Negyvenedik Dakar

Már a negyvenedik Dakar-ralit láthattuk idén, ráadásul magyar indulóknak is drukkolhattunk!

Közzétéve:

Negyven éve már, hogy elindult az „őrület”, amelyben a világ minden tájáról érkező, elhivatott versenyzők nekivágnak a sivatagnak versenygépeikkel. A Dakar fogalommá vált az évtizedek során, és rengeteg nézőt vonz minden esztendőben arra a két hétre, amíg a nevezők eljutnak a rajttól a célig. A helyszín ugyan már tíz éve átköltözött Afrikából Dél-Amerikába, ám a verseny ettől egy fikarcnyit sem vált könnyebbé.

Idén Peru fővárosából, Limából indultak, hogy Córdobában lássák meg a kockás zászlót, Argentína határain belül. A közel 9000 kilométeres távot 14 szakaszra osztották, ebből 7 szakasz végig a sivatagban vezetett a homokdűnék között. A teljes távból körülbelül 4000 kilométernyit teljesítettek a gyorsasági szakaszokon a versenyzők. A kamionok mezőnye például pontosan 4126 kilométert futott az óra ellen ezeken a gyorsaságikon. Ettől kicsit eltért az autóval, quaddal, illetve motorkerékpárral induló versenyzők számára kijelölt útvonal.

A versenykamionoknál a Kamaz ismét megállíthatatlanul nyomult a győzelem felé. A kategóriaelsőség már pénteken eldőlt, amikor az Eduard Nikolajevet csupán egy másodperces hátránnyal üldöző Federico Villagra műszaki hiba miatt kiesett, így a kamazos ölébe hullott a győzelem, és megvédte a bajnoki címét a Dakaron. A többiek elég messze lemaradtak tőle. A második helyen egy MAZ versenykamion legénysége (Siarhei Viazovich és társai) ünnepelhetett majdnem négyórás lemaradással, a harmadik pozíciót pedig szintén egy Kamaz szerezte, Airat Mardeev vezetésével, ötórás hátránnyal. A verseny 1979 óta íródó történelmében egyébként a Kamaz már a 15. győzelmét ünnepelhette! Utánuk pedig a Tatra büszkélkedhet a legtöbb elsőséggel. Szám szerint hat alkalommal értek célba az élen Tatra versenygépeket használó csapatok.


Az autók kategóriájában fordulatosan alakult a verseny. Az egyik drámai pillanat pont a későbbi győztes, Carlos Sainz nevéhez fűződött. A versenyt tetemes előnnyel vezető Sainz büntetést kapott körülbelül a féltávnál, mert a versenybíróság szerint összeütközött a quados Kees Koolennel. Ám végül törölték a büntetést, és a 303-as rajtszámú Peugeot legénysége csak figyelmeztetésben részesült. A „Matador” becenévre hallgató versenyző és navigátora így 2010 után ismét diadalt aratott. A katari Nasser Al-Attiyah 43 perces hátránnyal futott be az ezüstérmes helyen, míg a dobogó legalsó fokára Giniel De Villiers állhatott.

A motoros mezőny sokáig messze a legkiélezettebb kategóriának számított az idei versenyen. Csak néhány nappal a cél előtt tizedelődött meg a mezőny az eltévedések miatt. Akkor Matthias Walkner találta magát az élen, aki nem is hibázott, így Sainzhoz hasonlóan egyetlen szakaszgyőzelemmel végzett az élen. Ám ami ennél is megdöbbentőbb: a KTM sorozatban 17. alkalommal diadalmaskodott! Walkner mögött Kevin Benavides (Honda) és Toby Price (KTM) ért célba a dobogós helyeken.

A motorosok között magyar célba érkezőknek is örülhettünk. Az erdélyi Gyenes Emanuel végig megbízhatóan szerepelt, és az összetett 23. helyén végzett. A vajdasági Saghmeister Gábor pedig a 79. helyen zárta a versenyt. A többiek sajnos nem értek célba. Horváth Lajos „Laller” már a második szakaszon áldozatul esett egy műszaki hibának, míg Dési János eltörte a vállát egy bukás során. Az autósok között a Szalay Balázs/Bunkoczi László páros szintén műszaki hiba miatt szállt ki a küzdelemből már az első héten. Folytatás jövőre, minden bizonnyal újra Dél-Amerikában!

forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…