Rejtett jelek
Nagy reményekkel mutatta be a Volkswagen a teljesen saját fejlesztésű pickupját 12 évvel ezelőtt, ám az Amarok nem váltotta be ezeket maradéktalanul, hiszen csak 830 ezer példányát sikerült értékesíteni világszerte. Ezért a Volkswagen Haszonjárművek a típus új generációját már nem önerőből alkotta meg, hanem csak az arculatához igazította a régóta igen sikeres Ford Ranger pickupot.
Kishaszonjárművek esetében az egyes márkák sokszor egyszerűen csak átemblémázzák az egymással megosztott típusokat, esetleg minimálisan átkozmetikázzák a fényszórókat, a hűtőrácsot és a lökhárítót. Nos, a Volkswagen ennél vehemensebben állt a projekthez, és úgy átrajzolta a Ranger külső fizimiskáját, hogy csak a fülke oldalán ismerhető fel az új Amarok eredete. Ezzel együtt a méretei és az arányai is módosultak elődjéhez képest. Így már 5,35 méter hosszú, pontosan 96 milliméterrel hosszabb az első Amaroknál. Tengelytávja pedig 173 milliméterrel 3,27 méterre nőtt, ami azt jelenti, hogy kisebbek a túlnyúlásai. Ez a hátsó üléseken tágasabb térkínálatot, míg kívül nagyobb első és hátsó terepszögeket eredményezett. Továbbá az is javítja az újdonság terepjáró képességét, hogy 0,5-ről 0,8 méterre módosult a gázlómélysége.
Többet vihet
Egy pickup esetében a terepjáró tulajdonságok mellett az áruszállító kapacitás is fontos szempont. Az új Amarok hasznos teherbírása 1,16 tonnára, a legnagyobb megengedett tetőterhelése pedig 350 kilogrammra nőtt, emellett akár 3,5 tonnás vontatmánnyal is közlekedhet. A duplafülkés modellek platóján egy, a rövidfülkésekén két Euro-raklap is elhelyezhető, míg a rakomány biztonságos rögzítésére fél tonna teherbírású gyűrűk szolgálnak. Praktikus újítás a motorosan mozgatható platófedő roló, amely a rakfelület közeléből, a belsőtérből és a távirányítóról is működtethető.
Saját képre formált belsőtér
A fülke belsőterében még nehezebb lebuktatni az új Amarok származását, hiszen a műszerfalát elnézve a Volkswagen teljes mértékben saját termékének tűnik. Az alacsonyabb felszereltségi szinteken 8,0 colos műszerpanelt és a középkonzolon 10,0 colos érintőképernyőt kínál, míg a Style szinttől felfelé 12,0 colos műszeregységgel és ugyanekkora multimédiás érintőképernyővel kedveskedik használóinak. Az igényesebb ügyfelek pedig többek között Harman Kardon hangrendszert, varrott, bőrhatású műszerfalat és motorosan állítható, velúr- vagy bőrkárpitozású üléseket is választhatnak.
Gazdag hajtáskínálat
A hajtásláncokhoz azonban nem nyúlt a Volkswagen, így azok teljesen megegyeznek a Ford Ranger választékával. Így a négyhengeres, kétliteres dízelmotor 150 és 170 lóerős változatban, míg ugyanez az erőforrás két turbófeltöltővel országtól függően 204 vagy 209 lóerő maximális teljesítménnyel szerepel a kínálatban. A háromliteres, V6-os dízelmotor piac függvényében 241 vagy 250 lóerő legnagyobb teljesítménnyel repíti a pickupot. Bizonyos piacokon persze a benzines hajtást részesítik előnyben, így az új Amarok egy 2,3 literes, turbófeltöltős, 302 lóerős Otto-motort is kapott. A korábbi nyolcfokozatú automatikus váltó helyébe egy új, tízfokozatú automatikus egység lépett, emellett hatfokozatú automatikus és öt-, illetve hatfokozatú kézi váltók is társíthatók a motorokhoz. A kétféle 4Motion összkerékhajtás közül az egyik kapcsolható, míg a másik állandó. Továbbá a különféle helyzetekhez igazodva hatféle menetprogram segíti a járművezető dolgát. Sőt, az Amarok húsznál is több mint új vezetéstámogató rendszert sorakoztat fel, köztük táblafelismeréssel kiegészített adaptív sebességszabályzó automatikát és mátrix-LED-es fényszórókat. A Volkswagen tehát kívül-belül jól elrejtette azokat a jeleket, amelyek elárulnák, hogy az új Amarok valójában egy Ranger. A lemezek alatt azonban a Ford rendkívül sikeres pickupjának technikája lapul. Külön érdekes lesz ezért, hogy miként alakul majd a két típus ára és piaci részesedése egymáshoz képest.