Nagy városok kis barátja

Bátyja, a DAF CF nyomdokaiba lépve már a DAF LF is kínál tisztán elektromos hajtású változatot. Ezáltal még tovább erősíti a városi elosztó teherautóként már több mint kétszázezer értékesített példánya által széles körben elismert erényeit. Érdemes hát alaposabban is megismerni az LF Electric képességeit.

Közzétéve:

Amíg a DAF CF Electric a VDL e-power hajtásrendszerét használja, addig az LF Electric megalkotásához más partnert választott a holland gyártó. Mégpedig a tengelyeiről és erőátviteli megoldásairól, újabban pedig elektromos hajtásrendszereiről is ismert Dana Inc. vállalatot. Így a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és igencsak csendes LF modelleket egy 250 kilowatt névleges és 370 kilowatt csúcsteljesítményű, állandómágneses Dana villanymotor hajtja akár 1200 newtonméter állandó, illetve 3700 newtonméter legnagyobb nyomatékkal. Ezek az értékek azt sugallják, hogy a 19 tonna legnagyobb megengedett össztömegű LF Electric rendkívül dinamikus viselkedésre is képes lehet. Homlokzati állvány.

Kellő tartalékok

Ha pedig nem ennek az állandó kihasználása a cél, akkor ideális körülmények között 280 kilométert is megtehet a jármű egy feltöltéssel a 282 kilowattóra teljes, illetve 254 kilowattóra hasznos kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagjának köszönhetően. Ez már a legtöbb esetben bőségesen megfelel városi, illetve város környéki elosztófeladatokhoz. Ráadásul ezekre a korszerű és viszonylag nagy energiasűrűségű akkukra hat év garanciát kínál a DAF. A teljes feltöltés szokványos háromfázisú, 400 voltos hálózatról 22 kilowatt töltőteljesítménynél 12 órát vesz igénybe, míg húszról nyolcvanszázalékosra 6,5 óra alatt „tankolható fel” az akkucsomag. Azonban 650 voltos, 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel ugyanezekhez a folyamatokhoz csak két, illetve egy óra szükséges.

Szélesedő alkalmazási területek

Kezdetben az LF Electric fülke-alváz 5,3 és 5,85 méter tengelytávolsággal készül, legfeljebb 11,7 tonna hasznos teherbírással a felépítmény és a rakomány számára. Ezek az értékek jól megfelelnek a legtöbb városi elosztófuvarozási alkalmazáshoz, ám a későbbiekben a DAF a specifikációs lehetőségek bővítését tervezi. A modell szintén fontos jellemzője a 400 voltos, elektromos mellékhajtómű, amely például hűtőaggregát vagy elektrohidraulikus daru működtetésére is megfelel. Az LF Electric sorozatgyártását várhatóan idén májusban kezdik el a Leyland Trucks üzemében, ahol már több mint két évtizede készülnek a sikeres DAF LF teherautók.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra