrohidraulikus daru működtetésére is megfelel. Az LF Electric sorozatgyártását várhatóan idén májusban kezdik el a Leyland Trucks üzemében, ahol már több mint két évtizede készülnek a sikeres DAF LF teherautók.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…